Przez Tomasz Warsiński dnia niedziela, 06 październik 2019
Kategoria: Porady

Cechy dobrej strony internetowej

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Średni wskaźnik odrzuceń w niektórych branżach dochodzi nawet do 60%, czyli tylu użytkowników było tylko na stronie głównej. Jak zachęcić ich do większego ruchu?

Wskaźnik odrzuceń to statystyka, która oznajmia nam, ilu odbiorców pojawiło się na naszej stronie oraz przemieściło się na którąś z podstron. Jeśli dane brzmią np. 40%, to oznacza, że 4 z 10 użytkowników dość szybko zamknęło nasz serwis. To i tak jest przyzwoity przykład. Przejdźmy jednak do kilku cech, które decydują o tym "pierwszym wrażeniu".

Cechy dobrej strony internetowej

Najlepiej jest wcielić się w postać zwykłego użytkownika zainteresowanego usługą, lub po prostu sprawdzić serwisy z Twojej branży. Po wejściu postaw sobie kilka pytań.

1. Czy ta strona sprawia wrażenie wiarygodnej?
2. Czy patrząc na stronę można uznać, że firma jest stabilnym i profesjonalnym podmiotem?
3. Czy poszczególne elementy serwisu są dla Ciebie czytelne?

Wystarczy chwila, by podświadomie ocenić i odpowiedzieć sobie na poszczególne pytania, decydujące o naszym pierwszym wrażeniu. To rodzi się w głowie każdego odbiorcy i w ciągu kilku sekund określamy, czy zostajemy na stronie, czy przechodzimy gdzieś indziej.

Budując nową stronę www trzeba mieć te aspekty na uwadze i robić wszystko w kierunku tego, by internauta uznał, że jesteś godny zaufania.

Estetyka i minimalizm

Niegdyś w internecie mieliśmy wszechogarniający nas bałagan, mnóstwo niepotrzebnych, migających dodatków na stronach i szablonowo wykonane projekty. Od kilku lat chaos jest zamieniany w ład i porządek, zdecydowanie przyciągając oko wizualnie, jak i contentowo. Na czym się skupić, by Twoja strona była pozytywnie odbierana?

Jeśli chcesz, by Twoja strona spełniała standardy i pozytywnie działała na to "pierwsze wrażenie", warto wszystkie podane wyżej informacje mieć na uwadze. Ewentualny brak zaufania poprzez słabo zaprojektowaną stronę ciężko odbudować, dlatego spraw wszystko, by wizytówka w sieci była Twoim motorem napędowym w biznesie.

ZAPYTAJ O WYCENĘ BUDOWY STRONY

 

 

Leave Comments