Google jest gigantem i zdecydowanym liderem wśród wyszukiwarek. Tutaj nie ma wątpliwości. Istnieją jednak również inne rozwiązania w internecie, z których wbrew pozorom korzysta sporo osób.

Globalnie dla Google nie ma drugiego tak wielkiego podmiotu, mogącego stanowić realną konkurencję. Nie bez przypadku do naszego potocznego słownika trafiły określenia "wyguglować, wygogluj, googlować". Kto wie, może w przyszłości pojawią się i w oficjalnych słownikach języka polskiego.

Mimo wszystko na rynku lokalnym w niektórych częściach świata są wyszukiwarki znacznie popularniejsze od Google, prezentując i rozwijając podobnego typu produkty. Wśród nich znajdujemy m.in. Bing, Yahoo, Yandex, czy Baidu.


Sieć internetowa to niekończące się źródło wielu informacji. Aby nad nimi zapanować choć trochę, nad porządkowaniem i logicznym wyświetlaniem pracują roboty wyszukiwarek. Droga każdego użytkownika podczas poszukiwań określonych wiadomości zawsze jest taka sama - wchodzimy na adres wybranej wyszukiwarki, wpisujemy frazę (zapytanie) i szukamy.

Jak to? Google nie jest jedyną wyszukiwarką?

Wiele osób może się zdziwić kiedy usłyszy, że wyszukiwarka Google to nie jest jedyne rozwiązanie. Fakt - to największa platforma i znalezienie godnego konkurenta potrwa pewnie wiele lat, jednak na świecie funkcjonują serwisy o znacznie mniejszym zasięgu pod kątem globalnym, ale jednocześnie popularne wśród lokalnych społeczności.

Zbudowanie nowej firmowej strony internetowej jest tylko pierwszym krokiem, jaki trzeba uczynić w kierunku zaistnienia w wyszukiwarce Google. Później należy nad witryną systematycznie pracować, a wcześniej zadbać o to, aby była zaindeksowana. Jak to zrobić?

Dodanie strony internetowej przez Google Search Console

Google Search Console to jedno z podstawowych narzędzi wspomagających administratorów stron oraz osób zajmujących się np. pozycjonowaniem. Dzięki temu w prosty sposób można dodać całą stronę do indeksu, bądź zgłosić pojedynczą podstronę po aktualizacji.

Po zgłoszeniu adresu następuje szybka analiza w systemie wyszukiwarki i zostaje wyświetlony aktualny status. Jeżeli jest to nowa podstrona, to ukaże się wiadomość, że konkretnego URL nie ma w indeksie. Wówczas należy kliknąć w odnośnik "Poproś o zindeksowanie". W zależności od sytuacji, adres możliwie szybko pojawi się w wynikach wyszukiwania. Podobny proces można wykonać również w przypadku istniejącego już adresu w Google, który doczekał się jednak aktualizacji i chcesz, aby roboty ponownie go przeanalizowały.

Skorzystanie z Google Search Console jest bardzo dobrym pomysłem w przypadku indeksacji i aktualizacji dotyczących pojedynczych podstron. Większe grupy adresów URL warto indeksować już przy pomocy np. mapy strony.

Mapa strony - indeksacja w Google

Mapa strony już po samej nazwie wskazuje, że jest miejscem, które pomaga poruszać się po witrynie zwłaszcza robotom wyszukiwarek i odnajdywać wszystkie istotne dla Ciebie podstrony. Można to uczynić chociażby poprzez przygotowanie pliku .xml i wgranie go do systemu platformy Google Search Console. Proces ten jest priorytetem zwłaszcza przy dużych projektach.

Chciałbyś być na pierwszym miejscu w wyszukiwarce Google, ale nie wiesz od czego w zasadzie to wszystko zależy? Jak można wpłynąć na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania?

Zestaw pytań, analiz, czy testów od wielu lat gości na biurkach oraz w systemach specjalistów, jak i mniej wprawionych administratorów. Czynników jest bowiem tyle, że określenie tego konkretnego, który bezpośrednio działa na pozycję danej witryny, jest ciężkim zadaniem. Sprecyzowanie danych komplikuje fakt, że z roku na rok poziom algorytmów wzrasta i regularnie dokonywane są zmiany w analizach i obliczeniach.

Czynniki rankingowe wskazują właścicielom stron, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę, aby funkcjonować zgodnie z wytycznymi w Google i dać sobie szansę na dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. Wskazówek jest sporo, dotyczą różnych elementów i działań, ale możliwe jest ich wyróżnienie na dwie odrębne grupy, tj.:

  • czynniki wewnątrz strony internetowej,
  • czynniki na zewnątrz strony internetowej.

Wśród tych wszystkich czynników jest oczywiście też kwestia samego odpowiedniego zaprojektowania witryny, będącej w zgodzie z wymaganiami największej wyszukiwarki na świecie i ich robotów. Google zwraca uwagę nawet na najmniejsze szczegóły, dlatego postaramy się przedstawić obszary, w których działania są bardzo ważne.

Czynniki rankingowe wpływają na miejsce strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, na wybrane frazy kluczowe.

Nawigacja jest ważną kwestią przy budowie strony internetowej, niezależnie od tego, czy jest oparta o gotowy CMS, prosty szablon, czy autorskie rozwiązanie.

O czym trzeba pamiętać, żeby menu witryny było odpowiednie zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki?

Menu strony internetowej jest jej kluczowym elementem, jeśli chodzi o nawigację. Ma zadanie wspomóc odbiorcę przy odnajdywaniu interesujących go treści i oczywiście usprawnić całe poruszanie się po witrynie.

Choć zasady UX są priorytetem podczas projektowania, to niestety nadal w wielu przypadkach firmy nie potrafią przenieść tego na rzeczywiste, dobre odczucia odbiorcy.


Architektura informacji

Przy stronach internetowych architekturą informacji można określić system jej budowy, wedle którego umieszczone treści są czytelne i uporządkowane, dzięki czemu internauta jest w stanie znaleźć to, co go interesuje w danej chwili. Chodzi zatem o m.in.:

Powszechnie wiadomo, że zadowoleni klienci swoje pozytywne opinie wyrażają znacznie rzadziej, niż ci niezadowoleni. Jak zatem pozyskiwać pozytywne opinie od swoich klientów?

Nieszczęśliwi odbiorcy są znaczeni bardziej otwarci, jeżeli zakupy lub zrealizowane usługi nie poszły po ich myśli, dlatego wykorzystują każdą okazję, aby swoje niezadowolenie gdzieś wyrazić. Negatywne oceny mają też za zadanie ostrzec potencjalnych kolejnych klientów danej firmy.

Dobre zdanie o przedsiębiorcy znacznie ciężej jest "wyciągnąć", dlatego celem firmy powinna być koncentracja na pozyskiwaniu jak największej liczby opinii od zadowolonych kontrahentów, aby potwierdzić innym swoją wartość usług i przysłonić ewentualne potknięcia.


Jak zdobywać pozytywne opinie klientów i dlaczego?

Rekomendacje od klientów to zachowanie społeczne, które wyraźnie pomaga zainteresowanym w podjęciu decyzji odnośnie jakiegoś zakupu. Oczywiście nie mówimy w tym przypadku o wielkich markach, gdzie jakość jest wszystkim doskonale znana, ale przy mniejszych, albo całkowicie nieznanych brandach, którym każda dobra opinia pomaga zdobywać nowych odbiorców usług i towarów. Klienci, jeśli trafią na zagadkową firmę, najpierw szukają opinii, aby nabrać do niej zaufania. Jakość asortymentu, obsługa klienta, ogólny czas realizacji zamówienia - wszystko to ma znaczenie.

Dla działalności, zwłaszcza usługowej, opinie to ważny segment walki o klienta, wśród zwiększającej się konkurencji. Warto zaznaczyć, że na rekomendacje spoglądają nie tylko mali klienci detaliczni, ale również inne firmy przed zleceniem sporego projektu.

Urządzenia mobilne to dzisiaj narzędzie pierwszej ręki przy wyszukiwaniu informacji w sieci. Korzystamy z mediów społecznościowych, komunikujemy się, przeglądamy wiadomości. Stąd też Google postanowiło wprowadzić algorytm Mobile-First Index. Co to takiego?

Mobile-First Index - co to jest?

2015 rok był w pewnym sensie kluczowy, jeśli chodzi o kierunek rozwoju internetu. Wtedy bowiem średnia liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych okazała się wyższa, niż generowana z laptopów oraz komputerów stacjonarnych. Google zdecydowało się zatem na uaktualnienie zasad indeksowania stron, dodając w 2018 roku Mobile-First Index.

Roboty wyszukiwarki analizują strony internetowe, w tym ich kod pod kątem umieszczonych treści. Algorytmy na podstawie zgromadzonych danych (w tzw. indeksie) tworzą zestawienie i kolejność wybranych serwisów w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiedniej frazy przez użytkownika.

Wdrożenie Mobile-First Index stało się kluczową kwestią, bo to od istnienia i kondycji mobilnej wersji witryny swoje analizy rozpoczynają roboty Google. Jeżeli strona na telefonach nie będzie dobrze zbudowana, to nawet najlepszy projekt komputerowy będzie miał problem z nadrobieniem strat w ocenie całej domeny.

Wprowadzenie tego aspektu do indeksu jest oczywiście następstwem ogromnej liczby wyświetleń w urządzeniach mobilnych. To skłoniło właścicieli witryn do szczególnego nacisku nie tylko na wersje stron dla komputerów, ale i na dostosowanie swoich treści do najmniejszych narzędzi multimedialnych. Wszystko po to, aby wygoda przeglądania informacji była tak samo duża, co na deskoptowych witrynach.

Przekierowania są jednym z najpopularniejszych wariantów, jakie stosuje się np. przy zmianach w strukturze adresów strony internetowej.

Taki zabieg mogą również wymusić błędy związane z usuwaniem podstron, czy też duplikacją materiałów na różnych adresach, po wdrożeniu certyfikatu SSL. Jeżeli w takim układzie nie będzie szybkiej reakcji, to roboty Google mogą ocenić witrynę negatywnie, a dodatkowo utrudnione przeglądanie wpływa na popularność wśród użytkowników.

Przyjazne linki URL są priorytetem w budowaniu zaufania i zachęcania do odwiedzania serwisu internetowego. Również robotom wyszukiwarek coraz sprawniej wychodzi analizować i przeglądać wszelkie materiały, tak jak robią to ludzie. To dzięki m.in. technologii sztucznej inteligencji - wszystko co sprzyja przeciętnemu oglądającemu, odpowiednio wynagradzają też algorytmy.

Rynek ewoluuje i dotyczy to zwłaszcza branży e-commerce, gdzie zmiany w asortymencie są największe. Często automatycznie tworzone adresy URL w panelach CMS mogą pozostawiać wiele do życzenia, dlatego administratorzy cały czas muszą być czujni, aby jak najbardziej ułatwiać dostęp swoich klientom do swojej oferty.

W kontekście samych CMS-ów, sporo pracy czeka sklepy przy migracji między różnymi systemami, które generują różne adresy URL, albo inaczej budują menu oraz kategorie. W tym przypadku również pomocne są przekierowania przy ewentualnych błędach 404. Wróćmy jednak do początku.

Landing page to witryna, której celem jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Co zatem powinna powinna posiadać?

Landing page (w polskim języku występują również inne określenia dosłowne - strona docelowa, strona lądowania - oczywiście rzadko używane, do tego globalne słowa microsite i micropage). Tego typu serwisy zazwyczaj są stawiane jako część kampanii reklamowej danej firmy.

Głównym kierunkiem akcji reklamowych jest oczywiście promocja produktu, zwiększenie sprzedaży i samej świadomości marki wśród klientów. Jednym z narzędzi jest zatem mikrostrona, lub też landing page stworzony w ramach głównej strony internetowej firmy.

Jakie zatem cele może przyświecać budowa serwisu w rodzaju landing page? Wszystko zależy od potrzeb i możliwości:

  • reklama usług oraz produktów, celem zwiększenia sprzedaży,
  • promocja organizowanych imprez,
  • publikacja i udostępnienie materiałów, np. edukacyjnych, bądź raportów.

Landing page często ukierunkowany jest na pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów i poznanie ich preferencji.

Wymagania względem projektowania stron internetowych i ich dostosowania do urządzeń mobilnych cały czas rosną.

Dzisiaj na wielu witrynach większość ruchu stanowią użytkownicy, którzy przeglądają informacje poprzez smartfony. Niestety, nie wszyscy jednak radzą sobie z takim zapotrzebowaniem - strony ładują się wolno, lub też sama nawigacja jest zbyt obciążona niepotrzebnymi danymi. Wydajność takiej lokalizacji wpływa również na jej gorsze pozycjonowanie. Co ciekawe, często problem dotyczy nie tylko starych serwisów, ale i tych nowych.

Co to jest AMP?

Accelerated Mobile Pages (AMP) to wprowadzony standard kodowania, bezpośrednio dotyczący urządzeń mobilnych.

Użycie tej techniki pozwala błyskawicznie renderować strony internetowe ze statycznymi materiałami, umożliwiając przy tym dopasowanie całości do otrzymanych warunków technicznych, czyli rozmiaru ekranu urządzenia. Prawidłowe działanie według standardów AMP, pozwala użytkownikom swobodne przeglądanie witryny, niezależnie od posiadanego sprzętu (komputera stacjonarnego, laptopa, telefonu komórkowego, tabletu itp.).

Skąd wzięło się AMP i dlaczego Google zwraca na to uwagę?

Z roku na rok dostęp do nielimitowanego internetu w urządzeniach mobilnych stawał się coraz szerszy, co zwiększało procent udziału użytkowników w sieci właśnie m.in. na smartfonach. Strony internetowe były jednak budowane pod kątem laptopów oraz komputerów stacjonarnych, co z czasem zwiększało parametry odrzuceń i ogólna frustrację użytkowników, z powodu braku dostępności do wszystkich materiałów opublikowanych na danej witrynie. AMP ma zmienić ten system, zwiększyć kompatybilność i spełnić oczekiwania odwiedzających.

Raz wykonana strona internetowa nie zostaje na całe życie. Trzeba ją aktualizować, modyfikować, a po jakimś czasie zmienić. Rodzi się pytanie - jaką żywotność mają strony internetowe?

Wśród wielu przedsiębiorców panuje przekonanie, że nie trzeba aktualizować, unowocześniać i przebudowywać swojej strony internetowej, lub co gorsza - nie warto jej mieć wcale. Niestety, czasy lekko się zmieniły i o rozwijaniu swojego biznesu bardzo często decyduje wizerunek, jaki firma wykreuje sobie w internecie

Strony internetowe - kiedy zmienić?

Regularnie napotykamy w internecie na strony internetowe, których świetność minęła co najmniej 5-10 lat temu, albo są wykonane w takiej technice, że wyglądają na bardzo stare i bezużyteczne. W 99% przypadków nie działają już poprawnie, informacje są nieaktualne, a o jakimkolwiek przeglądaniu na urządzeniach mobilnych można zapomnieć. To efekt zachowań wspomnianych powyżej - właściciele firm zapomnieli o swoich klientach, a świat, biznes i technologie uciekły bardzo daleko.

Jeżeli obawiasz się, że możesz znajdować się w gronie tych nieświadomych właścicieli stron internetowych - mamy kilka wskazówek, dzięki którym sam wstępnie możesz ocenić, w jakim stanie jest Twoja witryna, a później zgłosić się do specjalistów po dogłębną analizę.

Jeżeli projektanci Twojej strony internetowej zadbali o kwestie statystyczne, zapewne masz dostęp do narzędzia Google Analytics, gdzie można sprawdzić:

Każda firma w końcu dochodzi do wniosku, że trzeba dokonać przebudowy strony internetowej. Ważne, by nie zdecydować się na to za późno, gdy serwis jest już daleko za konkurencją.

Nic nie jest stałe. Zmieniające się style, trendy, techniki i preferencje internautów - wszystkie te czynniki wpływają na kwestie pozycji w wyszukiwarce. "Żywotność" każdej strony internetowej ocenia się na 3-5 lat, dlatego jeśli firmowa witryna jest na granicy tego okresu, warto zastanowić się nad zmianami.


Redesign strony internetowej - kiedy zrobić?

Redesign strony internetowej jest procesem, który pochłania sporo czasu, a głównie jest to zależne od ilości danych, jakie trzeba przenieść na nową witrynę i ogólnego zakresu prac. Jeżeli Twój biznes ma się rozwijać, to także i w sieci potrzebne jest systematyczne działanie. Jakie mogą być główne argumenty przemawiające za tym, by dokonać przemian?

  • zbudowanie bardziej nowoczesnej strony internetowej,
  • dostosowanie serwisu internetowego do potrzeb użytkowników (UX - User Experience),
  • dostosowanie wszystkich elementów witryny do brandingu firmy i strategii marketingowej,
  • wyeliminowanie funkcjonalności i błędów, które kolidują z optymalizacją strony internetowej, czyli standardów Google.

Przebudowa strony internetowej

Jeśli padła już decyzja o przebudowie strony internetowej, trzeba opracować plan działań, potrzeb oraz wymagań i rozpocząć współpracę z agencją tworzącą witryny internetowe.

Podstawowym punktem jest świadomość faktu, że firmowa wizytówka w sieci ma być nie dla właścicieli, a dla klientów. To bardzo często popełniany błąd, kiedy to firma skupia się na własnych odczuciach oraz wyobrażeniach i nie bierze pod uwagę tego, co faktycznie chcieliby zobaczyć klienci, aby zachęcić ich do skorzystania z usług, czy kupna produktów. Serwis ma w jak największym stopniu być zbieżny z oczekiwaniami grupy docelowej, do której jest kierowana oferta. Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony, ciężko będzie zwiększyć zasięgi i zdobywać nowych kontrahentów. Liczy się przede wszystkim użytkownik serwisu, czyli potencjalny klient. Oczywistym jest też, że nie zawsze firma może mieć pełnię wiedzy na temat potrzeb odbiorców. W jaki sposób zatem działać?

Algorytmy Google to inteligentne mechanizmy, potrafiące rozróżnić wartościowe dla użytkownika serwisy, od tych mniej przydatnych. Jak pracować na swoją wiarygodność?

Od 2018 roku wielokrotnie dochodziło do aktualizacji w systemach Google, coraz bardziej doceniając merytoryczne treści wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania i stale wyszukiwarka jest pod tym kątem poprawiana. Liczy się wartościowy content.

E-A-T - co to jest?

Rozwijając skrót E-A-T z języka angielskiego, ukazuje nam się wstępne wyjaśnienie całego mechanizmu. Są to słowa "expertise" (doświadczenie), "authoritativeness" (autorytet) oraz "trustworthiness" (wiarygodność). Te trzy określenia pokazują nam zatem, co jest tak naprawdę ważne w sieci i co jest priorytetem dla parametrów Google. Algorytmy z każdym kolejnym miesiącem zaostrzają swoje kontrole jakości, badając publikowany na stronach internetowych content. Za pozycje serwisów w wynikach wyszukiwania odpowiada szereg warunków.

Które parametry są najważniejsze?

Nawet najlepiej zaprojektowana graficznie strona internetowa nie wskoczy na czołowe miejsca, jeśli nie zadba się o dobre SEO. Google bacznie to obserwuje - odpowiednie meta-opisy, nagłówki, wartościowe artykuły i wiele innych. Standardem jest również posiadanie certyfikatu bezpieczeństwa SSL, które stoi na górze priorytetów wyszukiwarki, zwłaszcza w przypadku witryn z wrażliwymi danymi. Innym istotnym czynnikiem jest profil linków, które prowadzą do strony. Warto omijać również nachalne reklamy, zniechęcające do przeglądania witryny.


Content. Czy treści na stronie są ważne?

Dzisiaj większość czołowych witryn świętuje sukces dzięki temu, że postawiły na wartościowy content. Merytoryczne, jakościowe artykuły na firmowych stronach to klucz to większych zysków. Na nic zdadzą się wszelkie reklamy, jeśli na Twojej stronie Google nie znajdzie licznych treści potwierdzających fakt, że jesteś ekspertem w swojej branży i że to u Ciebie klient znajdzie fachową pomoc. Roboty Google chętnie promują eksperckie wiadomości, opisy, porady, czy recenzje. Jeżeli blog na stronie internetowej Twojego biznesu okaże się przydatny dla użytkownika, to możesz być pewien, że zanotujesz wzrost miejsc w wynikach wyszukiwania, na poszczególnych frazach, co przełoży się także na zwiększony ruch organiczny - czyli taki wyłącznie dzięki treściom, a nie płatnej reklamie.

Branża e-commerce nadal prężnie się rozwija, stąd coraz więcej firm ma zamiar sprzedawać swoje usługi nie tylko w Polsce. Na co zwrócić uwagę, jeśli chcemy dotrzeć do klientów zagranicznych?

Strona internetowa, czy też sklep internetowy, to świetne narzędzie do prowadzenia swojego biznesu w sieci. Dotyczy to nie tylko wyłącznie wyników sprzedażowych, ale i różnego rodzaju promocji firmy. Co jednak zrobić, jeśli padnie decyzja o rozszerzeniu swojej działalność poza granice kraju?

Aby odpowiednio wdrożyć się w prezentację oferty firmy dla klientów zagranicznych, trzeba mieć na uwadze kilka aspektów, związanych z funkcjonowaniem serwisu internetowego:

Nowa wersja językowa strony internetowej

Rozpoczęcie wdrażania witryny w nowej wersji językowej wymaga decyzji, pod jakim adresem będzie ona funkcjonowała.

Przykładowo weźmy pod uwagę skierowanie oferty do niemieckich odbiorców:

Słaba widoczność i indeksowanie serwisu internetowego firmy w wyszukiwarce, może być rezultatem np. braku mapy strony. To spis wszystkich adresów URL podstron, które działają przy danej witrynie.

Mapa strony jest specjalnym plikiem, w którym umieszczone zostają wszystkie adresy podstron, zwłaszcza dla robotów wyszukiwarek. Dzięki niej łatwiej jest im indeksować wszelkie informacje ze strony, czy kategorie sklepu internetowego. Można zamieścić także wiadomości dotyczące ostatniej aktualizacji, czy też mapy materiałów filmowych i graficznych. Oczywiście dobrze stworzona mapa strony nie jest gwarantem tego, że wszystkie podstrony na pewno znajdą się w wyszukiwarce, jednak jest to usprawnienie całego procesu. Innym ważnym argumentem jest fakt, że według takiego zestawienia, Google jest w stanie zanotować daty publikacji tekstów, aby eliminować ewentualne zjawiska duplicate content w innych serwisach.

Mapa strony internetowej - rodzaje

Najpopularniejszymi typami mapy strony są pliki XML i HTML.

  • XML - jest to rodzaj mapy, strukturalnie stworzony dla robotów Google. Znajduje się tam spis poszczególnych podstron URL oraz informacje np. o dacie publikacji, aktualizacji, czy hierarchia ważności danych adresów.
  • HTML - to z kolei jest mapa strony widoczna dla wszystkich jej użytkowników. Ułatwia ona nawigację i znalezienie potrzebnych przez internautę kategorii, czy konkretnej podstrony. Google taki rodzaj ocenia pozytywnie również pod kątem (User Experience), jako pomoc dla internauty.

Czy mapa strony jest faktycznie potrzebna? Jej stworzenie nie jest skomplikowane, a można w ten sposób przyczynić się do poprawy widoczności witryny w wyszukiwarce. Prócz robotów mogą z niej skorzystać internauci, jeśli preferują taką formę nawigacji, aby znaleźć interesujące ich wiadomości i materiały.

Przykład mapy strony w wersji HTML znajdziecie na naszej stronie: https://studio113.pl/mapa-strony

Strona internetowa to dzisiaj już obowiązek każdej firmy, nawet w przypadku, gdyby miała to być tylko prosta, nieskomplikowana wizytówka. Ile kosztuje strona internetowa w 2020 roku?

Dla każdego biznesu priorytetem jest zaistnieć w internecie. Większość klientów brak firmy w sieci ocenia bowiem zero-jedynkowo - nie ma jej w ogóle, nie istnieje. W tym artykule skupimy się jednak na kosztach i wartości serwisu internetowego.

Wyjaśnimy, na czym polega cały proces budowy strony i o czym należy pamiętać.

Ile kosztuje strona internetowa? Wszystko ma swoją wartość

Strona jest dobrem technologicznym, cyfrowym zbiorem elementów. Nie można tego dotknąć, ale nie jest to równoznaczne z tym, że nie ma wartości. Wręcz przeciwnie. Od takich wniosków próbują nas odciągnąć reklamy np. generatorów stron, kuszące bezkosztową budową dla Twojej firmy. Na pierwszy rzut oka tak to wygląda, ale im dalej w las, tym może być gorzej - albo ta opcja jest podzielona na pakiety dostępowe (oczywiście już z cennikiem), albo w którymś momencie wyczerpią się możliwości techniczne i z darmowej wersji wyjdzie ostatecznie bezużyteczna platforma. Może się zatem okazać, że klient absolutnie nie będzie z tego zadowolony.

Strony internetowe - każdy może być twórcą

Właściwie każdy może zająć się budową stron internetowych. Nie potrzeba do tego obszernego sprzętu, ale decydującym aspektem są umiejętności. Aby projekt był wysokiej jakości, z reguły potrzeba wieloletniego doświadczenia i wielu wyrzeczeń. Spotykamy - zwłaszcza na portalach społecznościowych, propozycje budowy stron rzędu 1000-500, czy nawet 300 złotych. Czy w takiej cenie otrzymamy znakomitej jakości produkt? Taki cennik zazwyczaj mówi nam, że dany wykonawca po prostu dopiero stawia swoje kroki w tej branży i uczy się budować najprostsze serwisy. Są to często osoby w wieku uczniów liceum i studiów, żeby sobie dorobić. Oczywiście nigdy nie można wykluczyć, że trafi się talent, ale czy Twój biznes może sobie pozwolić na przypadek? Zwłaszcza, że wielu kluczowych rzeczy zwykły przedsiębiorca nie jest w stanie wykryć. Wizualnie wykonana strona przypadnie do gustu, ale wszystko co kryje się pod szatą, już tak porządne może nie wyglądać. Chodzi o kod strony, stosowanie wytycznych Google, optymalizację serwisu, wydajność, szybkie ładowanie się strony, czy elementy związane z bezpieczeństwem. Na jakość składa się sporo części.

Z racji tego, że jednym z ośrodków, do których kierujemy swoją ofertę budowy stron internetowych, jest Grudziądz, wiemy jak pod tym kątem prezentują się lokalne firmy.

Grudziądz jest jednym z największych miast województwa kujawsko-pomorskiego, liczący według oficjalnych danych około 95 tysięcy mieszkańców. Geograficznie miejscowość leży na Pomorzu i w opinii sporej liczby osób, dla samej gospodarki lepsza byłaby jej kondycja, gdyby należała do województwa pomorskiego. Niemniej, znajduje się tutaj wiele przedsiębiorstw, w tym również te większe, jak np. Schumacher Packaging, Visscher Caravelle, Mr Garden, Hydro-Vacumm, Rossmann Polska, Müeller Fabryka Świec, Vadain, SITS, SKS Connecto Polska, Polmlek, czy Unia - największy polski producent maszyn rolniczych, będący klientem Studio113.

W mieście nad Wisłą funkcjonuje kilkaset firm, a jak radzą sobie z tematem rozwijającego się rynku w sieci?

Strony internetowe - Grudziądz

Nasze regularne analizy w Grudziądzu wyraźnie wskazują, że przedsiębiorcy w sporej części nie są jeszcze świadomi faktu, jak bardzo w ich biznesie może wspomóc promocja w cyfrowym świecie. Delikatnym plusem jest to, że tylko około 20% lokalizacji nie ma swojej wizytówki, jednak bardzo duża społeczność biznesowa - licząca w setkach, ma niestety strony internetowe bardzo stare, albo wykonane niepoprawnie, niezgodnie z wytycznymi Google, wolno ładujące się, czy po prostu nie przykuwające oko klienta. Brak odpowiedniego działania dotyczy w zasadzie wszystkich branż - od gastronomicznej, poprzez kancelarie prawne, biura nieruchomości, ośrodki szkolenia kierowców, zakłady budowlane, zakłady przemysłowe, sklepy i wiele innych, w tym również kluby sportowe.

Staramy się uświadamiać wszystkich zainteresowanych o zmieniających się wymaganiach i odpowiednim korzystaniu z możliwości technologicznych. Zapraszamy zatem wszystkie grudziądzkie firmy do kontaktu. Bezpłatnie ocenimy obecną stronę internetową firmy, a także zaproponujemy rozwiązania, które mogą pomóc w rozwijaniu biznesu.

Świecie solidnie prezentuje się pod względem przemysłowo-gospodarczym, w porównaniu z sąsiednimi regionami. Jak natomiast firmy wizerunkowo odnajdują się w internecie?


Miejscowość z województwa kujawsko-pomorskiego liczy około 25 tysięcy mieszkańców. W rankingu zamożności miast powiatowych w Polsce, jest bardzo blisko ścisłej czołówki, w okolicy 20. miejsca. Duża w tym zasługa m.in. kilku dużych, dobrze rozwiniętych zakładów przemysłowych i całego środowiska gospodarczego. Wiele firm świadczy usługi i eksportuje towary do innych krajów Europy, w tym Niemiec, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoch, czy Danii.

Spora liczba przedsiębiorców funkcjonuje bardzo prężnie, ale czy równie dobrze prezentują się strony internetowe firm? Postanowiliśmy sprawdzić, jak rynek pod tym kątem wygląda.

Strony internetowe w Świeciu

Rezultaty naszej analizy wskazują, że nie w każdym przypadku właściciele poszczególnych podmiotów zwracają uwagę na promocję w sieci. W internecie nie znaleźliśmy bowiem blisko 50% aktywnych biznesów. Nie jest to bardzo zły wynik, patrząc na wyniki innych regionów, jednak nie zmienia to faktu, że wiele lokalizacji może się jeszcze rozwinąć.

W naszym zestawieniu jedną z najmniej promowanych jest branża budowlana, gdzie blisko 60% firm nie posiada swojej strony internetowej. Nieco mniej, ale nadal sporo - 50%, nie znajdziemy szczegółowych informacji na temat działalności spedycyjnej i transportowej, podobnie jak np. gastronomii oraz - co ciekawe - placówek medycznych. Tradycyjnie w internecie na ekranach monitorów, czy na urządzeniach mobilnych, doszukamy się wszystkich miejskich instytucji i placówek oświatowych, jednak w większości przypadków są to stare serwisy lub mało estetyczne i warto byłoby zastanowić się nad ich poprawą.

Grupę tych przedsiębiorców, którzy w mniejszym lub większym stopniu postawili niegdyś na wizytówki, oceniliśmy pod względem technicznym i graficznym. W naszej ocenie, ponad 60% stron internetowych świeckich firm jest w niezbyt dobrej kondycji, co nie przyciąga oka potencjalnego klienta i nie przekonuje do skontaktowania się, bądź złożenia zamówienia.

Kończąc nasz artykuł, jesteśmy przekonani, że biznes w Świeciu może jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła, jeśli właściciele przekonają się, że przyszłością jest internet. Świadome, przygotowane działania mogą bowiem przynieść dobre rezultaty, nie tylko te wizerunkowe, ale i w postaci zwiększenia przychodów. Wiarygodność trzeba budować również w sieci, ponieważ teraz to tam większość usług skupia się na zdobywaniu klientów, również spoza najbliższego regionu.

 

ZAPYTAJ O WYCENĘ BUDOWY STRONY

Kwidzyn jest jednym z lepiej rozwiniętych regionów na południu województwa pomorskiego, pod względem przemysłowo-gospodarczym. Czy równie dobrze prezentują się strony internetowe firm?

Miejscowość z województwa pomorskiego liczy około 40 tysięcy mieszkańców. Wiele firm reprezentuje tutaj kapitał zagraniczny, w wielu przypadkach są to oddziały dużych korporacji, ale także główne biura przedsiębiorstw oraz spora liczba ogólnokrajowych, czy lokalnych biznesów. W całym powiecie kwidzyńskim funkcjonuje kilka tysięcy podmiotów gospodarczych, a głównym sektorami są tutaj elektronika, elektrotechnika, przemysł celulozowo-papierniczy, drzewny i przetwórstwo warzyw oraz owoców. W stolicy Powiśla działa też Kwidzyński Park Przemysłowo-Technologiczny, pomagający w rozwijaniu potencjału wielu firm i promujący energię odnawialną.

Tak jak wspomnieliśmy, wiele branż funkcjonuje bardzo sprawnie, ale czy w parze z tym idą strony internetowe poszczególnych podmiotów? Przeanalizowaliśmy sytuację w sieci.

Strony internetowe w Kwidzynie

Wyniki wyraźnie nam pokazały, że na polu promocji firm i pozyskiwania klientów, w Kwidzynie jest jeszcze bardzo duże pole do popisu. Uwzględniając wszystkie branże, aż 57% firm nie posiada swojej strony internetowej! Najwięcej braków zauważamy w branży budowlanej, gdzie blisko 70% lokalizacji ciężko odnaleźć w internecie. W spedycji i usługach transportowych rezultat oscyluje w okolicach 50%, czyli mniej więcej podobnie jak sklepy, hurtownie, lokale gastronomiczne, zakłady instalacji i ośrodki nauki jazdy. Najlepiej pod względem dostępności informacji wyglądają miejskie instytucje, ponieważ wszystkie posiadają swoje serwisy internetowe.

Wśród podmiotów z działającą wizytówką w sieci, przypisaliśmy także wskaźnik jakości wykonania. Ponad połowa stron - 63%, jest w słabej kondycji technicznej i wizualnej, co nie zachęca potencjalnego klienta do kontaktu. Wynika to z kilku względów, ale przede wszystkim dotyczy to wiekowości projektów i braku aktualizacji.

Wyobrażasz sobie dzisiejszy internet bez zdjęć? Estetyczne grafiki, animacje, czy materiały video mogą sprawić, że Twoja strona w całym natłoku wiadomości przyciągnie wzrok klientów i zostanie w ich głowie na dłużej, niż tylko kilka sekund.

Jak to zrobić? Trzeba na bieżąco monitorować zachowania odbiorców i postępować zgodnie z obowiązującymi zasadami budowy stron, a także publikować odpowiedni content w sieci. To zdecydowanie pomaga w działaniach marketingowych firmy oraz optymalizacji treści.

Klienci, którzy poszukują interesujących ich produktów lub wykonawców usług, nie wybierają firmy pierwszej z brzegu, tylko zwracają uwagę na wiele aspektów. Wszyscy kierujemy się swoim gustem, korzystając z takiego producenta, który spełnia nasze oczekiwania, już nie tylko pod kątem dostępności i ceny, ale również i tym wizualnym. Atrakcyjna szata graficzna znacznie zwiększa możliwość pozyskania klienta, ponieważ świadczy ona o zaangażowaniu i poziomie usług.

Wygląd strony internetowej

Podczas budowania strony internetowej trzeba pamiętać o szczegółach, mogących mieć wpływ na dokonanie ruchu (konwersji) przez klienta, który odwiedzi nasz serwis. Jednym z głównych punktów jest czas ładowania się strony, zarówno gdy włączymy ją na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych - telefonie, czy tablecie. Aby nie było kłopotów z wyświetlaniem informacji na tym mniejszym sprzęcie, nasza witryna internetowa powinna być responsywna. Pozwala to naszemu klientowi mieć możliwość swobodnego zapoznania się z proponowaną ofertą o każdej porze, bez względu na fakt, z jakiego urządzenia w danym momencie korzysta.

Każda dobrze zarządzana marka ma swój unikalny styl. Graficzna spójność dotyczy nie tylko samego designu strony internetowej, ale także materiałów na niej umieszczanych i podobnego kierunku w social mediach, czy materiałach promocyjnych.

W Polsce zdecydowana większość osób na co dzień ma dostęp do internetu i aktywnie z niego korzysta, nie tylko przeglądając media społecznościowe, ale także wiele innych serwisów. Czy mając swój biznes, nawet ten dobrze prosperujący, można przymknąć oko na promocję w sieci?

Nie, każda firma powinna posiadać swoją stronę internetową. Wielokrotnie spotykamy się z opinią przedsiębiorców, że ich działalność funkcjonuje bardzo dobrze, mają zadowalające zyski, a nowi klienci znajdą ich bez problemu i promocja nie jest priorytetem. Oczywiście priorytetem być nie musi, jednak dlaczego świadomie odbierać sobie dodatkowe możliwości oraz przychody, a także oddawać pole konkurencji, która dotrzymuje kroku zmianom technologicznym oraz tendencjom na rynku?

W tym artykule postaramy się przedstawić argumenty, dlaczego serwis www jest niezbędny dla Twojej firmy.

Globalny zasięg

Wizytówka Twojej firmy obejmie zasięgiem cały świat, nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Jeśli swoje produkty kierowałeś do lokalnych odbiorców, w tym przypadku zwiększa się szansa na sprzedaż, ponieważ do oferty mogą dotrzeć klienci z całego kraju. W wyszukiwarce Google z pewnością znajdziesz też konkurencyjne firmy, więc dlaczego nie zacząć walczyć o dodatkowe zamówienia? Nie ma również przypadku w tym, gdy przedsiębiorcy decydują się na strony internetowe w kilku wersjach językowych. Zwielokrotnia to bowiem możliwości zarobku, poprzez kontakt z zagranicznymi odbiorcami.

Wiarygodność firmy

Obecnie z dużą konkurencją do czynienia mają firmy w praktycznie każdej branży. Ważną rolę odgrywa zatem wiarygodność i wizerunek poszczególnych podmiotów. Dzisiaj klienci zanim zdecydują się na kontakt i ewentualne skorzystanie z oferty, szukają w internecie opinii o przedsiębiorcy, a brak swojej witryny bardzo często odrzuca potencjalnego zainteresowanego. Odbiorcy na pierwszym miejscu stawiają tych, którzy posiadają atrakcyjną wizytówkę lub sklep internetowy z opisem produktów, ponieważ to podnosi wiarygodność przedsiębiorcy. Dobrze przygotowana strona, z przydatnymi informacjami, zdjęciami, danymi kontaktowymi, czy przykładowymi realizacjami, winduje w górę szanse na nowego kontrahenta. Można to porównać do biura lub sklepu stacjonarnego, dobrze zaprojektowanego i wyposażonego, które błyskawicznie pracuje na to pierwsze, najważniejsze wrażenie.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP