Przez Tomasz Warsiński dnia niedziela, 17 listopad 2019
Kategoria: Strona internetowa

Mapa strony - co to jest?

Słaba widoczność i indeksowanie serwisu internetowego firmy w wyszukiwarce, może być rezultatem np. braku mapy strony. To spis wszystkich adresów URL podstron, które działają przy danej witrynie.

Mapa strony jest specjalnym plikiem, w którym umieszczone zostają wszystkie adresy podstron, zwłaszcza dla robotów wyszukiwarek. Dzięki niej łatwiej jest im indeksować wszelkie informacje ze strony, czy kategorie sklepu internetowego. Można zamieścić także wiadomości dotyczące ostatniej aktualizacji, czy też mapy materiałów filmowych i graficznych. Oczywiście dobrze stworzona mapa strony nie jest gwarantem tego, że wszystkie podstrony na pewno znajdą się w wyszukiwarce, jednak jest to usprawnienie całego procesu. Innym ważnym argumentem jest fakt, że według takiego zestawienia, Google jest w stanie zanotować daty publikacji tekstów, aby eliminować ewentualne zjawiska duplicate content w innych serwisach.

Mapa strony internetowej - rodzaje

Najpopularniejszymi typami mapy strony są pliki XML i HTML.

Czy mapa strony jest faktycznie potrzebna? Jej stworzenie nie jest skomplikowane, a można w ten sposób przyczynić się do poprawy widoczności witryny w wyszukiwarce. Prócz robotów mogą z niej skorzystać internauci, jeśli preferują taką formę nawigacji, aby znaleźć interesujące ich wiadomości i materiały.

Przykłady map strony w wersji HTML znajdziecie np. przy sklepach internetowych.

Mapa strony ma spory wpływ na pozycjonowanie serwisu internetowego. Działanie SEO powinny rozpocząć się właśnie od niej i dodatkowo wgraniu do Google Search Console. Roboty dzięki spisowi linków mogą dokładnie zapoznać się ze strukturą i szybciej zindeksować poszczególne elementy w wyszukiwarce. Rzecz jasna mapa strony wymaga regularnej aktualizacji, jednak poprawa widoczności witryny i zwiększony ruch znacznie przewyższają korzyściami wykonaną pracę.

 

Leave Comments