Pozycjonowanie to obecnie jedna z najpopularniejszych, jeśli nie najpopularniejsza możliwość promowania firmy w internecie. Na pewno, nawet przypadkowo, trafiłeś niegdyś na temat SEO, ale czy wiesz, jak na pozycjonowaniu może skorzystać Twój biznes?
Działania SEO (Search Engine Optimization) to priorytet w dzisiejszej promocji stron internetowych. Pomaga to iść drogą zgodną z wytycznymi Google, a także zwiększać ruch w serwisie i poprawiać swoje pozycje w wyszukiwarce, przy konkretnych frazach kluczowych. Pozycjonowanie może zapewnić sporo korzyści, dlatego warto być tego świadomym.
Pozycjonowanie - 14 zalet SEO
-
1. Poprawa widoczności strony w wyszukiwarce
Odpowiednia praca SEO poprawia widoczność serwisu internetowego, zarówno w wynikach wyszukiwania dotyczących fraz kluczowych, jak i z tzw. długim ogonem, czyli konkretnych, sprecyzowanych pytań od użytkowników, mogących szukać np. produktów, czy usług.
-
2. Większa liczba osób na stronie
Lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania są równoznaczne z większą szansą na pozyskanie nowych klientów, którzy trafią na stronę poprzez Google. SEO umożliwia odnaleźć witrynę na zdecydowanie większą ilość fraz, które są najpopularniejsze wśród użytkowników korzystających z wyszukiwarki. Większa liczba odwiedzin ma swoje przełożenie na konwersję, w tym np. kontakt poprzez formularz, czy bezpośredni efekt w sprzedaży usług.
-
3. Więcej potencjalnych klientów
Wybór odpowiednich słów kluczowych i pozycjonowanie strony właśnie pod ściśle określoną grupę fraz, daje możliwość dotarcia do potencjalnych klientów, mogących wykazywać zainteresowanie produktami firmy. Dotyczy to przede wszystkim tych internautów, którzy wiedzą czego szukają.
-
4. Zyski firmy
Idąc dalej - większa liczba potencjalnych klientów to równocześnie rozwój biznesu i większe zyski. Przy większym gronie klientów można również systematycznie planować poszerzanie swojej oferty i poszukiwanie kolejnych kontrahentów.
-
5. Rozpoznawalność marki
Pozycjonowanie to duży krok w kierunku zaprzestania być anonimowym i budowaniu rozpoznawalności przedsiębiorstwa w sieci. Działalność w social media, pozyskiwanie opinii od klientów itp. to zabiegi, które mogą spowodować, że odbiorcy będą ponownie korzystać z oferty.
-
6. Budowanie zaufania
Promocja w sieci to nie tylko możliwość budowania marki, ale i budowanie zaufania klientów. Świadczyć o tym będą powroty dotychczasowych kontrahentów na naszą witrynę i systematyczne zamówienia. Takie osoby, jeśli są zadowolone z usług, chętnie również polecają firmę swoim znajomym, albo innym internautom np. na forach.
-
7. Skuteczna walka z konkurencją
Dobre miejsca w rezultatach wyszukiwania to przewaga nad konkurencyjnymi firmami ze swojej branży. Im większa widoczność w sieci, tym większe prawdopodobieństwo zapamiętania Twojej marki, aniżeli tej, która nie stawia na szerokie możliwości internetowe.
-
8. Rozwój firmy
Pozycjonowanie jest dobrą opcją na rozwój biznesu. Dzięki temu grupa odbiorców się powiększa, a zyski umożliwiają poszerzanie usługi. SEO to pozycjonowanie nie tylko lokalne, ale też globalne, co pozwala dotrzeć do klientów z całego globu.
-
9. Dobry content = większa liczba linków
SEO polega m.in. na publikowaniu wartościowych materiałów. Jeśli użytkownicy pozytywnie ocenią to, co umieszczasz - porady, opinie, opisy itp., to z czasem zyskasz miano eksperta w swojej branży. Przełoży się to też na liczbę linków prowadzących do serwisu Twojej firmy. Stanie się to dzięki temu, że klienci sami będą polecali artykuły na innych portalach. Jest również inny plus takich działań - zwiększają się baza linków, wpływająca na lepszą pozycję w wyszukiwarce.
-
10. Targetowanie geograficzne
Targetowanie geograficzne to opcja dla firm, których interesuje pozyskiwanie klientów regionalnych. Pozycjonowanie lokalne skupia się na odbiorcach ze ścisłego obszaru, co ma znaczenie zwłaszcza wśród małych, startujących firm.
-
11. Lokalna sprzedaż
Oczywiście nie wszyscy jeszcze regularnie korzystają z internetowych możliwości zakupowych, ale znacznie większe grono osób poszukuje w sieci opinii o danej firmie, albo po prostu samej oferty, zanim wybierze się do jego stacjonarnego punktu.
-
12. Preferencje klientów
Aby odpowiednio zaplanować schemat działań SEO, musimy najpierw określić najbardziej potrzebne frazy kluczowe. To w pewien sposób pomaga nam przeanalizować zachowania użytkowników oraz interesujące ich trendy. Bieżąca analiza jest zresztą nieodłączną częścią skutecznego prowadzenia biznesu.
-
13. Długotrwałe efekty
Pozycjonowanie to czasochłonny proces, ale bardzo opłacalny w szerszej perspektywie czasu. Efekty tej ciężkiej pracy mogą utrzymywać się bardzo długo, co może przynieść wymierne korzyści w postaci zwiększających się zysków i samej rozpoznawalności marki.
-
14. Monitoring pozycjonowania
Dzięki narzędziom SEO, możemy na bieżąco monitorować efekty prac - konwersję, ruch organiczny, czy porównywać pozycje w wyszukiwarce na poszczególnych frazach. Pomaga to również zorientować się, które frazy mają w promocji biznesu większą wartość, a które przynoszą mniejsze wyniki.
Odpowiednio prowadzone działania pozycjonowania to wiele korzyści, ponieważ wyszukiwarki internetowe są podstawowym miejscem, z których firmy pozyskują ruch na swoje strony internetowe i pozyskują klientów. Widoczność serwisu wpływa również na ogólną rozpoznawalność marki, a wartościowe materiały, jakie zostaną opublikowane, mogą uczynić z Ciebie i Twojej firmy rolę eksperta w branży. Trzeba zatem pamiętać, że SEO to świetna forma reklamy biznesu.