Przez Tomasz Warsiński dnia czwartek, 28 listopad 2019
Kategoria: Porady

Jak dodać firmę do Google?

Mapy Google i Google Moje Firma to miejsca, od których należy zacząć promocję firmy w internecie. Co trzeba zrobić? To bardzo proste!

Jeśli firma ma zamiar osiągnąć sukces, trzeba umieć się odpowiednio zaprezentować. W pozycjonowaniu strony internetowej pomocne są dodatkowe narzędzia, m.in. Google Moja Firma. Posiadanie wizytówki na tej platformie dopełnia możliwość zwiększenia widoczności biznesu, wśród odbiorców przeglądających sieć. Ponadto oznaczenie firmy na mapie wpływa na pozycje zajmowane w lokalnych czy regionalnych rezultatach wyszukiwania. Jest to obowiązkowa czynność.

Jak możemy zauważyć na powyższej mapie, prócz znacznika na mapie, wyświetlane zostają również inne podstawowe wiadomości dotyczące działalności - godziny otwarcia, numer telefonu, adres strony internetowej, czy opinie klientów, bardzo ważne przy ocenie i wyboru firmy przez danego użytkownika.

Jak stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Pierwszą, istotną rzeczą jest posiadanie konkretnego, aktualnego adresu funkcjonowania firmy, ponieważ pod podaną lokalizację zostanie wysłany list powitalny. W środku będzie pocztówka z kodem, jaki trzeba podać przy kolejnym etapie procesu weryfikacji.

Google również samemu weryfikuje adres, co w niektórych przypadkach może stać się kłopotliwe, jeśli firma nie posiada np. reklamy na budynku. Oczywiście należy wspomnieć też o samej logistycznej kwestii dotyczącej klientów, którzy chętniej wybierają usługi zlokalizowane np. w centrum miasta, niż na jego obrzeżach.

Jak zatem zrobić pierwszy krok w kierunku stworzenia wizytówki w Google Moja Firma? Należy wejść na Google Business.

Z jakiego konta Google stworzyć wizytówkę?

Rekomendujemy, aby w każdym przypadku starać się omijać pomysł z użyciem prywatnego konta Google. Wprawdzie nie ma to aż takiego wielkiego znaczenia, jeśli Twój biznes jest jednoosobowy, jednak w przypadku już nieco większych przedsiębiorstw może pojawić się problem. Zdarza się bowiem, że dane do konta trzeba będzie podać swoim pracownikom, albo zewnętrznej firmie pozycjonującej stronę internetową. Istnieje jednak możliwość współdzielenia danej wizytówki, poprzez dodanie kolejnego jej administratora. Kłopot innego typu pojawić się może również wtedy, gdy do jednego konta jest przypisanych wiele firmowych wizytówek - mowa tutaj o ewentualnej blokadzie konta, jego usunięciu, czy też kradzieży danych dostępowych. Najlepszą opcją jest zawsze stworzenie profilu oraz oznaczeniu na mapie osobno, wykorzystując adres pocztowy z firmowej domeny.

Pierwszym krokiem po zalogowaniu się do panelu tworzenia profilu firmy, jest oczywiście podanie jej nazwy. Dalsze etapy także nie powinny sprawiać żadnych problemów, bowiem wystarczy podać inne podstawowe informacje, takie jak adres, rodzaj działalności, numer telefonu, godziny pracy, czy adres strony internetowej. W opcjach znajdziemy również takie rubryki dotyczące np. wyszczególnienia swoich usług lub produktów i obszar działalności. Dokładny opis publikowanych tam treści znajdziemy w Google Moja Firma.

Google Moja Firma - proces weryfikacji

Aby ostatecznie opublikować wizytówkę w Google i móc ją regularnie aktualizować, należy przejść weryfikację. Potwierdzenie chęci dodania firmy należy dokonać w końcowej fazie procesu uzupełniania informacji na temat firmy. Wówczas, po naszej akceptacji, Google wyśle na firmowy adres pocztówkę z kodem weryfikacyjnym. Zazwyczaj na przesyłkę czeka się kilkanaście dni, czasem nieco dłużej.

Google Moja Firma to nic trudnego

Stworzenie profilu firmy w Google nie należy do trudnych czynności. Podanie podstawowych, ale z drugiej strony istotnych wiadomości, zwiększa szansę na znalezienie Twojego biznesu przez nowych klientów. Wizytówka w Google w dodatku pozytywnie wpływa na pozycjonowanie na frazach lokalnych i jest świetnym miejscem do pozyskiwania ocen oraz opinii swoich kontrahentów.

Leave Comments