Jeżeli chcesz rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej swojej firmy, musisz zdecydować, na jakie frazy kluczowe będziesz promował biznes.
Wybór grupy słów to jedna z najważniejszych decyzji, jakie trzeba podjąć w ramach procesu pozycjonowania. Wybór musi być przemyślany, aby Twój biznes na tym skorzystał. Wpływ ze sprzedaży usług czy towarów nie zwiększy się, jeśli strona będzie reklamowana na niewłaściwe słowa.
Najpierw trzeba przeanalizować swoją ofertę i określić, jakie produkty mają przynosić najwięcej korzyści, czy na których usługach firmie zależy. Niekoniecznie muszą to być te, z których biznes ma już dochody, ale takie, które nie zdążyły jeszcze zebrać swojej klienteli. Wypada również zorientować się, które frazy mają sporą konkurencję, a które należą do niszowych produktów.
Profil firmy i wybór fraz do pozycjonowania strony internetowej
Aby wybrać frazy pod pozycjonowanie, zalecane jest przede wszystkim określenie profilu działalności, jego skalę i ofertę proponowaną swoim odbiorcom.
Jeśli wpiszemy w wyszukiwarce Google np. "kurtki zimowe", zobaczymy na czele wyników największe firmy oraz marki, które są najpopularniejsze, a co za tym idzie - mają najwięcej klientów. Nie warto zatem na początku zaczynać działać na frazach ogólnych, jeśli firma nie należy jeszcze do grona tych "wielkich". Korzystniejsze jest skupienie się na precyzyjnych frazach, np. regionalnych, z nazwą miasta, nie tylko tego w którym przedsiębiorstwo się znajduje, ale też i okolicznych.
Po dokonaniu wyboru fraz, należy oczywiście przetestować i sprawdzić trafność wyboru. Dzięki Google Search Console jest możliwość przeanalizowania, które frazy generują największych ruch na stronie, a z których być może trzeba będzie zrezygnować. Trzeba jednak zaznaczyć, że pierwsze, wiarygodne statystyki otrzymamy po jakimś czasie - samo pozycjonowanie wymaga bowiem dużego zapasu czasu i cierpliwości.
Google Search Console potrafi bardzo szczegółowo pokazać nam, czy dane frazy są dla witryny trafione, jaki mają potencjał wzrostu i w jakim przedziale czasowym generują ruch. Narzędzie to pozwala nam również zdecydować o ewentualnej korekcie słów.
Pozycjonowanie strony internetowej można wziąć na swoje barki, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że jest to czasochłonna praca, a brak doświadczenia w tym zdecydowanie nie pomaga. Wiele firm korzysta zatem z zewnętrznych agencji, dzięki którym prawdopodobieństwo późniejszych efektów jest zdecydowanie większe. Przy współpracy ze specjalistami znacznie prostszy będzie wybór fraz kluczowych i prowadzenie całego procesu pozycjonowania strony internetowej Twojej firmy.