Stwierdzenie, że "jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz", można usłyszeć bardzo często. Jest to prawda, zwłaszcza jeśli chodzi o funkcjonowanie firm i ich biznesów. Widoczność w sieci to podstawa prowadzenia działalności.
Bywają również głosy, że pozycjonowanie strony internetowej nie ma sensu. Przebijają się opinie, że proces ten jest nietrwały, bez gwarancji utrzymania pozycji, a wszelkie współprace z agencjami SEO generują spore koszty. Na tego typu zarzuty można szybko jednak odpowiedzieć wynikami firm, które korzystają z pozycjonowania. Rezygnując z tego, biznes absolutnie nie ma szans się gdziekolwiek przebić, bowiem konkurencja jest bardzo duża i non stop rośnie. Firma, która nie stara się podążać za panującymi trendami, automatycznie znika. Jeśli nie wykona konkretnych działań, to z całą pewnością zrobi to jego konkurent.
Czy pozycjonowanie ma sens?
Poprawiając pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania Google, jednocześnie zwiększa się szansa na sprzedaż swoich produktów i usług, a także promuje się swój wizerunek. Generowanie ruchu na stronie to przede wszystkim budowa marki. Wejście w witrynę jeszcze nie oznacza, że każdy z użytkowników skorzysta z oferty, jednak część z nich tym klientem zostanie, co napędza firmę w internecie. Niektórzy z kontrahentów będą regularnie korzystać z Twoich usług i pozostaną z marką na dłuższy czas.
Utrzymywanie zadowalających rezultatów w wyszukiwarce Google wymaga czasu i wysiłku, ale to proces, który dzięki zaangażowaniu i regularności agencji SEO oraz samej firmy, jest zdecydowanie tego warty.
Jeśli jednak zamierzamy uzyskać błyskawiczne efekty, a posiadamy odpowiednio zbudowaną stronę internetową, możemy skorzystać z płatnych kampanii reklamowych Google Ads. Linki sponsorowane do strony zostaną wyświetlone nad wynikami oraz poniżej wyników wyszukiwania. Jest to system reklamy, oparty przede wszystkim na modelu rozliczania się za kliknięcia, a więc wejścia na Twój adres. Nie przeszkadza również fakt łączenia Google Ads z pozycjonowaniem, ale należy mieć na uwadze, że tylko naturalne rezultaty (a więc dzięki pozycjonowaniu), utrzymają się stabilnie na dłuższy czas, a linki sponsorowane do momentu utrzymania płatności w Google Ads.
Nie ma wątpliwości, że pozycjonowanie przynosi efekty i jak najbardziej ma sens. Bardzo dużo zależy jednak od strategii i potrzeb danej strony internetowej. Pozycjonowanie można wykonywać chociażby na tzw. długi ogon (long tail), na frazy lokalne, jak i ogólnokrajowe. Każda strona internetowa ma swoją specyfikę, podobnie jak branża w której funkcjonuje. Każdy przypadek wymaga odmiennej metody i ciągłej optymalizacji. Jeśli cały proces będzie regularny i przemyślany, to wyniki mogą być zadowalające.