Raz wykonana strona internetowa nie zostaje na całe życie. Trzeba ją aktualizować, modyfikować, a po jakimś czasie zmienić. Rodzi się pytanie - jaką żywotność mają strony internetowe?
Wśród wielu przedsiębiorców panuje przekonanie, że nie trzeba aktualizować, unowocześniać i przebudowywać swojej strony internetowej, lub co gorsza - nie warto jej mieć wcale. Niestety, czasy lekko się zmieniły i o rozwijaniu swojego biznesu bardzo często decyduje wizerunek, jaki firma wykreuje sobie w internecie
Kiedy zmienić stronę internetową?
Regularnie napotykamy w internecie na strony internetowe, których świetność minęła co najmniej 5-10 lat temu, albo są wykonane w takiej technice, że wyglądają na bardzo stare i bezużyteczne. W 99% przypadków nie działają już poprawnie, informacje są nieaktualne, a o jakimkolwiek przeglądaniu na urządzeniach mobilnych można zapomnieć. To efekt zachowań wspomnianych powyżej - właściciele firm zapomnieli o swoich klientach, a świat, biznes i technologie uciekły bardzo daleko.
Jeżeli obawiasz się, że możesz znajdować się w gronie tych nieświadomych właścicieli stron internetowych - mamy kilka wskazówek, dzięki którym sam wstępnie możesz ocenić, w jakim stanie jest Twoja witryna, a później zgłosić się do specjalistów po dogłębną analizę.
Jeżeli projektanci Twojej strony internetowej zadbali o kwestie statystyczne, zapewne masz dostęp do narzędzia Google Analytics, gdzie można sprawdzić:
- liczbę odwiedzin i liczbę użytkowników, którzy pojawili się na stronie internetowej wskutek wyszukiwania organicznego,
- liczbę fraz kluczowych, na które pozycjonujesz swoją stronę internetową,
- liczbę wyświetlonych podstron i czas trwania sesji,
- współczynnik odrzuceń.
Jeżeli powyższe wskaźniki w przeszłości stały na wyższym poziomie niż teraz, to jest to pierwszy wyraźny sygnał, że trzeba zareagować.
Analiza konkurencji przed zmianą strony
Inną czynnością jest przeanalizowanie swojej konkurencji - struktur witryny, publikowanego contentu, szaty graficznej, czy optymalizacji serwisu pod kątem SEO. To tylko niektóre z aspektów, które można skonfrontować ze swoim przykładem. W przypadku, gdy nie masz odpowiedniej wiedzy z większości powyżej wspomnianych wskaźników, to już sama atrakcyjność wizualna stron konkurencji może sygnalizować to, czy witrynie internetowej Twojej firmy może czegoś brakować.
Kiedy zareagować z przebudowaniem strony internetowej?
O tym, że firmowa strona internetowa jest atrakcyjna oraz użyteczna dla użytkowników, decyduje wiele składowych. Wśród nich jest oczywiście nie tylko kwestia wizualna - czyli szata graficzną, którą chcemy zachęcić potencjalnego klienta do przeglądania strony z ofertą.
Do tego dochodzą również wszelkie sprawy techniczne - m.in. szybkość ładowania oraz RWD (wersja responsywna), a więc możliwość udostępnienia swojego serwisu użytkownikom na różnych urządzeniach - od komputerów stacjonarnych, poprzez laptopy, aż po tablety i smartfony. Aby na dobrze zaprojektowaną witrynę trafiła jak największa liczba przyszłych i obecnych partnerów biznesowych, trzeba też postawić na optymalizację i aktywne pozycjonowanie (SEO). Ciągła praca nad swoją wizytówką i publikowanie wartościowych tekstów sprawi, że firma będzie coraz lepiej widoczna w wyszukiwarce Google, co powinno przełożyć się na zwiększony ruch organiczny.
Zrób krok ku lepszemu - Twoja strona internetowa reprezentuje firmę
Jeżeli swoją działalność traktujesz bardzo poważnie, to bardzo poważnie musisz potraktować także wizerunek firmy. Nawet jeśli nie potrzebujesz dodatkowych klientów, to warto jednak przeanalizować sytuację, by później nie okazało się, że Twoi stali klienci zaczęli korzystać z oferty konkurencji, przez z pozoru błahy powód - np. brak możliwości swobodnego doboru produktów przy użyciu telefonu komórkowego. W przypadku gdy nie jesteś pewien, w jakim stanie jest firmowa witryna, możesz skontaktować się z nami, w celu jej bezpłatnej oceny oraz wyceny budowy nowej wizytówki.
Realnie patrząc, żywotność każdego projektu wynosi od trzech, do maksymalnie pięciu lat. Strona internetowa to prawdziwe narzędzie do kontaktu z kontrahentem, które pracuje niczym przedstawiciel handlowy. Warto o tym pamiętać.
ZAPYTAJ O WYCENĘ BUDOWY STRONY