Pozycjonowanie strony docelowo ma przynieść wzrost zysków firmy. W niektórych przypadkach zdarzają się bardzo szybkie efekty, ale z reguły potrzeba na to wielu godzin (miesięcy) pracy. Od czego zatem zależy ten proces?
Najważniejszy jest czas. Pierwszych rezultatów zwykle trzeba się spodziewać dopiero po kilku miesiącach, co oczywiście w międzyczasie u właścicieli firmy może spotkać się z negatywnymi reakcjami, ale w tym mechanizmie wskazana jest cierpliwość.
Co wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?
1. Branża
- To jest być może nawet najważniejszy wątek. Wiele bowiem zależy od tego, z jak dużą konkurencją muszą zmierzyć się specjaliści SEO, aby wypozycjonować daną firmę i to, jak wysoko będzie postawiona poprzeczka trudności, by na wybranych frazach znalazł się serwis internetowy.
- Jeśli produkt czy usługa jest mniej dostępna, to praca nad dobrymi pozycjami w wyszukiwarce będzie nieco łatwiejsza. Rzecz jasna w tym wszystkim znaczenie ma także obszar - promocja lokalna, czy ogólnokrajowa.
2. Strategia
- Umiejętności osób pozycjonujących są ważne, ale istotną rzeczą jest też sama strategia działania. Inny schemat należy obrać w przypadku szybkich awansów na wyższe pozycje, a inny w momencie kierunku na pozycjonowanie szerokie. Musimy mieć jasno określony cel, bowiem wtedy można wybrać plan pracy.
3. Działania konkurencji
- Efekty prób wypozycjonowania firmowej strony na określone frazy nie zależy wyłącznie od nas. W internecie jest wiele innych podmiotów, tzn. konkurencja nie śpi i również pracuje. To też jest utrudnienie, mamy bowiem przed sobą nie tylko swoje działania, ale i wyścig z innymi, co przekłada się na wydłużony czas oczekiwania na sukces.
4. Historia strony www
- Są przypadki, że posiadana domena miała w swojej przeszłości niekoniecznie pozytywne zdarzenia. W przypadku, kiedy serwis internetowy został oceniony jako spamujący, z nałożonymi blokadami i słabymi treściami, zdecydowanie trudniej jest go wybić z górę, nawet przez dłuższy okres czasu. Google ma całą historię na uwadze, co przekłada się na odbudowę zaufania. Podobnie mają się strony internetowe kompletnie nowe, które muszą pokazać, że są wartościowe dla użytkowników.
5. Treści i wygląd strony
- Trendy się zmieniają, świadomość użytkowników także, a do tego algorytmy wyszukiwarki Google regularnie ulegają unowocześnianiu. Stare strony, z mało zachęcającą szatą graficzną, zdecydowanie oddalają możliwość uzyskania dobrych rezultatów. W dodatku nie tylko sam wygląd czy struktura serwisu o tym decyduje, ale i publikowane w niej treści.
- Niezoptymalizowane i mało wartościowe teksty, lub co gorsza - kompletny ich brak, podziała zdecydowanie na minus. W przypadku gdy strona internetowa jest już dość chętnie odwiedzana i niektórzy użytkownicy wspomną o niej w innych miejscach w sieci, zwiększa się stopień reputacji, co z kolei pozytywnie też ocenia Google.
Kiedy będą efekty pozycjonowania strony internetowej?
Ciężko określić jakikolwiek czas, po którym zostaną osiągnięte zauważalne wyniki. Może to być kwartał, pół roku i o wiele dłużej. Systematyczna praca i spełnienie powyższych punktów jest przyczynkiem do sytuacji, że w przyszłości będziemy w pełni zadowoleni i osiągali wymierne korzyści z samego działania w sieci.
Odpowiednia strategia, wybór słów kluczowych i zawartość serwisu to składowe, bez których nie jest możliwe pozycjonowanie. Parametry strony muszą być jak najbliższe temu, co podpowiadają algorytmy wyszukiwarki. Nie ma jednej, wyjątkowej recepty, która na 100% przyniesie zwiększenie ruchu na stronie internetowej i polepszenie konwersji.
Praca i cierpliwość - to dobra droga.