Przez Tomasz Warsiński dnia piątek, 20 wrzesień 2019
Kategoria: Strona internetowa

Dlaczego warto dbać o design swojej strony?

Wyobrażasz sobie dzisiejszy internet bez zdjęć? Estetyczne grafiki, animacje, czy materiały video mogą sprawić, że Twoja strona w całym natłoku wiadomości przyciągnie wzrok klientów i zostanie w ich głowie na dłużej, niż tylko kilka sekund.

Jak to zrobić? Trzeba na bieżąco monitorować zachowania odbiorców i postępować zgodnie z obowiązującymi zasadami budowy stron, a także publikować odpowiedni content w sieci. To zdecydowanie pomaga w działaniach marketingowych firmy oraz optymalizacji treści.

Klienci, którzy poszukują interesujących ich produktów lub wykonawców usług, nie wybierają firmy pierwszej z brzegu, tylko zwracają uwagę na wiele aspektów. Wszyscy kierujemy się swoim gustem, korzystając z takiego producenta, który spełnia nasze oczekiwania, już nie tylko pod kątem dostępności i ceny, ale również i tym wizualnym. Atrakcyjna szata graficzna znacznie zwiększa możliwość pozyskania klienta, ponieważ świadczy ona o zaangażowaniu i poziomie usług.

Wygląd strony internetowej

Podczas budowania strony internetowej trzeba pamiętać o szczegółach, mogących mieć wpływ na dokonanie ruchu (konwersji) przez klienta, który odwiedzi nasz serwis. Jednym z głównych punktów jest czas ładowania się strony, zarówno gdy włączymy ją na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych - telefonie, czy tablecie. Aby nie było kłopotów z wyświetlaniem informacji na tym mniejszym sprzęcie, nasza witryna internetowa powinna być responsywna. Pozwala to naszemu klientowi mieć możliwość swobodnego zapoznania się z proponowaną ofertą o każdej porze, bez względu na fakt, z jakiego urządzenia w danym momencie korzysta.

Każda dobrze zarządzana marka ma swój unikalny styl. Graficzna spójność dotyczy nie tylko samego designu strony internetowej, ale także materiałów na niej umieszczanych i podobnego kierunku w social mediach, czy materiałach promocyjnych.

Warto zatem stworzyć jednolite szablony i wytyczne, aby całość miała swój jeden charakter i wizję marki, bowiem zapewni to rozpoznawalność nie tylko w internecie, ale i poza siecią.

Jeśli Twoja firma nie ma spójnego brandu, warto przejrzeć, jak wyglądają działania konkurencji, albo firmy z innych branż. Graficzne trendy zmieniają się co pewien okres czasu, dlatego poleca się skonfrontować to z wizerunkiem swojego podmiotu.

Obserwacje pozwolą przeanalizować, co obecnie wpada w oko odbiorcom. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, jakiego doświadczają goście na naszej witrynie internetowej. Korzystnie jest ją zaprojektować w ten sposób, aby poruszanie się po niej było proste, bez niepotrzebnych komunikatów, z estetyczną szatą. Takie czynniki wpływają na końcową decyzję internauty, czy będzie chciał skorzystać z naszych usług.

Treści oraz grafika

Przy publikowaniu wiadomości warto pomyśleć o stworzeniu swojej grupy grafik. Zagwarantuje to firmie unikalność, zwłaszcza jeśli wszystko będzie wykonane starannie, oczywiście przez osobę ze zdolnościami graficznymi, albo poprzez zewnętrznych specjalistów. Można skorzystać z gotowych - darmowych lub płatnych - baz fotografii, ale są to ogólnodostępne źródła, przez co na starcie tracimy na unikalności.

Ważną sprawą jest rozmiar wstawianych materiałów graficznych, czy samych zdjęć. Dobrze skompresowane pliki umożliwiają szybkie ładowanie się strony, co wpływa na dobrą ocenę mechanizmów Google i pozycje w wyszukiwarce. Im krótszy jest czas, tym lepiej. Nawet nieistotne - na pierwszy rzut oka - nazwy oraz opisy poszczególnych plików są szalenie ważne, ponieważ one również mogą wpływać na pozycjonowanie witryny firmy. W tym przypadku chodzi o wyszukiwarkę grafiki Google, z której odnalezione zdjęcia mogą przełożyć się na kolejny ruch użytkownika, czyli przejście pod nasz adres www.

Znajomość takich zagadnień nie tylko poprawia ocenę jakości serwisu przez algorytmy Google, ale także pomaga naszym obecnym i potencjalnie nowym klientom w poruszaniu się po stronie internetowej, a w dalszej kolejności także zapamiętanie nas jako profesjonalnej marki, dbającej o szczegóły.

Badania ekspertów mówią, że mamy tylko kilka sekund na to, by wizualnie przekonać gości do zainteresowania naszą ofertą. Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego trzeba zadbać o dobry design witryny, a szansa na konwersję wzrasta.

Chcesz zmienić swoją stronę internetową? Zadzwoń lub napisz do nas. Za darmo wycenimy i zaproponujemy idealne rozwiązanie!

ZAPYTAJ O WYCENĘ BUDOWY STRONY

Leave Comments