Kiedyś blog firmowy traktowany był jako nikomu niepotrzebny dodatek do strony internetowej. Dzisiaj to kluczowy element promocji Twojego biznesu.
W przeszłości ten element każdego serwisu zaliczany był jako zbędny, kojarzony co najwyżej z pamiętnikiem. Sieć na przełomie lat na tyle się zmieniła, że pisanie na blogu stało się nie tylko bardzo popularne, ale i potrzebne, aby firma odpowiednio mogła funkcjonować.
Dzięki regularnym wiadomościom pomagamy internautom znaleźć interesujące ich fakty. Rozwój promocji biznesów na początku szeroko obejmował profile społecznościowe np. na Facebooku, a teraz priorytetem są też firmowe blogi. Dlaczego warto go prowadzić?
Blog firmowy - ekspert w branży
Celem każdej firmy jest mieć jak największą liczbę klientów i pełnić wśród odbiorców rolę branżowego eksperta. Blog firmowy to jedna ze znakomitych propozycji, na którą trzeba poświęcić znacznie mniej środków, aniżeli na np. regularne akcje w mediach. Publikowanie merytorycznych treści gromadzi publikę, u której firma zdobywa zaufanie i przy tym znacząco może wyróżnić się spośród dużej konkurencji. Tworzenie artykułów zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów, zwłaszcza jeśli autorzy starają się wykazać wiedzą, kompetencjami i wiarygodnie prezentują np. swoje usługi.
Klient i marka
Klient przed dokonaniem zakupu zazwyczaj poszukuje szczegółowych informacji w internecie, zarówno o danej marce, jak i produkcie czy usłudze. Prowadząc blog firmowy sami możemy nakierować swoje grupy docelowe na stronę internetową, szeroko informując o możliwościach swojej oferty, a następnie prowadzić do bezpośredniego kontaktu (call to action).
Ruch na stronie i większa liczba klientów
Tak jak wspomnieliśmy na początku - firmowy blog może być znakomitym mechanizmem, który będzie zwiększał ruch na stronie internetowej, a co za tym idzie - pozyskiwał nowych kontrahentów dzięki coraz lepszym wynikom w wyszukiwarce Google, bowiem to ruch organiczny z wyników wyszukiwania sprowadza najbardziej świadomych klientów.
Dzięki temu można zyskać nowych parterów biznesowych nie poprzez to, że wpisali nazwę Twojej firmy, a poprzez konkretny temat, jaki ich interesował, a Ty na swoim blogu go opisałeś. Jeśli dany artykuł okazał się przydatny i inspirujący, może on również uruchomić dodatkową machinę w postaci pozyskiwania linków, czyli dzielenia się przez użytkowników adresem do Twojego biznesu. Rośnie dzięki temu pozycja i reputacja całego serwisu w Google. Blog firmowy jest znakomitym narzędziem SEO, ponieważ dobrze napisane treści, z odpowiednią liczbą słów i fraz kluczowych, napędza ruch potencjalnych klientów.
Blog firmowy i długi ogon SEO
Publikowanie artykułów to także predyspozycje do uzyskania ruchu organicznego z tzw. długiego ogona, czyli zapytań z dużym potencjałem, wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarce. Ściślej chodzi o uzyskanie wyników z bardziej konkretnych zapytań, stawianych przez internautów.
Google lubi aktualizowane treści
Nowe dane stoją na czele priorytetów Google. Aktualne artykuły są bardziej promowane niż te, które ukazały się już kilka lat temu i w dodatku nigdy nie zostały na nowo zredagowane. Systematyczna praca nad wszystkimi wpisami na blogu pokazuje algorytmom, że właściciele witryny dbają o jej aktualność, czego rezultatem mogą być coraz lepsze pozycje w Google.
Integracja pracowników
Blog firmowy nie musi być wyłącznie korzystny dla samego wizerunku i swojej pozycji w sieci. To też świetny pomysł na zaktywizowanie i integrację pracowników firmy, którzy będą mogli wykazać się w tworzeniu treści i wymyślaniu ciekawych tematów, zarówno ogólnobranżowych, jak i tych dotyczących wnętrza przedsiębiorstwa.
Pokaż swoją firmę od środka
Aby zbudować zaufanie obecnych i przyszłych klientów do danej marki, firmy starają się pokazywać również to, co dzieje się nie tylko na zewnątrz, ale i wewnątrz. Wszelkie ciekawostki, historie, opowiadania, ważne wydarzenia i fotorelacje są mile widziane przez internautów, ponieważ naturalnie daje to im możliwość oceny marki z różnej perspektywy. Doskonałym miejscem do tworzenia tego typu treści i pokazywania swojej wartości, jest właśnie firmowy blog, który będzie przysłowiową "wisienką na torcie" dobrze prowadzonych profili w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram itp.). Takie zabiegi utrwalają kontakt i integrują markę ze swoimi klientami. W końcu to zaufanie i znajomość firmy znacząco wpływa na decyzje zakupowe.
Blog firmowy to promocja Twoich usług
Merytoryczne treści z firmowego bloga mogą być świetnym, często kluczowym aspektem przy promocji produktów lub usług Twojej firmy. Ciekawy content to bowiem nie tylko porady i wyjaśnienie problemów, czy odpowiadanie na nurtujące klientów pytania, ale i ważne narzędzie w kontekście pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarce Google. Artykuły z odpowiednią liczbą fraz kluczowych korzystnie wpływają na widoczność w sieci, a dobre rezultaty mają swoje odzwierciedlenie w rosnącym wizerunku i wynikach sprzedażowych firmy.
Trzeba też dodać, że efekty regularnej pracy nie przyjdą od razu - to długotrwały proces, wymagający systematyki, dlatego zdajemy sobie sprawę z tego, że wielu właścicieli firm zwyczajnie może brakować czasu na tego typu działania. Stąd też w naszej ofercie znajdują się usługi copywritingu i prowadzenia firmowego bloga, abyście jak najmocniej wykorzystali dostępne możliwości. Blog firmowy potrafi przynieść zadowalające rezultaty, dlatego warto się tego podjąć.