Przez Tomasz Warsiński dnia środa, 18 grudzień 2019
Kategoria: Porady

Strony internetowej nie ma w Google. O co chodzi?

Celem większości firm jest uzyskanie na swojej stronie internetowej jak największego ruchu. O co chodzi, kiedy domena w ogóle nie pojawia się w wyszukiwarce Google?

Strony internetowe - proces indeksowania w Google

Im większy ruch organiczny z wyników wyszukiwania, tym większa jest szansa na lepszą sprzedaż produktów i usług, ponieważ odwiedzający użytkownicy nieprzypadkowo pojawili się na Twojej stronie internetowej.

Aby jednak do tego doszło, witryna musi być zaindeksowana przez roboty Google. To również pierwszy krok w kierunku pozycjonowania i zdobywania jak najwyższych miejsc na wybranych frazach kluczowych.

Roboty wyszukiwarki same przeszukują internet i odnotowują zmiany w sieci. Nie ma jednak ściśle ustalonych ram czasowych, w których na 100% dany adres pojawi się na listach - czasem zdarzy się to już po kilku dniach, a czasami proces ten trwa zdecydowanie dłużej. Niemniej - jeśli wszystko jest w porządku - witryna pojawi się w Google na pewno.

Dostępność swojej strony internetowej można łatwo sprawdzić, wpisując w wyszukiwarce Google komendę site:twojastrona.pl, czyli np. site:studio113.pl. Można również nieco przyspieszyć procedurę dodawania witryny, poprzez ręczne zgłoszenie jej, lub też dodając mapę strony w Google Search Console.

Dlaczego strony internetowe nie zostały jednak zindeksowane?

Powodów może być kilka. Najpoważniejszym jest błędne zaprojektowanie witryny i brak optymalizacji pod kątem wielu wytycznych Google. Roboty są na te kwestie wyczulone, więc jeśli zobaczą braki "w sztuce", to z wyświetlaniem materiałów w wynikach może być krucho.

Czynnikiem opóźniającym jest również mała liczba linków przychodzących (backlinks). Im więcej odnośników do Twojej strony pojawi się w innych serwisach, tym lepiej, ponieważ będzie to oznaczało, że publikowane treści są wartościowe dla użytkowników i warto je promować. Mamy tu na myśli odnośniki w miejscach z dobrą reputacją i umieszczone w lokalizacjach zgodnych z tematyką. Inną kwestią jest również chociażby szybkość ładowania się strony. Jeśli ta kwestia zostanie zaniedbana, to nie tylko Google uzna domenę za niewartą uwagi, ale i sami użytkownicy niechętnie będą ją odwiedzali.

Podsumowując, indeksacja serwisu w wyszukiwarce nie ma określonego terminu i każdy przypadek jest inny. Warto jednak zainteresować się tą kwestią, jeśli Twojej strony internetowej w Google nie ma bardzo długo i przeanalizować ewentualne nieprawidłowości.

 

Leave Comments