Przez Tomasz Warsiński dnia wtorek, 05 styczeń 2021
Kategoria: Strona internetowa

Strony typu one page - wady i zalety

Decyzja o redesignie, bądź budowie nowej strony wiąże się m.in. z wyborem kształtu i funkcjonalności witryny. Wśród rodzajów stron internetowych są to chociażby projekty w stylu one-page.

Istnieje kilka rodzajów struktur stron internetowych, które wybiera się zgodnie ze swoimi potrzebami. Strona typu one page również ma swoje konkretne zastosowanie, nieco różniące się od typowej, najczęściej spotykanej witryny wśród firm.

One page swoją uwagę skupia przede wszystkim na stronie głównej. To tam znajdują się kluczowe informacje dla użytkownika, ewentualnie jako osobna podstrona są publikowane dane kontaktowe, ale to również można rozwiązać przy pomocy samej strony głównej. Strony typu One Page zazwyczaj nie mają jednak wszystkich modułów "zbitych" w jednym sektorze, tylko struktura jest dłuższa niż przy typowym serwisie - dłużej się ją "scrolluje", aby zapoznać się ze wszystkimi informacjami. Charakteryzują się też minimalistyczną szatą graficzną, zgodną z nowoczesnymi trendami.

Jak można zauważyć, one page różni się od typowej strony, bowiem menu nie przenosi do osobnych podstron, z unikalnymi adresami URL. Każdy rodzaj serwisu ma swoje plusy i minusy, a o wyborze decydują konkretne potrzeby i oczekiwania.

Skupmy się zatem na wadach i zaletach strony internetowej w stylu one page.


One page - zalety

One page - wady

Minusy stworzenia strony internetowej w formacie one-page będą się też niejako łączyły z plusami, które wymieniliśmy powyżej, ponieważ struktura witryny ogranicza wiele istotnych kwestii.


Wady i zalety strony typu One-page - podsumowanie

Niestety - one page na pierwszy rzut oka może być estetyczną stroną internetową, ale tylko za pomocą haseł i podstawowych wiadomości można przekazać swoją wartość. Jeśli biznes ma się skutecznie pozycjonować i być widoczny w wyszukiwarce Google na wiele fraz kluczowych, to należy postawić na funkcjonalną witrynę, gdzie będzie można tworzyć niezliczoną ilość podstron z sensowym contentem. One page służy zwłaszcza do celów wizerunkowych, jeśli nie ma specjalnej potrzeby istnienia w Google. Jeśli jednak biznes ma zdobywać klientów w sieci, to prędzej czy później koszty wzrosną dwukrotnie, bo one page nie będzie w stanie spełnić wszystkich potrzeb i wzrok zostanie skierowany ku pełnowartościowej stronie firmowej.

Leave Comments