Skip to main content
4 minut(y) czytania (723 słów)

Topical authority w praktyce

Topical authority w praktyce Topical authority w praktyce

Treści są kluczowym elementem każdej strony internetowej. Publikuje się je, aby zdobywać coraz wyższe miejsca w Google i generować większy ruch organiczny. Od około dwóch lat stawia się na tematyczność treści i szczegółowo omawiane zagadnienia, które dogłębnie wyjaśniają dany temat. Właśnie w tym tkwi droga do sukcesu w pozycjonowaniu, a ogół aspektów dotyczących wartości domeny obejmuje strategia Topical Authority.

Aktualizacja algorytmów – definicja Topical Authority

Wraz z wprowadzeniem kolejnych aktualizacji algorytmu Panda, treści o niskiej jakości zdecydowanie negatywnie wpływają na reputację strony internetowej. Mowa tutaj zarówno o treściach zbyt krótkich, przesyconych słowami kluczowymi, niezoptymalizowanymi, czy też zwyczajnie skopiowanymi z innych miejsc. Zaczęto bardziej doceniać te źródła, które obszernie zajmują się interesującymi użytkowników zagadnieniami.

Topical authority to tzw. autorytet strony, pokazujący, jak bardzo dana witryna skupia się na konkretnych tematach i opisuje je rzeczowo. Wyszukiwarka Google chętniej pokazuje użytkownikom stronę internetową, która porusza wiele kwestii w danym temacie.

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że obecnie artykuły mające 2000 znaków mogą bardzo szybko przegrać rywalizację z treściami posiadającymi tych znaków np. 10 tysięcy. Google woli objętościowe materiały, ponieważ w ten sposób jest w stanie zaproponować internautom pełne wyjaśnienie problemu, czy pytania. Odbiorcy nie muszą wówczas szukać kolejnych artykułów, aby móc zapoznać się z interesującym go wątkiem.


Objętość artykułów a Topical Authority

Oczywiście nie należy skreślać artykułów i opisów rzędu 2000-3000 znaków, bowiem i takie są przydatne, natomiast zdecydowanie trzeba pisać rozbudowane treści. W naszym przypadku obecnie rzadkością są teksty w takiej skali i znacznie częściej ujrzycie materiały wielkości 7000–12000 znaków. Tworzy się z tego bardzo szeroki content tekstowy. Tak jak wspomnieliśmy wyżej, krótsze teksty nie są zdyskwalifikowane z dobrego rankowania na frazy kluczowe, zwłaszcza jeśli należą do tzw. niszy, bądź celem jest lokalne pozycjonowanie. Znacznie większe możliwości pozyskiwania ruchu organicznego z wyszukiwarki mają jednak obszerne publikacje.

Topical authority z LSI

Oprócz wyboru fraz kluczowych do tekstu, jego objętości oraz optymalizacji, istotne są również wyrażenia semantyczne (LSI). To jedna z metod na pozyskanie wyższych pozycji w wyszukiwarce Google. Polega na użyciu różnych synonimów i kontekstowych słów, dotyczących danego tematu. Tym samym tekst dopasowuje się do użytkownika, a algorytmy wyszukiwarki są w stanie go lepiej zrozumieć.

Jak wyglądają teksty na naszej stronie?

Na naszej stronie internetowej, a przede wszystkim na blogu Studio113, skupiliśmy się na regularnym dodawaniu treści, dotyczących wielu zagadnień z zakresu pozycjonowania i tworzenia stron internetowych. Pozwala nam to poruszać się na coraz większej ilości fraz kluczowych w wyszukiwarce, co sukcesywnie ma przekładać się na zwiększający ruch. Naszym celem jest opisywać różne wątki i problemy, dając wartość użytkownikowi.

Jeśli ciągu kilku lat powstanie duża ilość wartościowych tekstów, powiązanych tematycznie z naszą domeną, są szanse na coraz lepsze miejsca zarówno na krótkie, najpopularniejsze frazy kluczowe, jak i na te z tzw. długiego ogona. Każdy kolejny adres w wyszukiwarce Google pomaga uzyskać wyższą wartość strony internetowej.

Mówiliśmy o tym, że należy publikować wartościowe i obszerne materiały, ale z drugiej strony nie można również przesadzić. Można by było dojść do wniosku, że skoro dłuższe teksty lepiej rokują, to należy stworzyć taki artykuł, który będzie miał np. 100 000 znaków. W ten sposób jednak nie uzyskamy dobrego miejsca na wiele fraz kluczowych, a ponadto stracimy swoją użyteczność i treść znacznie trudniej będzie zoptymalizować. Lepiej zatem zaplanować sobie serię artykułów uzupełniających zagadnienia, aniżeli stworzyć jeden, wielki wpis. Powiększająca się liczba adresów zindeksowanych w wyszukiwarce to dla Google sygnał, że Twoja witryna jest non-stop aktualizowana i dostarcza nowe treści użytkownikom. Pisanie książek w kontekście pozycjonowania strony internetowej nie jest użyteczne. W naszym przypadku na regularne publikowanie artykułów postawiliśmy w połowie 2019 roku i od tamtego momentu zaczęliśmy pojawiać się na znacznie większej ilości słów kluczowych wyszukiwarce.

Strona internetowa Studio113 w Senuto


Jakie elementy pomagają procesowi topical authority?

Wzmocnienie działań artykułów blogowych:

  • publikowanie różnych artykułów dotyczących branży,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • linkowanie zewnętrzne,
  • dane strukturalne.

Inne:

  • doświadczenie domeny,
  • mocny profil linków.

Narzędzia przydatne do tworzenia tekstów:

  • Senuto,
  • Semstorm,
  • Surfer SEO,
  • Google Search Console,
  • Planer Google Ads,
  • Ubersuggest,
  • Ahrefs.

Po jakim czasie działa topical authority?

Nie ma określonych ram czasowych, związanych z reakcjami wyszukiwarki na stworzenie dobrej jakości treści tematycznych. Często działania przynoszą pierwsze efekty po około 12 miesiącach, jednak każda sytuacja jest różna, zależna m.in. od samej branży oraz konkurencji, a do tego należy dodać inne czynniki - trudność frazy kluczowej, czy też siła domeny. Na pierwszy rzut oka rok może wydawać się bardzo długim okresem czasu, ale trzeba pamiętać, że pozycjonowanie to długofalowa praca, przynosząca trwalsze rezultaty.

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
środa, 24 kwiecień 2024
FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.