Przez Tomasz Warsiński dnia poniedziałek, 08 luty 2021
Kategoria: Pozycjonowanie

Jak pozyskiwać ruch z wyników organicznych?

Badania wskazują, że aż 90% stron internetowych nie pozyskuje użytkowników z wyszukiwarki Google. Rezultaty o tyle szokują, iż bierze w nich udział około miliard domen. Czy Twoja witryna również nie uzyskuje wizyt naturalnych z wyników wyszukiwania? Sprawdź, co może być powodem i jak temu zaradzić.

SEO pierwszym krokiem

SEO, a więc optymalizacja strony internetowej, to zakres działań obejmujący wnętrze Twojej witryny. Działania on-site mają poprawić funkcjonowanie całej struktury serwisu, dopasowując ją do wszelkich wymagań algorytmów wyszukiwarki, a także samych użytkowników. Do wytycznych należą m.in. unikalne treści, architektura informacji, szybkość ładowania strony, czy dostosowanie do urządzeń mobilnych. Dobra optymalizacja SEO powinna zostać zauważona w kolejnych tygodniach w wykresach i statystykach Google, co będzie dobrym podkładem do budowania ruchu na stronie i ewentualnego pozycjonowania. Wyłącznie szybka i wartościowa strona jest w stanie zachęcić odbiorców do konwersji, np. do wykonania telefonu, wysłania wiadomości e-mail, bądź też dokonania bezpośrednio zakupów. Twoja witryna to przedstawiciel handlowy oraz sprzedawca, dlatego warto poświęcić a nią sporo uwagi.


Dlaczego strona potrzebuje ciągłej promocji, czyli pozycjonowania?

Pozycjonowanie strony internetowej to szereg działań, które możemy dla Ciebie wykonać na rzecz Twojej witryny w wyszukiwarce Google i poprawić pozycje na wybrane frazy kluczowe, związane z Twoim produktem, Twoją usługą, bądź Twoją branżą. Dwoma kluczowymi czynnikami pozycjonowania są publikowanie wartościowego contentu, a także link building - zdobywanie odnośników na innych stronach prowadzących do Twojej domeny. To przede wszystkim taki proces umożliwia sukces w sieci.

Możesz mieć do wyboru 3 rozwiązania:

Czy pierwsza lub druga opcja jest słuszna? Wielu przedsiębiorców ma już swoje doświadczenie w tym zakresie i z reguły nie są to dobre wspomnienia. Samemu raczej nie powinieneś zajmować się budową mocy swojej strony internetowej, czyli pozycjonowaniem, ponieważ na pierwszym miejscu Twoja uwaga skupia się na ogólnym rozwoju i nawiązywaniu relacji w środowisku biznesowym. Jeśli chciałbyś poświęcić swój czas na pozycjonowanie, znacząco uszczupli to czas na działania typowo firmowe. Niestety, doba ma 24 godziny i nikt nie wymyślił większego przedziału czasowego. Pozycjonowanie to miesiące pracy, ale i testów, dlatego z marszu człowiek niedoświadczony nie będzie w stanie zapewnić sobie efektów. W tym przypadku zdecydowanie korzystniejsze jest wykorzystanie czasu na to, co umie się robić najlepiej, a więc planowanie i prowadzenie firmy.

Druga z opcji - postawienie na niską cenę, bez korelacji z jakością działań, jest zwyczajnie skazaniem się na porażkę Twojego biznesu w internecie, ponieważ czas pracy zależny będzie od posiadanego budżetu firmy. Np. przy miesięcznym nakładzie 300 złotych, tych działań będzie zwyczajnie mało, a co za tym idzie - nie będą skuteczne.

Współpraca z profesjonalistami wygląda na najbardziej rozsądną decyzję. Oczywiście należy wybrać specjalistów w swojej branży, którzy się na tym faktycznie znają. Agencja SEO i pozycjonowania wykonuje m.in. audyt witryny oraz całej konkurencji, poświęcając miesięcznie na swoje prace minimum kilka godzin.


Strony internetowe bez ruchu organicznego

Brak optymalizacji strony internetowej, brak pozycjonowania strony internetowej, albo nieprofesjonalne pozycjonowanie strony internetowej, są powodami, dla których dana domena jest słabo widoczna w wynikach wyszukiwania Google.

Badania prowadzone przez narzędzie analityczne Ahrefs dowodzi, że wyraźna większość stron nie pozyskuje ruchu organicznego. Miliard przeanalizowanych witryn jest wystarczającą daną, iż tak najprawdopodobniej to wygląda. Jednym ze wskaźników, widocznych w raportach stron internetowych, jest zbyt mała ilość linków przychodzących do witryny, choć ogólnie ta kwestia dokonuje przeobrażenia.

W ostatnich latach postrzeganie linkowania nieco się zmienia - linki zaczynają być coraz mniej ważne, a dodatkowo algorytmy biorą pod uwagę tylko wartościowe witryny. Niemniej nadal jest to jeden z dwóch lub trzech kryteriów, decydujących o ostatecznym poziomie strony internetowej w Google. Krótko mówiąc, linki + unikalne i wartościowe treści, a także poprawnie strukturalnie zbudowana strona, są istotnymi czynnikami dla oceny przez algorytmy. Ważne jest też to, że nieumiejętne pozyskiwanie linków (złej jakości, masowe, nietematyczne, bądź na zbyt wąskiej grupie fraz) może nie tyle pomóc, co zaszkodzić wizerunkowi domeny.

Google bardzo lubi unikalne, wartościowe oraz rozbudowane treści, opisy i artykuły. Rzutują one nie tylko w kontekście pozycjonowania na krótkie, najpopularniejsze frazy kluczowe, ale również na tzw. frazy z długiego ogona, czyli long tail. Frazy te są z reguły bardzo rozbudowane i konkretne, określające dany problem, usługę, produkt lub zagadnienie. Znacznie prościej jest wypromować dany artykuł na ściśle skonstruowane frazy w wyszukiwarce Google, co przy wielu takich zabiegach może znacząco wpłynąć na wzrost ruchu strony internetowej. Ruch organiczny to także szansa na pozyskiwanie w kolejnym kroku zdecydowanych klientów. Jak widać, pozycjonowanie i pozyskiwanie ruchu organicznego z wyszukiwarki to dość złożony mechanizm i rozbudowana praca na wiele godzin miesięcznie.

Czy są jeszcze jakieś inne mechanizmy oprócz pozycjonowania, działające na ruch na naszej stronie internetowej? Są to kampanie reklamowe Google Ads, content marketing, social media itp.


Pozycjonowanie jest największą wartością

Wszystkie z wymienionych sektorów działań promocji witryny, dobrze wpływa na ogólny ruch, choć oczywiście każde rozwiązanie ma zawsze swoje wady i zalety. W niektórych przypadkach warto np. położyć szczególny nacisk na płatne reklamy, chcąc spróbować krótkotrwale wypromować markę, produkt, czy usługę. W dłuższej perspektywie zawsze jednak na pierwszym miejscu postawimy pozycjonowanie strony internetowej.

Jest to stały, wielomiesięczny proces, który nawet jeśli w przyszłości zostanie zamknięty, to efekty wypracowane będą widoczne jeszcze przez dłuższy czas. Wartość strony internetowej buduje się przede wszystkim na bazie długoterminowych strategii, aby nie narazić się na gwałtowny spadek lub całkowity zanik ruchu na stronie, tak jak to będzie np. w sytuacji kampanii reklamowej Google Ads, czy też kampanii na Facebooku. Aby pozycjonowanie było skuteczne, należy wykonywać działania na szeroką skalę w kilku kierunkach - link building, optymalizacja strony internetowej oraz content marketing, czyli publikowanie sporo wartościowych treści na stronie. Całość mechanizmów pozwoli systematycznie piąć się w górę w wynikach wyszukiwania Google.

Leave Comments