Topical authority w praktyce

Topical authority w praktyce

Topical authority w praktyce Topical authority w praktyce

Treści są kluczowym elementem każdej strony internetowej. Publikuje się je, aby zdobywać coraz wyższe miejsca w Google i generować większy ruch organiczny. Od około dwóch lat stawia się na tematyczność treści i szczegółowo omawiane zagadnienia, które dogłębnie wyjaśniają dany temat. Właśnie w tym tkwi droga do sukcesu w pozycjonowaniu, a ogół aspektów dotyczących wartości domeny obejmuje strategia Topical Authority.

Aktualizacja algorytmów – definicja Topical Authority

Wraz z wprowadzeniem kolejnych aktualizacji algorytmu Panda, treści o niskiej jakości zdecydowanie negatywnie wpływają na reputację strony internetowej. Mowa tutaj zarówno o treściach zbyt krótkich, przesyconych słowami kluczowymi, niezoptymalizowanymi, czy też zwyczajnie skopiowanymi z innych miejsc. Zaczęto bardziej doceniać te źródła, które obszernie zajmują się interesującymi użytkowników zagadnieniami.

Topical authority to tzw. autorytet strony, pokazujący, jak bardzo dana witryna skupia się na konkretnych tematach i opisuje je rzeczowo. Wyszukiwarka Google chętniej pokazuje użytkownikom stronę internetową, która porusza wiele kwestii w danym temacie.

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że obecnie artykuły mające 2000 znaków mogą bardzo szybko przegrać rywalizację z treściami posiadającymi tych znaków np. 10 tysięcy. Google woli objętościowe materiały, ponieważ w ten sposób jest w stanie zaproponować internautom pełne wyjaśnienie problemu, czy pytania. Odbiorcy nie muszą wówczas szukać kolejnych artykułów, aby móc zapoznać się z interesującym go wątkiem.


Objętość artykułów a Topical Authority

Oczywiście nie należy skreślać artykułów i opisów rzędu 2000-3000 znaków, bowiem i takie są przydatne, natomiast zdecydowanie trzeba pisać rozbudowane treści. W naszym przypadku obecnie rzadkością są teksty w takiej skali i znacznie częściej ujrzycie materiały wielkości 7000–12000 znaków. Tworzy się z tego bardzo szeroki content tekstowy. Tak jak wspomnieliśmy wyżej, krótsze teksty nie są zdyskwalifikowane z dobrego rankowania na frazy kluczowe, zwłaszcza jeśli należą do tzw. niszy, bądź celem jest lokalne pozycjonowanie. Znacznie większe możliwości pozyskiwania ruchu organicznego z wyszukiwarki mają jednak obszerne publikacje.

Topical authority z LSI

Oprócz wyboru fraz kluczowych do tekstu, jego objętości oraz optymalizacji, istotne są również wyrażenia semantyczne (LSI). To jedna z metod na pozyskanie wyższych pozycji w wyszukiwarce Google. Polega na użyciu różnych synonimów i kontekstowych słów, dotyczących danego tematu. Tym samym tekst dopasowuje się do użytkownika, a algorytmy wyszukiwarki są w stanie go lepiej zrozumieć.

Jak wyglądają teksty na naszej stronie?

Na naszej stronie internetowej, a przede wszystkim na blogu Studio113, skupiliśmy się na regularnym dodawaniu treści, dotyczących wielu zagadnień z zakresu pozycjonowania i tworzenia stron internetowych. Pozwala nam to poruszać się na coraz większej ilości fraz kluczowych w wyszukiwarce, co sukcesywnie ma przekładać się na zwiększający ruch. Naszym celem jest opisywać różne wątki i problemy, dając wartość użytkownikowi.

Jeśli ciągu kilku lat powstanie duża ilość wartościowych tekstów, powiązanych tematycznie z naszą domeną, są szanse na coraz lepsze miejsca zarówno na krótkie, najpopularniejsze frazy kluczowe, jak i na te z tzw. długiego ogona. Każdy kolejny adres w wyszukiwarce Google pomaga uzyskać wyższą wartość strony internetowej.

Mówiliśmy o tym, że należy publikować wartościowe i obszerne materiały, ale z drugiej strony nie można również przesadzić. Można by było dojść do wniosku, że skoro dłuższe teksty lepiej rokują, to należy stworzyć taki artykuł, który będzie miał np. 100 000 znaków. W ten sposób jednak nie uzyskamy dobrego miejsca na wiele fraz kluczowych, a ponadto stracimy swoją użyteczność i treść znacznie trudniej będzie zoptymalizować. Lepiej zatem zaplanować sobie serię artykułów uzupełniających zagadnienia, aniżeli stworzyć jeden, wielki wpis. Powiększająca się liczba adresów zindeksowanych w wyszukiwarce to dla Google sygnał, że Twoja witryna jest non-stop aktualizowana i dostarcza nowe treści użytkownikom. Pisanie książek w kontekście pozycjonowania strony internetowej nie jest użyteczne. W naszym przypadku na regularne publikowanie artykułów postawiliśmy w połowie 2019 roku i od tamtego momentu zaczęliśmy pojawiać się na znacznie większej ilości słów kluczowych wyszukiwarce.

Strona internetowa Studio113 w Senuto


Jakie elementy pomagają procesowi topical authority?

Wzmocnienie działań artykułów blogowych:

  • publikowanie różnych artykułów dotyczących branży,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • linkowanie zewnętrzne,
  • dane strukturalne.

Inne:

  • doświadczenie domeny,
  • mocny profil linków.

Narzędzia przydatne do tworzenia tekstów:

  • Senuto,
  • Semstorm,
  • Surfer SEO,
  • Google Search Console,
  • Planer Google Ads,
  • Ubersuggest,
  • Ahrefs.

Po jakim czasie działa topical authority?

Nie ma określonych ram czasowych, związanych z reakcjami wyszukiwarki na stworzenie dobrej jakości treści tematycznych. Często działania przynoszą pierwsze efekty po około 12 miesiącach, jednak każda sytuacja jest różna, zależna m.in. od samej branży oraz konkurencji, a do tego należy dodać inne czynniki - trudność frazy kluczowej, czy też siła domeny. Na pierwszy rzut oka rok może wydawać się bardzo długim okresem czasu, ale trzeba pamiętać, że pozycjonowanie to długofalowa praca, przynosząca trwalsze rezultaty.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy
Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP