Algorytmy Google to inteligentne mechanizmy, potrafiące rozróżnić wartościowe dla użytkownika serwisy, od tych mniej przydatnych. Jak pracować na swoją wiarygodność?
Od 2018 roku wielokrotnie dochodziło do aktualizacji w systemach Google, coraz bardziej doceniając merytoryczne treści wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania i stale wyszukiwarka jest pod tym kątem poprawiana. Liczy się wartościowy content.
E-A-T - co to jest?
Rozwijając skrót E-A-T z języka angielskiego, ukazuje nam się wstępne wyjaśnienie całego mechanizmu. Są to słowa "expertise" (doświadczenie), "authoritativeness" (autorytet) oraz "trustworthiness" (wiarygodność). Te trzy określenia pokazują nam zatem, co jest tak naprawdę ważne w sieci i co jest priorytetem dla parametrów Google. Algorytmy z każdym kolejnym miesiącem zaostrzają swoje kontrole jakości, badając publikowany na stronach internetowych content. Za pozycje serwisów w wynikach wyszukiwania odpowiada szereg warunków.
Które parametry są najważniejsze?
Nawet najlepiej zaprojektowana graficznie strona internetowa nie wskoczy na czołowe miejsca, jeśli nie zadba się o dobre SEO. Google bacznie to obserwuje - odpowiednie meta-opisy, nagłówki, wartościowe artykuły i wiele innych. Standardem jest również posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa SSL, które stoi na górze priorytetów wyszukiwarki, zwłaszcza w przypadku witryn z wrażliwymi danymi. Innym istotnym czynnikiem jest profil linków, które prowadzą do strony. Warto omijać również nachalne reklamy, zniechęcające do przeglądania witryny.
Content. Czy treści na stronie są ważne?
Dzisiaj większość czołowych witryn świętuje sukces dzięki temu, że postawiły na wartościowy content. Merytoryczne, jakościowe artykuły na firmowych stronach to klucz to większych zysków. Na nic zdadzą się wszelkie reklamy, jeśli na Twojej stronie Google nie znajdzie licznych treści potwierdzających fakt, że jesteś ekspertem w swojej branży i że to u Ciebie klient znajdzie fachową pomoc. Roboty Google chętnie promują eksperckie wiadomości, opisy, porady, czy recenzje. Jeżeli blog na stronie internetowej Twojego biznesu okaże się przydatny dla użytkownika, to możesz być pewien, że zanotujesz wzrost miejsc w wynikach wyszukiwania, na poszczególnych frazach, co przełoży się także na zwiększony ruch organiczny - czyli taki wyłącznie dzięki treściom, a nie płatnej reklamie.
Co z tym E-A-T?
Każdy z przedsiębiorców - a na pewno większość - chce być postrzegany jako specjalista w swojej dziedzinie i pozyskiwać coraz więcej klientów. Trzeba to zatem odpowiednio pokazać i budować jak najwyższą ocenę swoich działań, nie tylko wśród odbiorców (którzy mogą np. wystawić opinię w sieci), ale i przed mechanizmami Google. Im większa reputacja, tym firma ma większą szansę na nowych kontrahentów.
Jak tworzyć wizerunek specjalisty?
- 1. Publikuj wartościowy content
Staraj się być cały czas w kontakcie z odbiorcami - ze swoimi obecnymi, jak i przyszłymi klientami. Publikuj informacje, które mogą być dla nich ciekawe, ale nigdy nie kopiuj tekstów z innych źródeł.
- 2. Bądź specjalistą i szukaj specjalistów
Pamiętaj również, że nie jesteś jedynym specjalistą w swojej branży. Możesz opierać się na swoich danych, ale i poprosić o opinie innych ekspertów. Zwłaszcza tych, którzy znajdują się w czołówce popularności i posiadają spore doświadczenie. Korzystaj również z badań instytucji i placówek, bowiem na podstawie wyników też można dojść do ciekawych wniosków i publikacji swoich treści.
- 3. Nie możesz być anonimowy
Jeśli chcesz zaistnieć razem ze swoją firmą, musisz porzucić zasłonę tajemniczości. Zaprezentuj siebie i pokaż, że odbiorcy mogą opierać się na Twojej opinii i fachowym poradom. Jeśli stworzysz już odpowiednie zaplecze opublikowanych treści, możesz postarać się o współpracę z większymi od siebie, aby przekonać coraz większą rzeszę klientów.
- 4. Język i kultura jest ważna
Oczywiście nie można zapomnieć o tym, że każda publikacja czy wystąpienie musi się wiązać ze zrozumiałym, przejrzystym przekazem - zgodnym ze stylistyką i gramatyką. Doradzaj, sugeruj, ale nigdy nie rób tego nachalnie, w reklamowym tonie. Jeśli musisz posłużyć się zawiłą terminologią - w miarę możliwości postaraj się wytłumaczyć niektóre zagadnienia, aby również mniej zorientowany odbiorca mógł wgłębić się w tematykę.
Na pierwszy rzut oka cała konstrukcja E-A-T wydaje się skomplikowana, pochłaniająca sporo czasu. Wszystko jednak wynika z dbałości o klienta. Merytoryczny przekaz informacji jest jednak najlepszą z możliwych rozwiązań. Bądź specjalistą dla klienta, algorytmów Google, ale również i dla siebie.
ZAPYTAJ O WYCENĘ BUDOWY STRONY