W biznesie zawsze powinno szukać się sposobów na ulepszenie swojej strategii działania i wyprzedzenie konkurencji. Możliwe jest to również w procesie SEO, a jedną z opcji jest używanie sezonowych słów kluczowych, w kontekście strony internetowej.
Sezonowość słów to po prostu słowa kluczowe, które są istotne np. dla konkretnej pory roku. Przykładowo, jeśli prowadzisz kwiaciarnię, sezonowymi słowami kluczowymi mogą być "kwiaty na Walentynki" lub "kwiaty na Dzień Matki".
Korzystanie na sezonowości to świetny ruch ku zwiększonej skuteczności pozycjonowania, ponieważ pozwala na dotarcie do osób, które szukają produktów lub usług związanych z konkretną porą roku, albo konkretnymi wydarzeniami. Jeśli uda Ci się pozycjonować swoją stronę na te słowa kluczowe, będziesz w stanie przyciągnąć wielu konkretnych odbiorców.
Sezonowość słów kluczowych w praktyce
Jak znaleźć odpowiednie sezonowe słowa kluczowe, a gdy już je znajdziesz, jak upewnić się, że skutecznie wykorzystujesz je w swojej strategii SEO? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:
1. Używaj narzędzi do badania słów kluczowych
Istnieje wiele różnych narzędzi do badania słów kluczowych, których można użyć podczas wyszukiwania sezonowości. Należą do nich m.in. Planner Słów Kluczowych Google Ads, Google Trends, Senuto, czy Ahrefs.
Wystarczy, że wpiszesz kilka słów kluczowych do tych narzędzi, a one wygenerują listę ewentualnych powiązań, mogących nas zainteresować.
2. Spójrz na swoje dane analityczne
Dane analityczne (np. z Google Analytics, Google Search Console) mogą też być doskonałym źródłem pomysłów na słowa kluczowe. Przyjrzyj się frazom wpisywanym przez użytkowników do tej pory i sprawdź, czy są wśród nich istotne dla danego okresu.
3. Burza mózgów z zespołem
Burza mózgów to również dobra alternatywa na znalezienie pomysłów na sezonowe słowa kluczowe. Zorganizujcie spotkanie na temat listy potencjalnych słów kluczowych i konkretnych wydarzeń, na które moglibyście się zdecydować.
Kiedy znajdziesz ważne dla Twojej firmy, sezonowe słowa kluczowe, stwórz zestawienie z lokalizacjami, gdzie takowe można umieścić:
- Użyj ich w tagach tytułowych i opisach meta - jednym z najlepszych miejsc do wykorzystania sezonowych słów są znaczniki tytułu i meta opisy. Dzięki temu Twoja witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania właśnie dla tych słów kluczowych,
- Użyj ich w treści - kolejnym świetnym miejscem do wykorzystania sezonowych słów kluczowych jest treść. Umieszczaj je w artykułach i wpisach na blogu w sposób, który brzmi naturalnie,
- Użyj ich w tagach zdjęć - oprócz stosowania słów kluczowych w tekście, powinieneś wykorzystywać tagi zdjęć. Dzięki temu Twoje zdjęcia będą się pojawiały w wynikach wyszukiwania,
- Użyj ich w adresie URL - jeśli prowadzisz bloga, możesz użyć wybrane słowa w adresie URL. Pomoże to Twoim wpisom na blogu pojawić się w wynikach wyszukiwania dla tych fraz.
- Użyj ich w anchor text.
Stosując się do tych wskazówek, możesz mieć pewność, że w pełni pracujesz nad sezonowymi słowami kluczowymi na swojej stronie, bowiem być pomoże Ci to uzyskać duży ruch wybranych okresach roku, kiedy użytkownicy są czymś szczególnie zainteresowani.
Korzyści z wykorzystania sezonowości fraz kluczowych
Jeśli prowadzisz biznes, na który w jakikolwiek sposób wpływają chociażby pory roku, musisz upewnić się, że Twoja strategia bierze to pod uwagę. Sezonowość może być istotną częścią Twojej sprzedaży.
Istnieje kilka różnych sposobów ukierunkowania na ten typ zapytań z wyszukiwarki - np. jeśli prowadzisz bloga, warto napisać tekst specjalnie o sezonowych produktach lub usługach, które oferujesz.
Przykładowe wydarzenia, które mają znaczenie w sezonowości słów kluczowych:
- Nowy rok - ludzie szukają nowego startu i sposobów na poprawę swojego życia. Użyj tego słowa kluczowego, aby omówić postanowienia, cele i wskazówki dotyczące udanego roku,
- Walentynki - to słowo kluczowe jest idealne do dyskusji o miłości, związkach i wszystkich romantycznych rzeczach. Użyj go, aby podzielić się poradami dotyczącymi szczęśliwego związku lub pomysłami na walentynkowy prezent,
- Wielkanoc - to słowo kluczowe jest idealne do dyskusji o świętach religijnych, spotkaniach rodzinnych i wiosennych zabawach,
- Dzień Matki - to słowo kluczowe jest idealne do dyskusji o matkach, macierzyństwie i wszystkich rzeczach związanych z mamą,
- Dzień Ojca - to słowo kluczowe jest idealne do dyskusji o ojcach, ojcostwie i wszystkich rzeczach związanych z tatą,
- Lato - to słowo kluczowe jest idealne do dyskusji o wakacjach, ciepłej pogodzie i wszystkich rzeczach związanych z zabawą w lecie,
- Halloween - to słowo kluczowe jest idealne do dyskusji o kostiumach, imprezach i wszystkich rzeczach związanych z Halloween,
- Boże Narodzenie - to słowo kluczowe doskonale nadaje się do dyskusji o świętach, prezentach i wszystkich rzeczach związanych z Bożym Narodzeniem.