Wiele firm zmaga się z ostrą konkurencją i próbuje w różny sposób przekonać do siebie klientów. Jednym z nich może być umieszczenie cennika na stronie internetowej.
Takiego zabiegu firmowe strony internetowe nadal w większości starają się jednak nie stosować. Dlaczego?
Cennik na stronie internetowej
Powodów takiego stanu rzeczy i braku pokazania cennika jest kilka i w zasadzie każdy da się wybronić argumentami. Pierwszym z nich jest fakt, że dana usługa nie musi mieć stałej ceny i najczęściej uzależniona jest od zakresu prac, terminów, skomplikowania elementów, rodzaju współpracy itp. Drugim założeniem jest argument, że firmy nie zawsze chcą "świecić" cenami, aby konkurencja nie miała pełnej analizy na tacy, a także by już na starcie nie zniechęcić potencjalnych klientów zbyt wysokimi kosztami.
Za tym może kryć się też inny powód, że w przypadku niższych cen za poszczególne usługi, mogą one świadczyć o niższym poziomie jakości całej firmy.
Korzyści cennika na stronie internetowej
Klienci zazwyczaj przeglądają strony poszczególnych firm nie tylko z zamiarem przejrzenia oferty, ale i z nadzieją, że znajdą przy nich ceny. Pozwala to im bowiem zorientować się w rynku i zaplanować ewentualne inwestycje. To także może być pozytyw dla samych przedsiębiorców, ponieważ zredukuje to ilość zapytań ze strony osób, których zwyczajnie nie stać na usługi czy towary najlepszej jakości, będące w odpowiednio wyższej cenie. Dokładne wyceny są ustalane już w zależności od danego przypadku, ale same widełki cenowe pozwalają zobrazować sytuację, w jakiej stoi potencjalny klient jeszcze przed bezpośrednim kontaktem z firmą.
Cennik na stronie internetowe jest korzystny także z punktu widzenia pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Internauci często wpisują bowiem konkretne frazy kluczowe w poszukiwaniu cen danego produktu, więc jeśli konkurencyjne marki nie mają konkretnych informacji na swojej witrynie, to część ruchu może zostać przekierowana pod Twój adres.
Wyszczególnione ceny to także budowa pozytywnego wizerunku. Dzięki takim informacjom firma jest lepiej odbierana przez potencjalnego klienta, ponieważ znalazł on oczekiwane przez niego szczegóły, nawet jeśli byłyby podane w przybliżeniu. Ważną kwestią jest też samo dotarcie do cennika, które powinno być jak najprostsze. Wskazane jest, aby cennik był przejrzysty, przedstawiony np. w formie tabeli. Warto to zrobić nawet w takiej sytuacji, jeśli jesteś w stanie podać jedynie przybliżone kwoty. Nawet takie szacunki pozwolą zainteresowanemu zobrazować sytuację.
Korzystnym zabiegiem jest również dodanie do niego opisu usług, który zadziała pozytywnie nie tylko na czytających. Roboty Google również to zauważą, a jeśli tekst będzie poprawny gramatycznie, z właściwym nasyceniem słów kluczowych, to podstrona z cennikiem ma szansę na niezłe pozycje w wyszukiwarce.
Cennik na stronie internetowej - podsumowanie
Publikacja cennika na firmowej stronie internetowej ma swoich zwolenników, jak i przeciwników. Co ważne - obie strony mają też swoje racje, bowiem niektóre firmy np. nie chcą ujawniać wszystkiego przed swoją konkurencją. Wydaje się jednak, że plusów jest zdecydowanie więcej niż minusów, dlatego umieszczenie cen swoich produktów i usług warto z pewnością rozważyć.