Przez Tomasz Warsiński dnia poniedziałek, 09 maj 2022
Kategoria: Pozycjonowanie

Czym jest sezonowość słów kluczowych?

W biznesie zawsze powinno szukać się sposobów na ulepszenie swojej strategii działania i wyprzedzenie konkurencji. Możliwe jest to również w procesie SEO, a jedną z opcji jest używanie sezonowych słów kluczowych, w kontekście strony internetowej.

Sezonowość słów to po prostu słowa kluczowe, które są istotne np. dla konkretnej pory roku. Przykładowo, jeśli prowadzisz kwiaciarnię, sezonowymi słowami kluczowymi mogą być "kwiaty na Walentynki" lub "kwiaty na Dzień Matki".

Korzystanie na sezonowości to świetny ruch ku zwiększonej skuteczności pozycjonowania, ponieważ pozwala na dotarcie do osób, które szukają produktów lub usług związanych z konkretną porą roku, albo konkretnymi wydarzeniami. Jeśli uda Ci się pozycjonować swoją stronę na te słowa kluczowe, będziesz w stanie przyciągnąć wielu konkretnych odbiorców.


Sezonowość słów kluczowych w praktyce

Jak znaleźć odpowiednie sezonowe słowa kluczowe, a gdy już je znajdziesz, jak upewnić się, że skutecznie wykorzystujesz je w swojej strategii SEO? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:

1. Używaj narzędzi do badania słów kluczowych

Istnieje wiele różnych narzędzi do badania słów kluczowych, których można użyć podczas wyszukiwania sezonowości. Należą do nich m.in. Planner Słów Kluczowych Google Ads, Google Trends, Senuto, czy Ahrefs.

Wystarczy, że wpiszesz kilka słów kluczowych do tych narzędzi, a one wygenerują listę ewentualnych powiązań, mogących nas zainteresować.

2. Spójrz na swoje dane analityczne

Dane analityczne (np. z Google Analytics, Google Search Console) mogą też być doskonałym źródłem pomysłów na słowa kluczowe. Przyjrzyj się frazom wpisywanym przez użytkowników do tej pory i sprawdź, czy są wśród nich istotne dla danego okresu.

3. Burza mózgów z zespołem

Burza mózgów to również dobra alternatywa na znalezienie pomysłów na sezonowe słowa kluczowe. Zorganizujcie spotkanie na temat listy potencjalnych słów kluczowych i konkretnych wydarzeń, na które moglibyście się zdecydować.

Kiedy znajdziesz ważne dla Twojej firmy, sezonowe słowa kluczowe, stwórz zestawienie z lokalizacjami, gdzie takowe można umieścić:

Stosując się do tych wskazówek, możesz mieć pewność, że w pełni pracujesz nad sezonowymi słowami kluczowymi na swojej stronie, bowiem być pomoże Ci to uzyskać duży ruch wybranych okresach roku, kiedy użytkownicy są czymś szczególnie zainteresowani.


Korzyści z wykorzystania sezonowości fraz kluczowych

Jeśli prowadzisz biznes, na który w jakikolwiek sposób wpływają chociażby pory roku, musisz upewnić się, że Twoja strategia bierze to pod uwagę. Sezonowość może być istotną częścią Twojej sprzedaży.

Istnieje kilka różnych sposobów ukierunkowania na ten typ zapytań z wyszukiwarki - np. jeśli prowadzisz bloga, warto napisać tekst specjalnie o sezonowych produktach lub usługach, które oferujesz.

Przykładowe wydarzenia, które mają znaczenie w sezonowości słów kluczowych:

Leave Comments