Przez Tomasz Warsiński dnia poniedziałek, 03 luty 2020
Kategoria: Pozycjonowanie

Pozycjonowanie lokalne dla małych firm - zalety

Pozycjonowanie lokalne jest ukierunkowane zwłaszcza na promocję mniejszych firm, które chcą dotrzeć ze swoją ofertą do klientów z najbliższego im regionu.

Czy jest jakaś różnica w porównaniu z ogólnym pozycjonowaniem? Absolutnie nie, działania są po prostu zintensyfikowane na konkretny region - miasto, grupę miejscowości wokół danej lokalizacji, czy też całe województwa. Jeśli zatem prowadzisz swój biznes i Twoim celem jest np. Grudziądz, Kwidzyn, Toruń, Malbork, Świecie, itp., to warto skorzystać z usługi pozycjonowania lokalnego, gdzie uwaga zostanie skupiona na regionalnych odbiorcach.


Frazy lokalne - co to jest i jak je wybrać?

Frazy lokalne - jak już można się domyślać - to słowa kluczowe z dodatkami regionalnymi, a więc lokalizacjami priorytetowymi dla firmy. Za przykład możemy tutaj przedstawić chociażby lokalną frazę "strony internetowe Toruń", a więc do ogólnej frazy kluczowej "strony internetowe", zastosowany jest regionalny odpowiednik, skierowany na miasto Toruń. W ten sposób klientom łatwiej jest znaleźć firmy, które zajmują się projektowaniem firmowych witryn.

Pozycjonowanie lokalne - zalety

Odpowiednio zbudowana i zoptymalizowana strona internetowa pod lokalne frazy, może przynieść podobne efekty, co płatne kampanie reklamowe Google Ads. Z tą różnicą, że kampania jest czasowa, natomiast rezultaty pozycjonowania mogą utrzymać się na bardzo długi okres.

Do pozycjonowania lokalnego zaliczamy także obecność firmy na mapie Google. Klienci bowiem bardzo często szukają usług "w pobliżu" właśnie tam, a dopiero w następnej kolejności spoglądają na wyniki organiczne.

Warto zaznaczyć, że Google stara się pomagać użytkownikowi i pokazywać pierwsze rezultaty zgodnie z jego aktualną lokalizacją, nawet jeśli ten wpisze frazę ogólną. Za przykład niech posłuży nam np. "restauracja sushi" - wyszukiwarka wyświetli mapę z najbliżej znajdującymi się lokalami. Podobnie będzie na organicznej liście wyszukiwań - pierwszych kilka pozycji powinny zająć miejscowe propozycje. Warto zatem stawiać na pozycjonowanie lokalne.

Warto pamiętać też o tym, że im szybciej Twoja firma rozpocznie działania, tym lepiej. Będzie to odpowiedź dla aktywnej konkurencji, która stara się wypozycjonować swój biznes, ale i dla konkurencji nieaktywnej, która w naturalny sposób mogła kiedyś zdobyć niezłe miejsca w wyszukiwarce Google, ale osiadła na laurach i dopiero po czasie zorientuje się, że ich strona internetowa nie przynosi już zamierzonych efektów i potrzebne są nowe działania, aby zwiększyć szansę na klientów z fraz kluczowych. Będą jednak już o co najmniej krok z tyłu, niż Twoja firma!

Zobacz naszą ofertę na pozycjonowanie lokalne!

 

 

Leave Comments