Aby zawartość strony internetowej była widoczna w wynikach wyszukiwania, ta musi być najpierw znaleziona przez Google. Wszystkie witryny, które zna i akceptuje wyszukiwarka, są umieszczone w specjalnym indeksie.

Kiedy roboty Google wchodzą na Twoją stronę, to skanują ją, wykrywają wszystkie korekty oraz nowe podstrony, uaktualniając tym samym swój indeks.

Indeksowanie strony w Google. Jak to działa?

Indeksowanie stron internetowych jest czynnością dodawania adresów URL wszystkich witryn do wyszukiwarki. Proces ten należy do automatycznych mechanizmów, czyli robotów. Od tego, czy dana strona pojawi się w indeksie lub też nie, zależy m.in. od umieszczonego metatagu w kodzie strony:

  • index
  • noindex

Metatag index to sytuacja, w którym robot Google może znaleźć Twoją stronę, przeczytać kod źródłowy witryny od samego początku do samego końca, a następnie zindeksować witrynę do wyszukiwarki. Jeśli chodzi o ten drugi przypadek, to robot może wejść na stronę i odczytać kod źródłowy, jednak nie ma zezwolenia na wpisanie witryny do indeksu wyszukiwarki, a więc nie będzie można jej znaleźć w wynikach wyszukiwania.

Indeks to cała baza danych wyszukiwarki.

Duplikacja treści jest zjawiskiem, którego należy się wystrzegać, również wewnątrz swojej witryny. Wśród dostępnych rozwiązań ograniczających ryzyko spadków w wyszukiwarce jest zastosowanie linków kanonicznych.

Roboty wyszukiwarki Google są wyspecjalizowane w wykrywaniu każdej duplikacji, zarówno - nie tylko na wielu obcych sobie stronach, ale i wewnątrz jednej. W zależności od kalibru kopiowania i indywidualnej oceny algorytmów, domena może zostać ukarana ograniczeniem widoczności w wynikach wyszukiwania. Duplikacja przytrafia się nawet nieświadomie, jeżeli na kilku podstronach umieścimy taką samą, bądź bardzo podobną treść, np. swoich produktów i usług.

Nie zawsze jednak jesteśmy w stanie zapanować nad wszystkim, dlatego dobrą opcją jest zastosowanie linków kanonicznych, czyli wskazanie robotom wyszukiwarek (nie tylko Google) pierwotnej, oryginalnej treści na którejś z podstron.


Link kanoniczny - co to jest?

Link kanoniczny jest meta tagiem, który umieszcza się w sekcji <head> na stronie internetowej. Wśród rodzajów oznaczenia źródeł kanonicznych znajdziemy również w kodzie nazwy "tag rel canonical" oraz rel=canonical.

Za co odpowiadają te znaczniki? Krótko mówiąc, roboty są informowane, że dany adres URL jest linkiem oryginalnym (kanonicznym). Optymalną sytuacją w kontekście wyszukiwarek jest to, kiedy link kanoniczny odpowiada za jedną opublikowaną podstronę, ale nie zawsze jest to możliwe. Linki kanoniczne pozwalają zapobiec indeksacji wielu podstron z podobną lub taką samą treścią i oznaczeniem ich przez roboty jako plagiat. Zdarzają się wyjątki, ale adresy URL nieoznaczone jako "canonical" raczej nie powinny być widoczne w Google.

Przy przejmowaniu istniejącej wcześniej domeny, przejmujemy jednocześnie jej historię, w tym profil linków. Warto na to zwrócić uwagę i usunąć ewentualnie linki zewnętrzne niskiej jakości, mogące niekorzystnie wpływać na pozycję witryny na ważne słowa kluczowe.

Algorytm Pingwin sprawił swego czasu, że należy kierować wzrok także ku jakości linków, które prowadzą do naszej strony internetowej. Wśród czynności poprawiających ten stan rzeczy jest tzw. zrzeczenie się słabych linków zewnętrznych, za pomocą narzędzia Disavow Tool od Google, które pomaga kontrolować profil linków.

Jakie jest pochodzenie linków, które źle wpływają na SEO? Wśród podstawowych grup słabych źródeł, są m.in. systemy wymiany linków, depozycjonowanie, włamania na stronę, czy zwyczajnie błędne budowanie profilu linków. Co ciekawe, większość z tych wspomnianych procesów może początkowo przynieść dobry efekt, ale tylko tymczasowo. Później zaczną pojawiać się problemy z tym związane.


Jak można usuwać/zrzekać się linków?

Pod lupę należy brać przede wszystkim linki nienaturalne. Wszak zwykle można uzyskać szereg informacji na temat danych portali i posiadanych linków, tak jednak zawsze powinno się również przeanalizować dane źródła samodzielnie, aby w pełni świadomie zdecydować, których linków się zrzec. Wartościowymi narzędziami, z których możemy uzyskać bazę linków zewnętrznych, są Ahrefs, Majestic oraz Google Search Console i to w tym ostatnim będziemy ostatecznie weryfikować informacje, aby poprzez narzędzie Disavow je usunąć. W GSC linki zewnętrzne do witryny znajdziemy w sektorze "Linki" - tam będziemy mogli wyeksportować sobie całą listę linków przychodzących do weryfikacji.

Oczywiście, najlepszą opcją byłoby całkowite usunięcie linku z danej strony internetowej, ale najczęściej okazuje się to trudne do zrealizowania, zwłaszcza jeśli witryna jest porzucona, albo z właścicielem nie ma żadnego kontaktu. Disavow jest zatem wyborem ostatecznym.

Decyzja o redesignie, bądź budowie nowej strony wiąże się m.in. z wyborem kształtu i funkcjonalności witryny. Wśród rodzajów stron internetowych są to chociażby projekty w stylu one-page.

Istnieje kilka rodzajów struktur stron internetowych, które wybiera się zgodnie ze swoimi potrzebami. Strona typu one page również ma swoje konkretne zastosowanie, nieco różniące się od typowej, najczęściej spotykanej witryny wśród firm.

One page swoją uwagę skupia przede wszystkim na stronie głównej. To tam znajdują się kluczowe informacje dla użytkownika, ewentualnie jako osobna podstrona są publikowane dane kontaktowe, ale to również można rozwiązać przy pomocy samej strony głównej. Strony typu One Page zazwyczaj nie mają jednak wszystkich modułów "zbitych" w jednym sektorze, tylko struktura jest dłuższa niż przy typowym serwisie - dłużej się ją "scrolluje", aby zapoznać się ze wszystkimi informacjami. Charakteryzują się też minimalistyczną szatą graficzną, zgodną z nowoczesnymi trendami.

Jak można zauważyć, one page różni się od typowej strony, bowiem menu nie przenosi do osobnych podstron, z unikalnymi adresami URL. Każdy rodzaj serwisu ma swoje plusy i minusy, a o wyborze decydują konkretne potrzeby i oczekiwania.

Skupmy się zatem na wadach i zaletach strony internetowej w stylu one page.

Google jest zdecydowanym liderem wśród wyszukiwarek. Istnieją jednak również alternatywne wyszukiwarki, z których wbrew pozorom korzysta sporo osób.

Globalnie dla Google nie ma drugiego tak wielkiego podmiotu, mogącego stanowić realną konkurencję. Nie bez przypadku do naszego potocznego słownika trafiły określenia "wyguglować, wygogluj, googlować". Kto wie, może w przyszłości pojawią się i w oficjalnych słownikach języka polskiego.

Mimo wszystko na rynku lokalnym w niektórych częściach świata są wyszukiwarki znacznie popularniejsze od Google, prezentując i rozwijając podobnego typu produkty. Wśród nich znajdujemy m.in. Bing, Yahoo, Yandex, czy Baidu.


Sieć internetowa to niekończące się źródło wielu informacji. Aby nad nimi zapanować choć trochę, nad porządkowaniem i logicznym wyświetlaniem pracują roboty wyszukiwarek. Droga każdego użytkownika podczas poszukiwań określonych wiadomości zawsze jest taka sama - wchodzimy na adres wybranej wyszukiwarki, wpisujemy frazę (zapytanie) i szukamy.

Jak to? Google nie jest jedyną wyszukiwarką?

Wiele osób może się zdziwić kiedy usłyszy, że wyszukiwarka Google to nie jest jedyne rozwiązanie. Fakt - to największa platforma i znalezienie godnego konkurenta potrwa pewnie wiele lat, jednak na świecie funkcjonują serwisy o znacznie mniejszym zasięgu pod kątem globalnym, ale jednocześnie popularne wśród lokalnych społeczności.

Zbudowanie nowej firmowej strony internetowej jest tylko pierwszym krokiem, jaki trzeba uczynić w kierunku zaistnienia w wyszukiwarce Google. Później należy nad witryną systematycznie pracować, a wcześniej zadbać o to, aby była zaindeksowana. Jak to zrobić?

Dodanie strony internetowej przez Google Search Console

Google Search Console to jedno z podstawowych narzędzi wspomagających administratorów stron oraz osób zajmujących się np. pozycjonowaniem. Dzięki temu w prosty sposób można dodać całą stronę do indeksu, bądź zgłosić pojedynczą podstronę po aktualizacji.

Po zgłoszeniu adresu następuje szybka analiza w systemie wyszukiwarki i zostaje wyświetlony aktualny status. Jeżeli jest to nowa podstrona, to ukaże się wiadomość, że konkretnego URL nie ma w indeksie. Wówczas należy kliknąć w odnośnik "Poproś o zindeksowanie". W zależności od sytuacji, adres możliwie szybko pojawi się w wynikach wyszukiwania. Podobny proces można wykonać również w przypadku istniejącego już adresu w Google, który doczekał się jednak aktualizacji i chcesz, aby roboty ponownie go przeanalizowały.

Skorzystanie z Google Search Console jest bardzo dobrym pomysłem w przypadku indeksacji i aktualizacji dotyczących pojedynczych podstron. Większe grupy adresów URL warto indeksować już przy pomocy np. mapy strony.

Mapa strony - indeksacja w Google

Mapa strony już po samej nazwie wskazuje, że jest miejscem, które pomaga poruszać się po witrynie zwłaszcza robotom wyszukiwarek i odnajdywać wszystkie istotne dla Ciebie podstrony. Można to uczynić chociażby poprzez przygotowanie pliku .xml i wgranie go do systemu platformy Google Search Console. Proces ten jest priorytetem zwłaszcza przy dużych projektach.

Chciałbyś być na pierwszym miejscu w wyszukiwarce Google, ale nie wiesz od czego w zasadzie to wszystko zależy? Jak można wpłynąć na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania?

Zestaw pytań, analiz, czy testów od wielu lat gości na biurkach oraz w systemach specjalistów, jak i mniej wprawionych administratorów. Czynników jest bowiem tyle, że określenie tego konkretnego, który bezpośrednio działa na pozycję danej witryny, jest ciężkim zadaniem. Sprecyzowanie danych komplikuje fakt, że z roku na rok poziom algorytmów wzrasta i regularnie dokonywane są zmiany w analizach i obliczeniach.

Czynniki rankingowe wskazują właścicielom stron, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę, aby funkcjonować zgodnie z wytycznymi w Google i dać sobie szansę na dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. Wskazówek jest sporo, dotyczą różnych elementów i działań, ale możliwe jest ich wyróżnienie na dwie odrębne grupy, tj.:

  • czynniki wewnątrz strony internetowej,
  • czynniki na zewnątrz strony internetowej.

Wśród tych wszystkich czynników jest oczywiście też kwestia samego odpowiedniego zaprojektowania witryny, będącej w zgodzie z wymaganiami największej wyszukiwarki na świecie i ich robotów. Google zwraca uwagę nawet na najmniejsze szczegóły, dlatego postaramy się przedstawić obszary, w których działania są bardzo ważne.

Czynniki rankingowe wpływają na miejsce strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, na wybrane frazy kluczowe.

Nawigacja jest ważną kwestią przy budowie strony internetowej, niezależnie od tego, czy jest oparta o gotowy CMS, prosty szablon, czy autorskie rozwiązanie.

O czym trzeba pamiętać, żeby menu witryny było odpowiednie zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki?

Menu strony internetowej jest jej kluczowym elementem, jeśli chodzi o nawigację. Ma zadanie wspomóc odbiorcę przy odnajdywaniu interesujących go treści i oczywiście usprawnić całe poruszanie się po witrynie.

Choć zasady UX są priorytetem podczas projektowania, to niestety nadal w wielu przypadkach firmy nie potrafią przenieść tego na rzeczywiste, dobre odczucia odbiorcy.


Architektura informacji

Przy stronach internetowych architekturą informacji można określić system jej budowy, wedle którego umieszczone treści są czytelne i uporządkowane, dzięki czemu internauta jest w stanie znaleźć to, co go interesuje w danej chwili. Chodzi zatem o m.in.:

Powszechnie wiadomo, że zadowoleni klienci swoje pozytywne opinie wyrażają znacznie rzadziej, niż ci niezadowoleni. Jak zatem pozyskiwać pozytywne opinie od swoich klientów?

Nieszczęśliwi odbiorcy są znaczeni bardziej otwarci, jeżeli zakupy lub zrealizowane usługi nie poszły po ich myśli, dlatego wykorzystują każdą okazję, aby swoje niezadowolenie gdzieś wyrazić. Negatywne oceny mają też za zadanie ostrzec potencjalnych kolejnych klientów danej firmy.

Dobre zdanie o przedsiębiorcy znacznie ciężej jest "wyciągnąć", dlatego celem firmy powinna być koncentracja na pozyskiwaniu jak największej liczby opinii od zadowolonych kontrahentów, aby potwierdzić innym swoją wartość usług i przysłonić ewentualne potknięcia.


Jak zdobywać pozytywne opinie klientów i dlaczego?

Rekomendacje od klientów to zachowanie społeczne, które wyraźnie pomaga zainteresowanym w podjęciu decyzji odnośnie jakiegoś zakupu. Oczywiście nie mówimy w tym przypadku o wielkich markach, gdzie jakość jest wszystkim doskonale znana, ale przy mniejszych, albo całkowicie nieznanych brandach, którym każda dobra opinia pomaga zdobywać nowych odbiorców usług i towarów. Klienci, jeśli trafią na zagadkową firmę, najpierw szukają opinii, aby nabrać do niej zaufania. Jakość asortymentu, obsługa klienta, ogólny czas realizacji zamówienia - wszystko to ma znaczenie.

Dla działalności, zwłaszcza usługowej, opinie to ważny segment walki o klienta, wśród zwiększającej się konkurencji. Warto zaznaczyć, że na rekomendacje spoglądają nie tylko mali klienci detaliczni, ale również inne firmy przed zleceniem sporego projektu.

Urządzenia mobilne to dzisiaj narzędzie pierwszej ręki przy wyszukiwaniu informacji w sieci. Korzystamy z mediów społecznościowych, komunikujemy się, przeglądamy wiadomości. Stąd też Google postanowiło wprowadzić algorytm Mobile-First Index. Co to takiego?

Mobile-First Index - co to jest?

2015 rok był w pewnym sensie kluczowy, jeśli chodzi o kierunek rozwoju internetu. Wtedy bowiem średnia liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych okazała się wyższa, niż generowana z laptopów oraz komputerów stacjonarnych. Google zdecydowało się zatem na uaktualnienie zasad indeksowania stron, dodając w 2018 roku Mobile-First Index.

Roboty wyszukiwarki analizują strony internetowe, w tym ich kod pod kątem umieszczonych treści. Algorytmy na podstawie zgromadzonych danych (w tzw. indeksie) tworzą zestawienie i kolejność wybranych serwisów w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiedniej frazy przez użytkownika.

Wdrożenie Mobile-First Index stało się kluczową kwestią, bo to od istnienia i kondycji mobilnej wersji witryny swoje analizy rozpoczynają roboty Google. Jeżeli strona na telefonach nie będzie dobrze zbudowana, to nawet najlepszy projekt komputerowy będzie miał problem z nadrobieniem strat w ocenie całej domeny.

Wprowadzenie tego aspektu do indeksu jest oczywiście następstwem ogromnej liczby wyświetleń w urządzeniach mobilnych. To skłoniło właścicieli witryn do szczególnego nacisku nie tylko na wersje stron dla komputerów, ale i na dostosowanie swoich treści do najmniejszych narzędzi multimedialnych. Wszystko po to, aby wygoda przeglądania informacji była tak samo duża, co na deskoptowych witrynach.

Przekierowania są jednym z najpopularniejszych wariantów, jakie stosuje się np. przy zmianach w strukturze adresów strony internetowej.

Taki zabieg mogą również wymusić błędy związane z usuwaniem podstron, czy też duplikacją materiałów na różnych adresach, po wdrożeniu certyfikatu SSL. Jeżeli w takim układzie nie będzie szybkiej reakcji, to roboty Google mogą ocenić witrynę negatywnie, a dodatkowo utrudnione przeglądanie wpływa na popularność wśród użytkowników.

Przyjazne linki URL są priorytetem w budowaniu zaufania i zachęcania do odwiedzania serwisu internetowego. Również robotom wyszukiwarek coraz sprawniej wychodzi analizować i przeglądać wszelkie materiały, tak jak robią to ludzie. To dzięki m.in. technologii sztucznej inteligencji - wszystko co sprzyja przeciętnemu oglądającemu, odpowiednio wynagradzają też algorytmy.

Rynek ewoluuje i dotyczy to zwłaszcza branży e-commerce, gdzie zmiany w asortymencie są największe. Często automatycznie tworzone adresy URL w panelach CMS mogą pozostawiać wiele do życzenia, dlatego administratorzy cały czas muszą być czujni, aby jak najbardziej ułatwiać dostęp swoich klientom do swojej oferty.

W kontekście samych CMS-ów, sporo pracy czeka sklepy przy migracji między różnymi systemami, które generują różne adresy URL, albo inaczej budują menu oraz kategorie. W tym przypadku również pomocne są przekierowania przy ewentualnych błędach 404. Wróćmy jednak do początku.

Landing page to witryna, której celem jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Co zatem powinna powinna posiadać?

Landing page (w polskim języku występują również inne określenia dosłowne - strona docelowa, strona lądowania - oczywiście rzadko używane, do tego globalne słowa microsite i micropage). Tego typu serwisy zazwyczaj są stawiane jako część kampanii reklamowej danej firmy.

Głównym kierunkiem akcji reklamowych jest oczywiście promocja produktu, zwiększenie sprzedaży i samej świadomości marki wśród klientów. Jednym z narzędzi jest zatem mikrostrona, lub też landing page stworzony w ramach głównej strony internetowej firmy.

Jakie zatem cele może przyświecać budowa serwisu w rodzaju landing page? Wszystko zależy od potrzeb i możliwości:

  • reklama usług oraz produktów, celem zwiększenia sprzedaży,
  • promocja organizowanych imprez,
  • publikacja i udostępnienie materiałów, np. edukacyjnych, bądź raportów.

Landing page często ukierunkowany jest na pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów i poznanie ich preferencji.

Wymagania względem projektowania stron internetowych i ich dostosowania do urządzeń mobilnych cały czas rosną.

Dzisiaj na wielu witrynach większość ruchu stanowią użytkownicy, którzy przeglądają informacje poprzez smartfony. Niestety, nie wszyscy jednak radzą sobie z takim zapotrzebowaniem - strony ładują się wolno, lub też sama nawigacja jest zbyt obciążona niepotrzebnymi danymi. Wydajność takiej lokalizacji wpływa również na jej gorsze pozycjonowanie. Co ciekawe, często problem dotyczy nie tylko starych serwisów, ale i tych nowych.

Co to jest AMP?

Accelerated Mobile Pages (AMP) to wprowadzony standard kodowania, bezpośrednio dotyczący urządzeń mobilnych.

Użycie tej techniki pozwala błyskawicznie renderować strony internetowe ze statycznymi materiałami, umożliwiając przy tym dopasowanie całości do otrzymanych warunków technicznych, czyli rozmiaru ekranu urządzenia. Prawidłowe działanie według standardów AMP, pozwala użytkownikom swobodne przeglądanie witryny, niezależnie od posiadanego sprzętu (komputera stacjonarnego, laptopa, telefonu komórkowego, tabletu itp.).

Skąd wzięło się AMP i dlaczego Google zwraca na to uwagę?

Z roku na rok dostęp do nielimitowanego internetu w urządzeniach mobilnych stawał się coraz szerszy, co zwiększało procent udziału użytkowników w sieci właśnie m.in. na smartfonach. Strony internetowe były jednak budowane pod kątem laptopów oraz komputerów stacjonarnych, co z czasem zwiększało parametry odrzuceń i ogólna frustrację użytkowników, z powodu braku dostępności do wszystkich materiałów opublikowanych na danej witrynie. AMP ma zmienić ten system, zwiększyć kompatybilność i spełnić oczekiwania odwiedzających.

Raz wykonana strona internetowa nie zostaje na całe życie. Trzeba ją aktualizować, modyfikować, a po jakimś czasie zmienić. Rodzi się pytanie - jaką żywotność mają strony internetowe?

Wśród wielu przedsiębiorców panuje przekonanie, że nie trzeba aktualizować, unowocześniać i przebudowywać swojej strony internetowej, lub co gorsza - nie warto jej mieć wcale. Niestety, czasy lekko się zmieniły i o rozwijaniu swojego biznesu bardzo często decyduje wizerunek, jaki firma wykreuje sobie w internecie

Strony internetowe - kiedy zmienić?

Regularnie napotykamy w internecie na strony internetowe, których świetność minęła co najmniej 5-10 lat temu, albo są wykonane w takiej technice, że wyglądają na bardzo stare i bezużyteczne. W 99% przypadków nie działają już poprawnie, informacje są nieaktualne, a o jakimkolwiek przeglądaniu na urządzeniach mobilnych można zapomnieć. To efekt zachowań wspomnianych powyżej - właściciele firm zapomnieli o swoich klientach, a świat, biznes i technologie uciekły bardzo daleko.

Jeżeli obawiasz się, że możesz znajdować się w gronie tych nieświadomych właścicieli stron internetowych - mamy kilka wskazówek, dzięki którym sam wstępnie możesz ocenić, w jakim stanie jest Twoja witryna, a później zgłosić się do specjalistów po dogłębną analizę.

Jeżeli projektanci Twojej strony internetowej zadbali o kwestie statystyczne, zapewne masz dostęp do narzędzia Google Analytics, gdzie można sprawdzić:

Każda firma w końcu dochodzi do wniosku, że trzeba dokonać przebudowy strony internetowej. Ważne, by nie zdecydować się na to za późno, gdy serwis jest już daleko za konkurencją.

Nic nie jest stałe. Zmieniające się style, trendy, techniki i preferencje internautów - wszystkie te czynniki wpływają na kwestie pozycji w wyszukiwarce. "Żywotność" każdej strony internetowej ocenia się na 3-5 lat, dlatego jeśli firmowa witryna jest na granicy tego okresu, warto zastanowić się nad zmianami.


Redesign strony internetowej - kiedy zrobić?

Redesign strony internetowej jest procesem, który pochłania sporo czasu, a głównie jest to zależne od ilości danych, jakie trzeba przenieść na nową witrynę i ogólnego zakresu prac. Jeżeli Twój biznes ma się rozwijać, to także i w sieci potrzebne jest systematyczne działanie. Jakie mogą być główne argumenty przemawiające za tym, by dokonać przemian?

  • zbudowanie bardziej nowoczesnej strony internetowej,
  • dostosowanie serwisu internetowego do potrzeb użytkowników (UX - User Experience),
  • dostosowanie wszystkich elementów witryny do brandingu firmy i strategii marketingowej,
  • wyeliminowanie funkcjonalności i błędów, które kolidują z optymalizacją strony internetowej, czyli standardów Google.

Przebudowa strony internetowej

Jeśli padła już decyzja o przebudowie strony internetowej, trzeba opracować plan działań, potrzeb oraz wymagań i rozpocząć współpracę z agencją tworzącą witryny internetowe.

Podstawowym punktem jest świadomość faktu, że firmowa wizytówka w sieci ma być nie dla właścicieli, a dla klientów. To bardzo często popełniany błąd, kiedy to firma skupia się na własnych odczuciach oraz wyobrażeniach i nie bierze pod uwagę tego, co faktycznie chcieliby zobaczyć klienci, aby zachęcić ich do skorzystania z usług, czy kupna produktów. Serwis ma w jak największym stopniu być zbieżny z oczekiwaniami grupy docelowej, do której jest kierowana oferta. Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony, ciężko będzie zwiększyć zasięgi i zdobywać nowych kontrahentów. Liczy się przede wszystkim użytkownik serwisu, czyli potencjalny klient. Oczywistym jest też, że nie zawsze firma może mieć pełnię wiedzy na temat potrzeb odbiorców. W jaki sposób zatem działać?

Algorytmy Google to inteligentne mechanizmy, potrafiące rozróżnić wartościowe dla użytkownika serwisy, od tych mniej przydatnych. Jak pracować na swoją wiarygodność?

Od 2018 roku wielokrotnie dochodziło do aktualizacji w systemach Google, coraz bardziej doceniając merytoryczne treści wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania i stale wyszukiwarka jest pod tym kątem poprawiana. Liczy się wartościowy content.

E-A-T - co to jest?

Rozwijając skrót E-A-T z języka angielskiego, ukazuje nam się wstępne wyjaśnienie całego mechanizmu. Są to słowa "expertise" (doświadczenie), "authoritativeness" (autorytet) oraz "trustworthiness" (wiarygodność). Te trzy określenia pokazują nam zatem, co jest tak naprawdę ważne w sieci i co jest priorytetem dla parametrów Google. Algorytmy z każdym kolejnym miesiącem zaostrzają swoje kontrole jakości, badając publikowany na stronach internetowych content. Za pozycje serwisów w wynikach wyszukiwania odpowiada szereg warunków.

Które parametry są najważniejsze?

Nawet najlepiej zaprojektowana graficznie strona internetowa nie wskoczy na czołowe miejsca, jeśli nie zadba się o dobre SEO. Google bacznie to obserwuje - odpowiednie meta-opisy, nagłówki, wartościowe artykuły i wiele innych. Standardem jest również posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa SSL, które stoi na górze priorytetów wyszukiwarki, zwłaszcza w przypadku witryn z wrażliwymi danymi. Innym istotnym czynnikiem jest profil linków, które prowadzą do strony. Warto omijać również nachalne reklamy, zniechęcające do przeglądania witryny.


Content. Czy treści na stronie są ważne?

Dzisiaj większość czołowych witryn świętuje sukces dzięki temu, że postawiły na wartościowy content. Merytoryczne, jakościowe artykuły na firmowych stronach to klucz to większych zysków. Na nic zdadzą się wszelkie reklamy, jeśli na Twojej stronie Google nie znajdzie licznych treści potwierdzających fakt, że jesteś ekspertem w swojej branży i że to u Ciebie klient znajdzie fachową pomoc. Roboty Google chętnie promują eksperckie wiadomości, opisy, porady, czy recenzje. Jeżeli blog na stronie internetowej Twojego biznesu okaże się przydatny dla użytkownika, to możesz być pewien, że zanotujesz wzrost miejsc w wynikach wyszukiwania, na poszczególnych frazach, co przełoży się także na zwiększony ruch organiczny - czyli taki wyłącznie dzięki treściom, a nie płatnej reklamie.

Branża e-commerce nadal prężnie się rozwija, stąd coraz więcej firm ma zamiar sprzedawać swoje usługi nie tylko w Polsce. Na co zwrócić uwagę, jeśli chcemy dotrzeć do klientów zagranicznych?

Strona internetowa, czy też sklep internetowy, to świetne narzędzie do prowadzenia swojego biznesu w sieci. Dotyczy to nie tylko wyłącznie wyników sprzedażowych, ale i różnego rodzaju promocji firmy. Co jednak zrobić, jeśli padnie decyzja o rozszerzeniu swojej działalność poza granice kraju?

Aby odpowiednio wdrożyć się w prezentację oferty firmy dla klientów zagranicznych, trzeba mieć na uwadze kilka aspektów, związanych z funkcjonowaniem serwisu internetowego:

Nowa wersja językowa strony internetowej

Rozpoczęcie wdrażania witryny w nowej wersji językowej wymaga decyzji, pod jakim adresem będzie ona funkcjonowała.

Przykładowo weźmy pod uwagę skierowanie oferty do niemieckich odbiorców:

Słaba widoczność i indeksowanie serwisu internetowego firmy w wyszukiwarce, może być rezultatem np. braku mapy strony. To spis wszystkich adresów URL podstron, które działają przy danej witrynie.

Mapa strony jest specjalnym plikiem, w którym umieszczone zostają wszystkie adresy podstron, zwłaszcza dla robotów wyszukiwarek. Dzięki niej łatwiej jest im indeksować wszelkie informacje ze strony, czy kategorie sklepu internetowego. Można zamieścić także wiadomości dotyczące ostatniej aktualizacji, czy też mapy materiałów filmowych i graficznych. Oczywiście dobrze stworzona mapa strony nie jest gwarantem tego, że wszystkie podstrony na pewno znajdą się w wyszukiwarce, jednak jest to usprawnienie całego procesu. Innym ważnym argumentem jest fakt, że według takiego zestawienia, Google jest w stanie zanotować daty publikacji tekstów, aby eliminować ewentualne zjawiska duplicate content w innych serwisach.

Mapa strony internetowej - rodzaje

Najpopularniejszymi typami mapy strony są pliki XML i HTML.

  • XML - jest to rodzaj mapy, strukturalnie stworzony dla robotów Google. Znajduje się tam spis poszczególnych podstron URL oraz informacje np. o dacie publikacji, aktualizacji, czy hierarchia ważności danych adresów.
  • HTML - to z kolei jest mapa strony widoczna dla wszystkich jej użytkowników. Ułatwia ona nawigację i znalezienie potrzebnych przez internautę kategorii, czy konkretnej podstrony. Google taki rodzaj ocenia pozytywnie również pod kątem (User Experience), jako pomoc dla internauty.

Czy mapa strony jest faktycznie potrzebna? Jej stworzenie nie jest skomplikowane, a można w ten sposób przyczynić się do poprawy widoczności witryny w wyszukiwarce. Prócz robotów mogą z niej skorzystać internauci, jeśli preferują taką formę nawigacji, aby znaleźć interesujące ich wiadomości i materiały.

Przykład mapy strony w wersji HTML znajdziecie na naszej stronie: https://studio113.pl/mapa-strony

Strona internetowa to dzisiaj już obowiązek każdej firmy, nawet w przypadku, gdyby miała to być tylko prosta, nieskomplikowana wizytówka. Ile kosztuje strona internetowa w 2021 roku?

Dla każdego biznesu priorytetem jest zaistnieć w internecie. Większość klientów brak firmy w sieci ocenia bowiem zero-jedynkowo - nie ma jej w ogóle, nie istnieje. W tym artykule skupimy się jednak na kosztach i wartości serwisu internetowego.

Wyjaśnimy, na czym polega cały proces budowy strony i o czym należy pamiętać.

Ile kosztuje strona internetowa? Wszystko ma swoją wartość

Strona jest dobrem technologicznym, cyfrowym zbiorem elementów. Nie można tego dotknąć, ale nie jest to równoznaczne z tym, że nie ma wartości. Wręcz przeciwnie. Od takich wniosków próbują nas odciągnąć reklamy np. generatorów stron, kuszące bezkosztową budową dla Twojej firmy. Na pierwszy rzut oka tak to wygląda, ale im dalej w las, tym może być gorzej - albo ta opcja jest podzielona na pakiety dostępowe (oczywiście już z cennikiem), albo w którymś momencie wyczerpią się możliwości techniczne i z darmowej wersji wyjdzie ostatecznie bezużyteczna platforma. Może się zatem okazać, że klient absolutnie nie będzie z tego zadowolony.

Strony internetowe - każdy może być twórcą

Właściwie każdy może zająć się budową stron internetowych. Nie potrzeba do tego obszernego sprzętu, ale decydującym aspektem są umiejętności. Aby projekt był wysokiej jakości, z reguły potrzeba wieloletniego doświadczenia i wielu wyrzeczeń. Spotykamy - zwłaszcza na portalach społecznościowych, propozycje budowy stron rzędu 1000-500, czy nawet 300 złotych. Czy w takiej cenie otrzymamy znakomitej jakości produkt? Taki cennik zazwyczaj mówi nam, że dany wykonawca po prostu dopiero stawia swoje kroki w tej branży i uczy się budować najprostsze serwisy. Są to często osoby w wieku uczniów liceum i studiów, żeby sobie dorobić. Oczywiście nigdy nie można wykluczyć, że trafi się talent, ale czy Twój biznes może sobie pozwolić na przypadek? Zwłaszcza, że wielu kluczowych rzeczy zwykły przedsiębiorca nie jest w stanie wykryć. Wizualnie wykonana strona przypadnie do gustu, ale wszystko co kryje się pod szatą, już tak porządne może nie wyglądać. Chodzi o kod strony, stosowanie wytycznych Google, optymalizację serwisu, wydajność, szybkie ładowanie się strony, czy elementy związane z bezpieczeństwem. Na jakość składa się sporo części.

Z racji tego, że jednym z ośrodków, do których kierujemy swoją ofertę budowy stron internetowych, jest Grudziądz, wiemy jak pod tym kątem prezentują się lokalne firmy.

Grudziądz jest jednym z największych miast województwa kujawsko-pomorskiego, liczący według oficjalnych danych około 95 tysięcy mieszkańców. Geograficznie miejscowość leży na Pomorzu i w opinii sporej liczby osób, dla samej gospodarki lepsza byłaby jej kondycja, gdyby należała do województwa pomorskiego. Niemniej, znajduje się tutaj wiele przedsiębiorstw, w tym również te większe, jak np. Schumacher Packaging, Visscher Caravelle, Mr Garden, Hydro-Vacumm, Rossmann Polska, Müeller Fabryka Świec, Vadain, SITS, SKS Connecto Polska, Polmlek, czy Unia - największy polski producent maszyn rolniczych, będący klientem Studio113.

W mieście nad Wisłą funkcjonuje kilkaset firm, a jak radzą sobie z tematem rozwijającego się rynku w sieci?

Strony internetowe - Grudziądz

Nasze regularne analizy w Grudziądzu wyraźnie wskazują, że przedsiębiorcy w sporej części nie są jeszcze świadomi faktu, jak bardzo w ich biznesie może wspomóc promocja w cyfrowym świecie. Delikatnym plusem jest to, że tylko około 20% lokalizacji nie ma swojej wizytówki, jednak bardzo duża społeczność biznesowa - licząca w setkach, ma niestety strony internetowe bardzo stare, albo wykonane niepoprawnie, niezgodnie z wytycznymi Google, wolno ładujące się, czy po prostu nie przykuwające oko klienta. Brak odpowiedniego działania dotyczy w zasadzie wszystkich branż - od gastronomicznej, poprzez kancelarie prawne, biura nieruchomości, ośrodki szkolenia kierowców, zakłady budowlane, zakłady przemysłowe, sklepy i wiele innych, w tym również kluby sportowe.

Staramy się uświadamiać wszystkich zainteresowanych o zmieniających się wymaganiach i odpowiednim korzystaniu z możliwości technologicznych. Zapraszamy zatem wszystkie grudziądzkie firmy do kontaktu. Bezpłatnie ocenimy obecną stronę internetową firmy, a także zaproponujemy rozwiązania, które mogą pomóc w rozwijaniu biznesu.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy
Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP