Media społecznościowe są ogromnymi i bardzo popularnymi platformami. Do tego grona w pewnym stopniu dołączyły również firmowe blogi.
Stały kontakt z klientem, możliwości przekazania lub dotarcia do bieżących informacji czy opinii - to niewątpliwe atuty serwisów typu Facebook, Twitter, czy Instagram. Przed nimi sporą rolę odgrywały osobiste blogi, które po latach posuchy dokonały w pewnym sensie przeobrażenia zainteresowania, teraz w postaci blogów prowadzonych przez firmy.
W niektórych aspektach blog firmowy jest zdecydowanie lepszą opcją, aniżeli wyżej wspomniane serwisy, na których nie da się przekazać contentu w pełnym zakresie, włącznie z infografikami, czy innego rodzaju materiałami multimedialnymi. Potrzebna jest do tego strona internetowa firmy i wdrożony blog - miejsce pewnych wiadomości i profesjonalizmu.
Od kilku lat wzrasta liczba prowadzonych blogów hobbystycznych i eksperckich, wśród których są w sporej grupie blogi firmowe. Poniżej odpowiemy na podstawowe pytanie - dlaczego warto je zakładać?
Zalety prowadzenia firmowego bloga
Korzyści, jakie mogą płynąć z rzetelnego prowadzenia bloga, można uzbierać bardzo dużo. Dzielą się na kilka rodzajów - od budowania swojego wizerunku, poprzez rozwijanie widoczności w sieci, po wzrost liczby czytelników.
Rozwinięty content
Użytkownicy w wyszukiwarce często próbują znaleźć interesujące ich materiały nie poprzez wpisanie ogólnych, krótkich fraz, a umieszczenie dłuższego zapytania, składającego się nawet i z 10 wyrazów. Z punktu widzenia pozycjonowania dłuższe frazy to tzw. długi ogon, z którego można pozyskać świadomych, konkretnych czytelników. Rozbudowane treści na blogu są świetnym miejscem, aby i takie frazy w nich umieszczać, oczywiście wraz z wyczerpującą odpowiedzią w danym temacie. Szczegółowe artykuły odznaczają się znacznie lepszą jakością i są o wiele bardziej wartościowe dla użytkowników, jak i zabiegu pozycjonowania w wyszukiwarce.
Angażujący tekst
Decyzja o prowadzeniu bloga musi się wiązać z podstawowym założeniem - dobre, wyczerpujące temat artykuły. Jeśli treści będą prezentowały wysoką jakość, to naturalnie będą promowane w innych miejscach w sieci przez samych czytelników, a w przypadku pozostawienia linka, to tylko podziała na plus dla Twojej strony, bowiem algorytmy zauważą, że warto to promować również w wyszukiwarce, czyli poprawiać pozycję w wynikach wyszukiwania. Dobry tekst sam może się obronić i przyczynić do naturalnego procesu linkowania zewnętrznego (link building).
Zawsze aktualnie
Rozbudowane i bogate w słowa wiadomości na blogu są doceniane przez wyszukiwarkę, podobnie jak ich systematyczne publikowanie. Google widzi bowiem, że serwis jest regularnie powiększany o kolejne podstrony, a to dobra droga do zarówno zaspokajania potrzeb swoich aktualnych czy przyszłych klientów, jak i wspomagania procesu pozycjonowania strony internetowej.
Blog to promocja firmy
Wartościowe artykuły to dobry materiał również to wykonywania linkowania wewnętrznego, a więc promowania w treści także innych informacji, jakie znajdują się na Twojej stronie. W ten sposób wspiera się inne sektory witryny, promuje usługi, a także pomaga robotom wyszukiwarki dogłębnie zrozumieć całą strukturę i tematykę firmowej wizytówki, poprzez powiązanie tematyczne wiadomości, czy produktów.
Bądź ekspertem w branży
Poradniki, wskazówki, opisy i instrukcje to nie tylko możliwość przekazania wiedzy użytkownikom, ale i jednoczesne budowanie swojej pozycji, jako eksperta w danej branży. Przy pomocy treści uda się przedstawić charakter działalności firmy, usług, produktów i ich zastosowania. Rozwijanie wizerunku profesjonalisty wzmacnia kontakt z klientem, pokazuje doświadczenie i znajomość tematyki.