Narzędzia SEO - bogata lista propozycji

Narzędzia SEO - bogata lista propozycji

Narzędzia SEO Narzędzia SEO

Narzędzia SEO to podstawa podczas optymalizacji oraz pozycjonowania stron internetowych. Sprawdź, jak wielkie są możliwości na rynku i z czego możesz skorzystać.

Specjaliści SEO - zarówno freelancerzy, jak i pracownicy agencji - zazwyczaj korzystają z co najmniej kilku, albo i kilkunastu najlepszych narzędzi. Część z nich to wielkie kombajny danych, pokazujące wszelkie możliwe informacje.

Aby profesjonalnie przeprowadzać proces SEO, należy mieć pod kontrolą kilka segmentów funkcjonowania stron oraz sklepów - od typowo technicznych, poprzez słowa kluczowe, po aspekty linkowania.

Poniżej lista wielu narzędzi SEO - zarówno płatnych, jak i darmowych, które są dostępne w języku polskim, angielskim i wielu innych.


Narzędzia SEO w języku polskim


Logo Ahrefs

 

Ahrefs

Ahrefs (ahrefs.com) to jedna z największych i najpopularniejszych platform z szeregu narzędzi SEO i z ogromnym zaufaniem wśród specjalistów na całym świecie. Zakres oferowanych danych jest tak wielki, że w wielu przypadkach inne narzędzia nie są już potrzebne. Co ważne, nie wszystkie produkty są płatne - do niektórych mamy pełny dostęp, lub też częściowy.

Ahrefs swoim klientom proponuje cztery zestawy pakietów - Lite (99 dolarów), Standard (179 dolarów), Advanced (399 dolarów) oraz Agency (999 dolarów). Podane kwoty są planami miesięcznymi.

Sprawdźmy, do jakich zasobów informacji ma się dostęp dzięki narzędziom Ahrefs:

  • Site Explorer - narzędzie, poprzez które możemy uzyskać szereg informacji o wybranej stronie internetowej, włącznie z jej szczegółowym profilem linków zewnętrznych oraz wewnętrznych, widoczności w Google, czy ruchu organicznym. W tej sekcji zobaczymy także m.in. ranking Ahrefsa, URL Rating oraz wskaźnik DR (domain rating), który może wskazywać na jakość danej domeny. Ranking jest oczywiście wewnętrznym zestawieniem, obliczając go na podstawie swoich statystyk. UR jest natomiast oceną mocy profilu linkowania adresów URL, z kolei DR wskazuje na siłę domeny. Im wyższa ocena w przedziale od 1 do 100, tym lepiej.

Segment Site Explorer jest w zasadzie podzielony na ponad 30 kategorii, gdzie ujrzymy listy z anchorami, uszkodzonymi odnośnikami, czy też adresami IP, z jakich pochodzą backlinki. Dla fanów zestawień graficznych publikowane są też wykresy, pokazujące jak na przestrzeni ostatnich lat prezentowała się liczba odsyłających domen, ruchu organicznego, płatnego wyszukiwania, widoczności na słowa kluczowe, jak i wskaźnika DR.

  • Pod Keywords Explorer kryje się analiza i wyszukiwanie słów kluczowych, a więc przydatna opcja podczas całego procesu optymalizacji oraz pozycjonowania. W zależności od potrzeb, możemy wybrać wyszukiwane frazy w aż 171 krajach. Baza Ahrefsa liczy ponad 7 miliardów wykrywanych słów kluczowych w wyszukiwarkach i nie musi być to koniecznie Google, bowiem narzędzie to obsługuje też m.in. Youtube, Amazon, Bing, czy Baidu, wraz ze wskazaniem konkretnego zainteresowania wśród internautów, wskaźnikiem trudności słowa kluczowego, czy ich historii.
  • Site Audit to nic innego jak audyt strony. Narzędzia Ahrefsa pozwalają na analizowanie z punktu widzenia strukturalnego oraz technicznego całej strony internetowej, do której masz dostęp. Wystarczy połączyć wybraną witrynę na linii Ahrefs - Google Search Console, aby regularnie otrzymywać analizę serwisu SEO.
  • Rank Tracker jest z kolei znanym wszystkim monitoringiem pozycji na wybrane frazy. Dane o miejscach w wynikach wyszukiwania otrzymuje się od momentu ich wpisania, wraz z potencjałem frazy, liczbą zapytań oraz przybliżonym ruchem organicznym. Dodatkowo przy każdej frazie obecny jest konkretny adres URL, widoczny w Google.

To tylko kilka z przedstawionych narzędzi SEO, część z nich jest dostępna bez ponoszenia kosztów. Z ręki Ahrefsa powstała również wtyczka do przeglądarek, analizująca podstawowe kwestie strukturalne witryny.


Logo Senuto

 

Senuto

Senuto (senuto.com) to z kolei prawdopodobnie najbardziej znany i największy w Polsce właściciel swojej platformy z narzędziami SEO. Oferuje produkty zarówno dla specjalistów pozycjonowania, copywriterów, czy też agencji marketingowych. Senuto cały czas się rozwija nie tylko na rynku lokalnym, ale i zaznacza swoją obecność za granicą, stąd też chociażby możliwość zdobywania danych ze Słowacji, Czech oraz Szwecji.

Senuto swoim użytkownikom proponuje kilka ważnych instrumentów, mogących przysłużyć się wykonywaniu optymalnego procesu pozycjonowania witryn i śledzenia rezultatów:

  • Jedną z podstawowych możliwości jest Analiza widoczności, dzięki czemu w szybki sposób można zweryfikować aktualną sytuację swojej witryny, bądź też konkurencji - pozycje, szacowany ruch, ekwiwalent Google Ads, wzrosty i spadki oraz ewentualną kanibalizację podstron. Dane są prezentowane w prostej i estetycznej strukturze graficznej, wykorzystując tabele oraz wykresy fraz TOP 3, TOP 10 i TOP 50.
  • Ponadto klienci Senuto są wyposażeni w coraz bogatszą bazę słów kluczowych, gdzie mogą odnaleźć wszystkie określenia i zapytania, jakie wpisują internauci w Google. Zestawienia przedstawiają uśrednioną liczbę wyszukiwań w miesiąc, trendy, wskaźnik CPC, filtry językowe, czy sezonowość. Frazy kluczowe publikowane w tym narzędziu umożliwiają budowę serwisów zgodnie z topical authority, korzystając też z wartościowych fraz typu long tail.
  • Następną z możliwości Senuto jest sekcja Monitoring pozycji. W tym miejscu można umieścić wszystkie interesujące adresy, razem z konkretnymi słowami kluczowymi i śledzić codzienną widoczność w wynikach wyszukiwania. Tego rodzaju dane pomagają także raportować efekty klientom i automatyzować procesy, synchronizując wskaźniki także z raportami Google.
  • Wśród innych, mniejszych i większych procesów, jakie da się sprawdzić i przeanalizować w Senuto, są: Analiza SERP, analiza domen lub URL, analiza konkurencji, Direct Answer, grupowanie słów, historia SERP, kanibalizacja słów kluczowych, porównania SERP, statystyki słów, czy URL Crawler.

Pakiety Senuto są podzielone na cztery grupy - Essential, Standard, Premium i Professional - od 99 do 999 złotych miesięcznie.


WebPozycja

WebPozycja (webpozycja.pl) to jedno najstarszych narzędzi SEO, zajmujące się monitorowaniem miejsc stron internetowych w wyszukiwarce Google lub innych. Podobnie jak w przypadku innych platform, także tutaj można umieścić do monitoringu wybrane adresy domen i dodać przy nich interesujące frazy kluczowe. Narzędzie codziennie będzie wówczas sprawdzało i wyświetlało konkretne miejsce w wynikach wyszukiwania z danego dnia. Ponadto istnieje opcja integracji systemu z Google Search Console, aby łatwo porównywać i analizować otrzymane dane.

Część zasobów WebPozycji jest publikowana za darmo, natomiast bardziej obszerne dane można uzyskać po wykupieniu jednego z pakietów - miesięcznie od 19 do 123 złotych, albo też w kryteriach dopasowanych pod konkretne potrzeby.


Semstorm

Semstorm (semstorm.com) jest kolejną większą produkcją narzędzi SEO na polskim rynku, dostępną także w angielskiej wersji językowej. Jest nieco mniej kosztowną, ale równie wartościową opcją na uzyskanie wartościowych informacji przy okazji procesu pozycjonowania.

Semstorm swoim użytkownikom zapewnia monitoring pozycji witryn - poprzez podanie adresu URL oraz wskazaniu słów kluczowych, analizę stron konkurencji, audyty, czy wyszukiwanie słów kluczowych, będące ważną kwestią m.in. do tworzenia treści.

  • Monitoring pozycji w Semstorm umożliwia codzienne obserwowanie pozycji danej witryny w wynikach, na określone frazy kluczowe. Tego rodzaju dane są potrzebne zarówno do analizy przy SEO lokalnym, jak i przy pozycjonowaniu ogólnokrajowym.
  • Analiza konkurencji - poprzez tę platformę pozwala analizować na wykresach nawet kilkanaście przypadków jednocześnie oraz pokazać, na jakie frazy kluczowe są najlepiej widoczne. Semstorm przydatny jest też w kontekście content marketingu, bowiem generator tekstów pozwala znaleźć zarówno tematy godne poruszenia, jak i wyświetlić artykuły konkurencji, które najlepiej się "sprzedają" w sieci.

Dostęp do zaawansowanych narzędzi SEO jest na Semstormie podzielony na cztery pakiety, w zależności od potrzeb danego klienta. Najtańszy abonament to wydatek rzędu 99 złotych na miesiąc, natomiast najdroższy pakiet kosztuje 799 złotych, za jeden miesiąc użytkowania.


Semstorm Keywords

Semstorm Keywords (app.semstorm.com/keywords) - bezpłatna część platformy Semstorm, umożliwiająca odnalezienie słów kluczowych, razem z podpowiedziami, pytaniami i przyimkami, powiązanymi z określoną frazą. Krótko mówiąc - opcja przydatna podczas poszukiwania określeń long tailowych, bez konieczności logowania, choć oczywiście darmowa opcja jest ze sporymi ograniczeniami.


SeoStation

SeoStation (seostation.pl) to polskie narzędzie, służące codziennemu monitorowaniu pozycji wybranych stron internetowych, na ważnych dla nich słowach kluczowych. Monitoring pozycji SeoStation to regularne, automatyczne publikowanie pozycji w Google, wraz z możliwością ręcznego odświeżenia informacji i wyboru konkretnej lokalizacji. Przy danych umieszczone są też wskaźniki TR, czy też liczba backlinków do danej witryny.

Autorzy projektu proponują użytkownikom cztery pakiety w różnych odstępach czasowych. Jeśli chodzi o rozliczanie co miesiąc, należy liczyć się z wydatkiem od 37 do 167 złotych, w zależności od zakresu sprawdzanych fraz.


Logo Clusteric

 

Clusteric

Clusteric (clusteric.com) to polskie, znane narzędzia na rynku SEO, które z całą pewnością w zupełności mogą spełnić swoją rolę w procesie pozycjonowania i analizie danych na wielu szczeblach potrzeb zainteresowanych. Z tego też względu z systemu korzystają największe marki w Polsce.

Clusteric wspomaga działania SEO klientów ponad dziesięcioma narzędziami. Co znajduje się w ofercie?

  • audyt linków,
  • analiza konkurencji,
  • analiza widoczności domeny,
  • porównywanie widoczności stron,
  • zbieranie informacji na temat wygasłych domen,
  • dobór słów kluczowych,
  • audyty SEO,
  • wdrożenia z Google Search Console.

Clusteric akceptuje także możliwość użycia narzędzi ze swoim API. Autorzy swoje oprogramowanie proponują w trzech różnych pakietach - za 359, 659 oraz 1429 złotych. Upoważnia to do dożywotniej możliwości użytkowania, nie uwzględniając jednak systematycznych aktualizacji, które wiążą się z dodatkowymi opłatami. Prócz polskiej wersji, Clusteric dostępny jest również w angielskiej wersji językowej.


Majestic Logo

 

Majestic

Majestic (pl.majestic.com) jest sporym graczem, jeśli chodzi o udział narzędzi tej marki w segmencie SEO. Nie bez przypadku użytkownicy mogą poruszać się w ponad dziesięciu wersjach językowych.

Oprogramowanie to pomoże nam zwłaszcza w aspektach struktur URL oraz linkowania. W raportach odnajdziemy informacje o linkach przychodzących, liczbach domen prowadzących do witryny, historii back linków, duplikatach adresów, anchorach, czy wskaźniku Topical Trust Flow.

Majestic nie pomija w swojej ofercie wyszukiwania słów kluczowych, jak i monitoringu pozycji na wybrane frazy, razem z porównaniem adresów konkurencji.

Użytkownicy mają do dyspozycji trzy płatne plany, jeśli chcą korzystać w pełni z oferowanego narzędzia. Ceny - 47, 95 oraz 380 euro miesięcznie.


Stat4Seo

Stat4Seo (stat4seo.pl) jest kolejnym z serii polskich narzędzi SEO, które służą monitorowaniu pozycji w wynikach wyszukiwania. W systemie można określić witrynę oraz jej frazy kluczowe i monitorować codzienne ruchy w Google, nie tylko w polskiej wersji językowej. Do wyboru mamy również m.in. wyszukiwarkę międzynarodową, brytyjską, duńską, niemiecką, norweską itp. Narzędzie pozwala automatycznie generować raporty, wraz z zawarciem swojego logotypu, jak i obliczać koszty uzyskania danej pozycji w wyszukiwarce, jeśli rozliczenia z klientami odbywają się na bazie efektów.

Aby pozyskać skrypt tego oprogramowania, należy liczyć się z kosztami rzędu 369 złotych.


ASPS

ASPS (asps.pl) to polskie narzędzie SEO o wdzięcznej nazwie - Automatyczne Sprawdzanie Pozycji Strony. To system monitorowania pozycji witryn na określone frazy.

Responsywny system jest dostępny w niemal dziesięciu pakietach, w widełkach cenowych od 11 do 240 zł za miesiąc.


G Spot Intensys

G Spot Intensys (gspot.intensys.pl) to proste narzędzie w polskiej wersji językowej, gdzie w wyznaczonych polach wystarczy wpisać adres serwisu oraz kilka fraz kluczowych, aby sprawdzić aktualne miejsca w wynikach wyszukiwania w Google.

Użytkowanie tej aplikacji jest darmowe.


Super Monitoring

Super Monitoring (supermonitoring.pl) jest łatwym w obsłudze oprogramowaniem do monitorowania wyników witryny internetowej w Google. Ponadto istnieje opcja sprawdzania funkcjonowania procesów aplikacji webowych, jak i szybkości ładowania serwisów, serwerów oraz wskaźników domen.

W tym przypadku również mamy do czynienia z różnymi pakietami - od 16 do 110 złotych za miesiąc.


Sitemeans

Sitemeans (sitemeans.com) to polskiej produkcji narzędzie SEO, której podstawowymi funkcjami są - monitoring pozycji, analiza widoczności w Google, audyt SEO z kilkudziesięcioma wskaźnikami oraz analiza konkurencji.

Użytkownicy platformę mogą testować za darmo przez 14 dni, z kolei dłuższe funkcjonowanie jest możliwe po wykupieniu jednego z trzech pakietów - od 20 do 149 złotych za miesiąc i z nieco mniejszymi kosztami w przypadku abonamentu rocznego.


cMonitor

cMonitor (cmonitor.pl) to polskie narzędzie analityczne, służące codziennemu monitorowaniu pozycji wybranych fraz kluczowych w wyszukiwarce Google, dla określonej liczby projektów.

W zależności od wykupionego pakietu (od 50 do 300 złotych miesięcznie), można śledzić pozycje od 5 do 50 wybranych witryn.


Backlink Checker Ahrefs

Backlink Checker Ahrefs (ahrefs.com/pl/backlink-checker) to darmowa wersja narzędzia, jaka została udostępniona przez Ahrefs, w celu sprawdzenia linków przychodzących danej strony internetowej. W raporcie uzyskamy 100 najlepszych backlinków, jak i statystyki w postaci DR, łącznej liczby linków zwrotnych oraz łącznej liczby linkujących domen.


Sitechecker.pro

Sitechecker (sitechecker.pro) to znany na rynku zestaw narzędzi dla specjalistów SEO. W dodatku dostępny w wielu wersjach językowych - angielskiej, polskiej, niemieckiej, francuskiej, włoskiej, rosyjskiej, portugalskiej, wietnamskiej, chińskiej, japońskiej, tureckiej, słowackiej, norweskiej, hiszpańskiej, czy niderlandzkiej.

Autorzy narzędzi podzielili dostępy na kilka planów. Zainteresowani mogą skorzystać z kilku produktów bezpłatnie - analityki backlinków, monitoringu martwych linków, analizy prędkości serwisu, analizy hostingu, analizy ruchu na stronie, czy też analizy wskaźników SEO.

Crawlery radzą są bez problemów na stronach opartych na wielu systemach CMS - Joomla, Wordpress, Presta Shop, Magento i innych.

W ramach płatnych projektów, klienci mogą korzystać z audytów stron, monitoringu stron, trackera pozycji w wyszukiwarce, czy trackera linków zewnętrznych. Sitechecker.pro jest również dostępny jako wtyczka do Google Chrome.

Cennik jest zróżnicowany i oczywiście zależny do objętości uzyskiwanych danych - za 23, 39 oraz 79 dolarów miesięcznie.


SentiOne

SentiOne (Sentione.com) to polskiej produkcji narzędzie w szeroko pojętym monitorowaniu ruchu klientów. Dzięki nim możemy chociażby śledzić opinie internautów, ich intencje, potrzeby, czy też analizować funkcjonowanie klientów w mediach społecznościowych. Ponadto SentiOne pomaga w budowaniu optymalnej obsługi klienta, np. poprzez oprogramowania chatboxów oraz automatyzację procesów zarządzania.

SentiOne funkcjonuje w sześciu językach - polskim, angielskim, czeskim, węgierskim, niemiecki oraz hiszpańskim.

Produkty firmy - w zależności od zakresu i rodzaju potrzeb - rozpoczynają się od kilkuset złotych za miesiąc.


Brand24

Brand24 (brand24.pl) to uznana na świecie i notowana na giełdzie polska marka, zajmująca się monitoringiem internetowym, pod kątem opinii klientów oraz komunikacji z klientami, w szeroko rozumianym wsparciu sprzedaży.

Produkty Brand24 potrafią w czasie rzeczywistym znaleźć w sieci to, co mówi się o wybranej firmie, dzięki czemu na wzmianki - zwłaszcza największe brandy - mogą bardzo szybko odpowiedzieć, dbając jednocześnie o swój wizerunek i detale.

Zakres i jakość usług Brand24 jest potężny, dlatego pakiety abonamentowe nie powinny dziwić - od 179 do 2399 złotych miesięcznie, w zależności od ilości przetwarzania danych.


DR Checker Ahrefs

DR Checker Ahrefs (ahrefs.com/pl/website-authority-checker) to udostępnione przez Ahrefsa narzędzie do sprawdzenia wskaźnika autorytetu domeny (DR). DR często jest jednym z decydujących informacji chociażby pod kątem wyboru linkowania zewnętrznego


Unamo

Unamo (unamo.com) to narzędzie monitorujące i analizujące stronę pod kątem SEO. Wśród funkcjonalności dostępna jest integracja z Google Search Console, monitoring fraz, wyszukiwanie fraz kluczowych, czy też skupienie się typowo na rankingach wyszukiwań lokalnych.

W płatnej wersji mamy możliwość kupna pakietów m.in. za 79 oraz 117 złotych na miesiąc. Platforma dostępna jest w kilku wersjach językowych, również po polsku.


Narzędzia SEO firmy Google

Firma Google - czyli twórca największej wyszukiwarki na świecie i wielu wytycznych SEO - wszystkim specjalistom oferuje też szereg bezpłatnych narzędzi, obowiązkowych podczas prowadzenia kampanii reklamowych, czy też procesów optymalizacji oraz pozycjonowania stron internetowych. Do grona tego rodzaju produktów zaliczamy m.in.:

  • Google Search Console (search.google.com/search-console/about) - platforma umożliwiająca kontrolę nad indeksacją witryny w wyszukiwarce, monitoring linków zewnętrznych, czy też stan widoczności w Google. GSC pokazuje również szereg innych aspektów technicznych, jak błędy przekierowań, błędy 404, czy jakość serwisu na urządzeniach mobilnych.
  • Google Analytics (analytics.google.com)- obowiązkowe narzędzie, które monitoruje każde możliwe wejście na daną stronę internetową. To tam znajdziemy szereg danych i statystyk, dotyczących użytkowników - źródeł wejścia, popularność konkretnych podstron, lokalizacji internautów, używanych przeglądarek, czy wieku odbiorców.
  • Google Trends (trends.google.pl) - miejsce, gdzie zainteresowani mogą uzyskać szczegółowe informacje dotyczące zapytań użytkowników - z podziałem na wiek, region, język, czy sezonowość.
  • PageSpeed Insights/Google Speed Insights/Lighthouse (pagespeed.web.dev) - narzędzie wnikliwie sprawdzające wydajność wybranej strony internetowej - kontroluje m.in. wskaźniki FCP, FID, LCP, czy CLS. Do tego znajdziemy dane odnośnie reakcji serwera, ładowania informacji, użycia niepotrzebnych skryptów, obciążenia np. kodem JavaScript, elementami graficznymi i wiele innych.
  • Google Mobile-Friendly Test/Test optymalizacji mobilnej (search.google.com/test/mobile-friendly) - platforma sprawdzająca, czy określona strona internetowa działa poprawnie i użytkownicy nie mają z tego tytułu żadnych problemów w wyświetlaniu pożądanych informacji na tabletach i smartfonach.
  • Asystent do oznaczania danych (google.com/webmasters/markup-helper) - narzędzie, które umożliwia generowanie do wybranego adresu URL tagów, wskazujących robotom Google elementy rozszerzone i istotne informacje, dotyczące działalności witryny. Po ich wgraniu możliwe jest poprawienie wyświetlania istotnych danych w wynikach wyszukiwania.
  • Google Keyword Planner (ads.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner) - platforma pomagająca ustalić konkretne frazy kluczowe, które wpisują użytkownicy w określonych lokalizacjach, wraz z uzyskaniem ewentualnych stawek za kliknięcie. Narzędzie przydatne zwłaszcza podczas formowania kampanii reklamowej w Google Ads.
  • web.dev - serwis autorstwa Google, z opublikowanymi narzędziami SEO (m.in w kwestii wydajności oraz prędkości ładowania stron), z poradami dla web developerów, jak i wskazówkami odnośnie najlepszych praktyk tworzenia witryn.

Semrush

Semrush (semrush.com) jest jedną z najpopularniejszych platform z narzędziami SEO na rynku międzynarodowym. Oferuje zarówno analizę danych, jak i pomoc w zarządzaniu projektami pozycjonowania.

Semrush w sposób kompletny dba o potrzeby specjalistów - od wyszukiwania słów kluczowych, poprzez analizę struktur linków, bo priorytetową optymalizację i bieżącą weryfikację wyników w wyszukiwarce.

Narzędzia SEO tej marki pozwalają na kontrolę około dziesięciu kluczowych segmentów:

  • analiza domeny, a więc monitoring aktualnych wskaźników, dotyczących SERP-ów,
  • analiza linków zewnętrznych, czyli odnalezienie wszelkich backlinków, jakie prowadzą do swojej strony, czy też witryn konkurencji. Ponadto crawlery wyszukują tzw. toksyczne linki, mogące wymagać szybkiego zrzeczenia się,
  • widoczność stron - raportowanie o widoczności danej strony w wyszukiwarce, zmianach w wynikach, czy ruchach konkurencji,
  • analiza słów kluczowych - kluczowy aspekt w optymalizacji treści na stronie oraz przy tworzeniu np. artykułów blogowych, wraz z określeniem, na które frazy jest najmniejsza konkurencja,
  • tzw. gap analysis to sektor, gdzie można uzyskać informacje o niewykorzystanym potencjalnie na stronie - zarówno w adresach URL, jak i samym contencie podstrony,
  • Semrush umożliwia również zapisywanie projektów, czyli kontrolowanie i śledzenie rezultatów codziennie, kiedy tylko zachodzi potrzeba, wraz z najistotniejszymi statystykami.

Semrush pełni rolę jednego z najbardziej skompletowanych platform SEO z narzędziami, wspomagającymi optymalizację i pozycjonowanie. Powyższej funkcjonalności nie są wszystkimi, które proponują autorzy marki.

Oprogramowanie jest dostępne w wielu wersjach językowych i choć brakuje polskiego, to obeznani w temacie z pewnością sobie poradzą.

Klienci mają do dyspozycji kilka pakietów abonamentowych - od 120 do 450 dolarów miesięcznie.


SurferSEO

SurferSEO (surferseo.com) to zestaw funkcjonalności, pozwalający optymalnie zarządzać treściami na stronach internetowych.

Surfer oferuje swoim klientom kilka kluczowych produktów - do planowania treści, tworzenia optymalnych nagłówków, tworzenia treści z uwzględnieniem wytycznych, jak wykonywanie audytów na istniejących już tekstach.

Narzędzia tej marki skupiają się przede wszystkim na contencie, a więc szalenie ważnym czynnikiem optymalizacji witryn i pozycjonowania w wyszukiwarce, włącznie z porównaniem sytuacji konkurencyjnych witryn.

To uznane na rynku elementy wsparcia pisania treści. Warto dodać, że autorami są polscy specjaliści, choć sama platforma stawia przede wszystkim na zagranicznych klientów.

Użytkownicy zainteresowani stałym dostępem, mogą skorzystać z trzech pakietów, których cena oscyluje między 59 a 239 dolarów za miesiąc.


Screaming Frog

Screaming Frog (screamingfrog.co.uk) to jedno z najpopularniejszych i najdokładniejszych oprogramowań-crawlerów, będącym swoistym must have w procesach skutecznego pozycjonowania oraz optymalizacji witryn, czy sklepów.

Screaming Frog jest narzędziem desktopowym, zadaniem którego są procesy skanowania całej zawartości strony, aby mieć czarno na białym całą jej strukturę - tj. wszystkie adresy URL (te potrzebne i te nieco mniej potrzebne, np. kanibalizujące, bądź obciążające). Wówczas dostaniemy też garść informacji dotyczących błędów 404, martwych linków, różnych przekierowań, meta tagów, nagłówków (bądź ich braku), zjawiskach duplicate content i wielu innych. Narzędzie z "żabą" w logo jest zatem wartościową pomocą podczas tworzenia dokładnych audytów SEO.

Z brytyjskiego pająka korzysta wiele agencji na całym świecie. Dla użytkowników niezdecydowanych, bądź też z niewielkimi potrzebami, przygotowana została wersja darmowa, w ramach której można przeskanować na stronie maksymalnie 500 adresów URL.

Nieograniczony pakiet, ze znacznie większą ilością funkcjonalności i opcji crawlera, otrzymuje się po wykupieniu rocznej licencji w kwocie 149 funtów.


MOZ Keyword Explorer

MOZ Keyword Explorer (moz.com/explorer) to darmowa wersja narzędzia należącego do MOZ. Dzięki niemu można znaleźć interesujące dla danej witryny słowa kluczowe, aby jak najlepiej zoptymalizować ją pod kątem treści, lub też przeanalizować określoną branżę w wyszukiwarkach. Dogłębna analiza pozwoli uzyskać także dane o trudności słowa kluczowego, czy też odnaleźć konkretne pytania użytkowników.


Mozbar

Mozbar (moz.com/products/pro/seo-toolbar) to rozszerzenie przeglądarki Chrome, dzięki czemu z jej poziomu możemy uzyskać kilka informacji SEO. Chodzi chociażby o wskaźniki autorytetu domeny, czy jej pozycji w czasie rzeczywistym, a ponadto stan przekierowań i adresów URL.


Experte

Experte (experte.com/website/tools) - nie każdy zna tę witrynę, a zdecydowanie może okazać się przydatna podczas budowania lub optymalizacji stron. Experte bada m.in. prędkość ładowania danych, wskaźnik page experience, stan certyfikatu bezpieczeństwa SSL, czy też dostosowania strony do urządzeń mobilnych. Cały zestaw narzędzi technicznych, aby móc odpowiednio projektować i prowadzić serwis w sieci.

Uzyskanie ciekawych danych m.in. o wydajności jest darmowe.


GTmetrix

GTmetrix (gtmetrix.com) to wielosegmentowe narzędzie, analizujące strony internetowe pod kątem wydajności oraz zoptymalizowania niektórych procesów SEO.

W raporcie znajdziemy informacje o wydajności CSS, HTML, plików JS, używanych fontów, plików graficznych oraz innych aspektów, które wpływają na zmiany dynamiki witryny. Wśród specjalistów jest często używaną platformą, która opiera się na rozwiązaniach Lighthouse (LCP, TBT, CLS). GTmetrix korzysta z połączeń z różnymi serwerami w wielu lokalizacjach świata, dzięki czemu można otrzymać wiarygodne rezultaty.

GTmetrix jest w swoich najważniejszych zasobach bezpłatny, natomiast szereg dodatkowych możliwości dostępny za opłatą - od 10 do 42 dolarów miesięcznie.


Seoptimer

Seoptimer (seoptimer.com) to wartościowa platforma, służąca wykonywaniu na bieżąco analizy witryn w formie audytów SEO. Uzyskamy tam chociażby ocenę SEO, użyteczności, wydajności, czy bezpieczeństwa. Seoptimer sprawdza m.in. nagłówki, content, linki, meta description, nasycenie słowami kluczowymi, informację o mapie witryny, obecności kodu GA, dokonuje analizy wielkości strony i prędkości ładowania danych itp.

Wiele wartościowych informacje otrzymamy w darmowej wersji, z kolei rozszerzone pakiety są w cenach od 19 do 59 dolarów za miesiąc.


WebPageTest

WebPageTest (webpagetest.org) - w optymalizacji witryny i przystosowaniu do wytycznych Google w zakresie Web Vitals (CLS), pomaga serwis WebPageTest, który sprawdza wydajność strony internetowej. Jest w dodatku darmowy, co przy oferowanych, zaawansowanych danych, przynosi sporo korzyści.


Wayback Machine - Internet Archive

Wayback Machine - Internet Archive (web.archive.org) to niezwykle przydatne i popularne narzędzie wśród użytkowników sieci, web developerów, specjalistów SEO, czy kupujących domeny. Platforma ta bowiem crawluje internet i zapisuje historię treści oraz nierzadko również szat graficznych tysięcy stron, na przestrzeni wielu lat. To swoiste archiwum i biblioteka muzealna w jednym, bowiem można przejrzeć, jak dana witryna wyglądała np. 15 lat temu.

Wayback Machine powstało już w 1996 roku i przez ten czas zgromadziło dane z ponad 400 miliardów portali. W kontekście SEO jest to cenna publikacja - historia danej domeny i publikowane niegdyś treści pozwalają ocenić wartość oraz reputację w oczach algorytmów Google, a także pomóc w ewentualnym odtworzeniu contentu w razie potrzeby.


Siteliner

Siteliner (siteliner.com) to uznane narzędzie SEO, nastawione na wyszukiwanie duplikacji treści oraz martwych linków na stronie internetowej i jaki jest to procent w stosunku do całości. Crawler skanuje strukturę witryny w poszukiwaniu tych błędów oraz uchybień, wyświetlając na końcu szczegółowy raport. Skaner Siteliner można używać bez rejestracji, z limitem skanowania do 250 podstron. Pełna wersja narzędzia jest dostępna po założeniu konta.


Copyscape

Copyscape (copyscape.com) to kolejne z miejsc, gdzie administratorzy stron mogą sprawdzić teksty pod kątem duplikacji i plagiatów. Narzędzie związane z contentem jest często używane przez firmy, aby móc bronić swoich praw autorskich. Prócz wersji podstawowej, proponuje się też zaawansowaną, w ramach której istnieje możliwość otrzymywania na bieżąco powiadomień, w razie gdyby ktoś postanowił dany tekst skopiować i opublikować na innej witrynie.

Pakiety dostępowe oscylują do około 20 dolarów.


Quetext

Quetext (quetext.com) to chyba jedno z najpopularniejszych systemów do kontrolowania treści pod kątem plagiatu i zjawiska duplicate content w SEO. Zakres możliwości skanowania sieci jest na tyle wielki, że stał się bardzo wartościowy dla specjalistów IT oraz copywriterów, chcących sprawdzić swoją jakość i unikalność pisanych tekstów.

Miesięczny dostęp do Quetext - oczywiście w zależności od wielkości przetwarzanych danych - mieści się w widełkach 10-50 dolarów.


Mangools Tools

Mangools Tools to zestaw kilku narzędzi, które są znane i cenione na rynku SEO.

  • KWFinder

KWFinder (kwfinder.com) to jedno z wartościowszych narzędzi na rynku, pod kątem fraz kluczowych. Skorzystanie z tej platformy umożliwia znalezienie słów, uzyskanie danych o kosztach CPC, trendach w przedziale poprzednich miesięcy, jak i skali konkurencji. Sam serwis ma przyjazną i przejrzystą szatę graficzną, co jeszcze bardziej podbija korzystne uczucia w użyteczności oprogramowania.

  • SERPChecker

SERPChecker (serpchecker.com) jest niejako rozszerzeniem narzędzia KWFinder, bowiem pochodzi od tych samych autorów i uzupełnia kolejnymi danymi to, co znalazło wcześniejsze narzędzie. SERPChecker po podaniu konkretnych fraz kluczowych wyświetla czołówkę wyników wyszukiwania, wraz z dokładnym adresem URL konkurencji, wskaźnikami autorytetu witryny, linkami prowadzących do danej podstrony, czy nawet pokazuje liczbę udostępnień na Facebooku.

  • Link Miner

Link Miner (linkminer.com) to następny z szeregu narzędzi SEO, tym razem skupiający swoją uwagę na wyszukiwaniu linków zewnętrznych i wyświetlaniu istotnych wskaźników jakości o każdej domenie.

Klienci mogą skorzystać z trzech planów dostępowych do narzędzi - za 49, 69 oraz 129 euro miesięcznie.


Neil Patel

Neil Patel (neilpatel.com) jest jednym ze specjalistów SEO oraz marketingu, budując markę wokół swojego nazwiska. Stąd też na stronie głównej znajdziemy jedno z narzędzi jego autorstwa, służące analizie wybranej strony internetowej. Znajdziemy tam chociażby dane o słowach kluczowych, backlinkach, czy ruchu organicznym.

Dostęp w pełnym zakresie jest oczywiście płatny, w trzech pakietach - od 29 do 99 dolarów za miesiąc użytkowania.


Ubersuggest

Ubersuggest (neilpatel.com/ubersuggest/) jest chyba najbardziej znany narzędziem SEO autorstwa Neila Patela, który w znacznym stopniu przebił się do pamięci. Przede wszystkim dlatego, że na Ubersuggest może bez zakładania konta sprawdzić chociaż część najpopularniejszych słów kluczowych, dotyczących danego zagadnienia, w dodatku z wyborem konkretnej lokalizacji na świecie. Jest to jeden z priorytetowych produktów dla amatorów specjalizacji SEO, którzy są ciekawi popularności zapytań użytkowników w sieci.


Answer the public

Answer the public (answerthepublic.com) to proste, ale niezwykle przydatne narzędzie w kontekście pracy copywriterów oraz specjalistów SEO, zajmujących się zawieraniem słów kluczowych w treściach. Portal ten do określonego słowa wyszukuje szereg zapytań użytkowników, jakie pojawiają się w wyszukiwarce. Pomaga zatem wyszukiwać nowe tematy artykułów czy poradników, jak i poszerzyć wiedzę w kwestii optymalizacji opisów na stronach internetowych i dopasowaniu ich pod zapytania potencjalnych klientów.

Na zainteresowanych czeka zarówno darmowa wersja Answer the public, jak i płatna, zaczynająca się od 80 dolarów miesięcznie.


Yellow Lab Tools

Yellow Lab Tools (yellowlab.tools) - nad testami wydajności strony internetowej może czuwać również to narzędzie SEO, które posiada możliwość wyboru sprawdzenia wydajności na konkretnym typie urządzenia, sprawdzając prędkości wyświetlania danych oraz jakość kodu. Aplikacja jest udostępniona za darmo.


Broken Link Checker

Broken Link Checker (brokenlinkcheck.com) to znane i wartościowe narzędzie, umożliwiające przeskanowanie dowolnej witryny internetowej i znalezienie w niej martwych linków (broken linków). Serwis ten pokaże nam zarówno konkretną podstronę, na której jest błędny odnośnik, jak i wskaże lokalizację w kodzie strony. Narzędzie to jest darmowe.


Serpstat

Serpstat (serpstat.com) to wielofunkcyjna platforma z narzędziami SEO, w której każdy znajdzie interesujące go informacje. Wykonawcami są specjaliści z Ukrainy, udostępniający szereg zaawansowanych narzędzi, również w kontekście wyszukiwarki Yandex, a więc wyników wyszukiwania dla krajów z bloku wschodniego.

Serpstat proponuje m.in. możliwość analizy wybranej domeny, wraz z ilością słów kluczowych oraz ogólną widocznością w wyszukiwarce, wyszukiwarkę fraz kluczowych, analizę backlinków, czy sprawdzenie konkurencji. Narzędzie to jest dopasowane pod specyfikę wyszukiwarki Yandex, czyli potrafi odnaleźć najpopularniejsze frazy dla konkretnych regionów Rosji i Ukrainy. Wprawdzie w Polsce to narzędzie nie należy do najpopularniejszych, to z całą pewnością może stanowić wartościową alternatywę dla specjalistów pozycjonowania witryn, zwłaszcza pod klientów z krajów rosyjskojęzycznych.

Serpstat oferuje kilka pakietów dostępowych do narzędzi - w kwotach od 55 do 399 dolarów miesięcznie.


Inne narzędzia SEO


WP Meta SEO

WP Meta SEO jest wtyczką stworzoną pod serwis na silniku Wordpressa. Umożliwia ona pozyskanie takich informacji, jak meta dane, przekierowania, opcję edycji obrazów pod kątem SEO, czy też tworzenie map XML. WP SEO pozwala też na integrację z Google Search Console, aby tworzyć treści z optymalnym wyborem słów kluczowych. Aby skorzystać z możliwości tego narzędzia, trzeba wykupić sześciomiesięczny pakiet za 39 dolarów, bądź też roczny dostęp za 49 dolarów.


SearchMetrics

SearchMetrics (searchmetrics.com) jest platformą, która monitoruje witryny pod kątem jej wartości SEO oraz widoczności w sieci, z podziałem np. na desktop i urządzenia mobilne. Ponadto narzędzie analizuje linki prowadzące do strony internetowej, pokazując tabele porównawcze z konkurencją. Searchmetrics to też wyszukiwanie fraz kluczowych, pod kątem tworzenia treści.


SpyFu

SpyFu (spyfu.com) służy przede wszystkim analizie domen oraz tematyce fraz kluczowych, jak i backlinków. Znakiem charakterystycznym tego narzędzia jest wyświetlanie najważniejszych danych, potrzebnych do pełnej analizy kondycji serwisu. SpyFu klientom proponuje kilka pakietów danych, w zależności od ich obszerności - od 33 do 299 dolarów za miesiąc.


OnCrawl

OnCrawl (oncrawl.com) to narzędzie analityczne z rodzaju crawlerów, czyli skanujących witryny pod kątem struktury i powstałych adresów URL. Wówczas w prosty sposób możemy wywnioskować, które podstrony wzajemnie się kanibalizują np. w zakresie treści. OnCrawl zdecydowanie w tym pomoże, przedstawiając szereg interesujących danych, grupując je na konkretne wątki i wartość. Za dostęp do narzędzia należy zapłacić od 49 do 199 euro, za miesiąc użytkowania.


DeepCrawl

DeepCrawl (deepcrawl.com) jest kolejnym produktem z rodzaju crawlerów, a więc dogłębnie skanujących struktury określonej witryny, celem wykrycia szczegółowych danych SEO. DeepCrawl to jeden z bardziej przyjaznych narzędzi dla oka, publikujący informacje w estetycznym schemacie. Oczywiście dzięki niemu otrzymamy raport z błędami, stanem przekierowań, nadmierną ilością adresów URL, czy duplikacją treści.


Sitebulb

Sitebulb (sitebulb.com) to jedno z wielu zaawansowanych narzędzi SEO na rynku, poprzez które może uzyskać szereg szczegółowych, wartościowych informacji o stronach internetowych i jej widoczności w wyszukiwarce.

Sitebulb to desktopowy crawler, analizujący serwisy pod kątem strukturalnym, a więc gromadzi dane o tagach, nagłówkach, indeksacji, przekierowaniach, linkach kanonicznych, ewentualnych duplikacjach tytułów czy nagłówków, parametrach szybkości i wielu innych.

Oprogramowania można używać w trybie bezpłatnym, jednak z dość istotnymi ograniczeniami. Przy płatnych pakietach należy liczyć się z wydatkiem od 11 do 250 euro za miesiąc, w zależności od liczby użytkowników.


Mobile Moxie

Mobile Moxie (mobilemoxie.com) to narzędzia m.in. przekazujące dane o precyzyjności określonych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania, wedle wybranej lokalizacji. Ułatwia zatem promocję produktów zwłaszcza na lokalnych rynkach. Do tego w serwisie odnajdziemy monitoring słów kluczowych, które są wyszukiwane na urządzeniach mobilnych, stanowiących już istotną część całego środowiska w sieci. Dostęp do narzędzi jest wielostopniowy, a ich miesięczny koszt od 29 do 399 dolarów.


SE Ranking

SE Ranking (seranking.com) - serwis z dostępem do kompleksowych narzędzi SEO. W ofercie firmy znajdziemy: śledzenie pozycji słów kluczowych, audyt SEO, analizę linków zwrotnych, grupowanie fraz i inne. SE Ranking jest bardzo bogaty również jeśli chodzi o plany pakietowe - od 39 do 189 dolarów za miesiąc, ale w przypadku dłuższej współpracy - z wdrożeniem widocznych rabatów.


SEOmonitor

SEOmonitor (seomonitor.com) to platforma z szeregiem produktów, usprawniających pozycjonowanie stron internetowych. Znajdziemy m.in. planner słów kluczowych, rank tracker, badanie ruchu organicznego, czy regularne raportowanie. W zależności od zakresu potrzebnych wiadomości, pakiety można zakupić od około 200 euro miesięcznie.


Website SEO Checker

Website SEO Checker (websiteseochecker.com) jest narzędziem, które analizuje zawartość wybranej strony internetowej, dzięki czemu generowany jest raport z garścią istotnych danych. Znajdziemy tam m.in. tytuł, meta description, adresy url, nagłówki H1-H6, meta tagi, image SEO, czas ładowania strony, nasycenie witryny słowami kluczowymi, fakt istnienia mapy strony, pliku robots.txt, czy też wdrożenia Google Analytics, wraz z końcową oceną wskaźnika SEO. Ponadto narzędzie wyświetla informacje o wieku domeny, słowach kluczowych, linkach przychodzących, czy łączeniu z mediami społecznościowymi. Dostęp do platformy jest bezpłatny.


Rush-Analytics

Rush-Analytics (rush-analytics.ru) to zestaw narzędzie SEO rosyjskiego autorstwa. Podobnie jak inne większe platformy, również i ta proponuje wiele różnych opcji, w tym chociażby wyszukiwanie fraz kluczowych, monitoring pozycji w wyszukiwarkach, analizę pozycji, audyt stron, analizę indeksacji, skanowanie backlinków, sprawdzanie meta danych i wiele innych. Z racji tego, że jest to wschodni produkt, to może się on przydać przy pozycjonowaniu stron nie tylko w Google, ale zwłaszcza w wyszukiwarce Yandex, działającej na rynkach w Rosji, Ukrainie, Kazachstanie, Uzbekistanie, Gruzji, Białorusi, czy Armenii.


Topvisor

Topvisor (topvisor.com) jest jedną z kilku firm rosyjskich, tworzących szerokozakresowe narzędzia SEO, które mogą posłużyć zwłaszcza przy pozycjonowaniu na rynkach wschodnich, mając oczywiście na myśli wyszukiwarkę Yandex.

Topvisor swoim klientom oferuje szereg fundamentalnych produktów - rank tracker, wyszukiwarkę słów kluczowych - wraz z wolumenem zainteresowania, audyt SEO, badania konkurencji, jak i kilka mniejszych narzędzi.
Zainteresowani mają do dyspozycji pięć pakietów dostępowych.


Linkpad

Linkpad (linkpad.org) to serwis zajmujący się linkami - od skanowania struktur stron, poprzez backlinki, na anchorach kończąc. To serwis rosyjskich specjalistów SEO, dlatego głównym zadaniem oprogramowania jest sprawdzanie witryn ze wschodu, z domenami runetu (ru).


Megaindex

Megaindex (megaindex.com) także jest wschodnią produkcją, skupiającą się głównie na klientach rosyjskojęzycznych. Firma ta oferuje sprawdzanie widoczności wybranych domen w wyszukiwarkach, analizę backlinków, płatnych wyników, czy też wyszukiwanie fraz kluczowych.


WooRank

WooRank (woorank.com) jest platformą analizującą wiele aspektów witryny pod kątem SEO i pozycjonowania. Firma udostępnia narzędzia, z których dowiemy się chociażby, jaka jest pozycja domeny w wyszukiwarce, czy dane ściśle z SEO - meta tagi, nagłówki itd. Bezpłatna wersja ma dość ograniczone możliwości, natomiast płatne pakiety są dostępne za 80 i 200 dolarów miesięcznie.


Duplicate Content Checker

Duplicate Content Checker (seoreviewtools.com/duplicate-content-checker) jest jednym z narzędzi SEO Review Tools. Służy do analizowania treści i wykrywania ewentualnych duplikatów tekstów, mogących powielać się z materiałami występującymi w innych miejscach w siec. Skanowanie tekstu można wykonać zarówno za pomocą podania adresu URL, jak i wklejenia fragmentów tekstu.


SpyWords

SpyWords (spywords.ru) - narzędzie SEO ukierunkowane na analizowanie widoczności i wyszukiwanie słów kluczowych, na które są widoczne strony internetowe w języku rosyjskim. Platforma dotyczy oczywiście wyszukiwarki Yandex, na co najmniej kilka największych regionów, również w lokalizacji Kazachstanu.


Site Analyzer

Site Analyzer (site-analyzer.com) to kolejny zestaw narzędzi do gromadzenia danych o stronach internetowych i ich widoczności w sieci. Uzyskamy dzięki nim informacje o słowach kluczowych, pozycjach na konkretne frazy kluczowe, czy też zestaw odnalezionych linków zwrotnych. Cena dostępu do produktów amerykańsko-francuskich - od 25 do 299 euro za miesiąc.


Seobility

Seobility (seobility.net) jest natomiast produktem niemieckich specjalistów i podobnie jak inne, dość szeroko zajmuje się analizą i przetwarzaniem danych SEO. Znajdziemy tam chociażby audyt SEO, rank tracker, wyszukiwanie słów kluczowych oraz backlinków, raportowanie przekierowań i inne. Część zasobów jest dostępna za darmo, natomiast w szerszym zakresie to ceny od 50 do 200 dolarów za miesiąc.


Ryte

Ryte (ryte.com) to wielosegmentowa platforma zbierają dane SEO za pomocą crawlerów, a więc dotyczących struktury URL, martwych linków, przekierowań, błędów 404, jak i tych wynikających bezpośrednio z miejsc w wyszukiwarce, czyli ruchu organicznego i konwersji, dodając do tego wskaźniki UX oraz wydajności stron. Cennik jest ustalony na dość solidnym poziomie, bowiem zaczyna się od 100 euro za miesiąc, poprzez 490 w szerszym pakiecie, po indywidualne potrzeby bez ustalonego z góry cennika.


Yandex Wordstat

Yandex Wordstat (wordstat.yandex.ru) to jedno z narzędzi wyszukiwarki Yandex, działającej przede wszystkim po wschodniej stronie internetu. Ta opcja pozwala na wyszukiwanie fraz kluczowych, dzięki którym użytkownicy są w stanie odnaleźć określone usługi. Warto zaznaczyć, że zwłaszcza wyszukiwania rosyjskie są podzielone ściśle na wiele regionów, dlatego pozycjonowanie jest trudniejsze, wymagające działań SEO w zakresie lokalnym.


Yandex Metrica

Yandex Metrica (metrica.yandex.com) jest platformą podobną do światowego Google Analytics, ale oczywiście nastawionego głównie na rynki rosyjskojęzyczne i wyszukiwarkę Yandex. Wdrożenie tego narzędzia umożliwia bieżące monitorowanie wejść i analizowanie, z jakich źródeł dany użytkownik wszedł na stronę, jak i uzyskanie szeregu innych informacji, w niektórych przypadkach niedostępnych nawet w Google (np. mapa poruszania się użytkowników).


KeywordTool

KeywordTool (keywordtool.io) jest narzędziem do wyszukiwania słów kluczowych, przede wszystkim z rodzaju long tail (długiego ogona). To narzędzie SEO funkcjonuje w różnych językach i korzysta z baz słów kluczowych, które wpisują użytkownicy w wyszukiwarce Google. KeywordTool jest dostępny dla użytkowników zarówno w wersji darmowej oraz płatnej - widełki cenowe są na poziomie 69-159 dolarów za miesiąc, jeśli wykupi się dostęp na cały rok.

KeywordTool śmiało odnajduje się wśród konkurencyjnych narzędzi wyszukiwania fraz kluczowych.


Pingdom Tools

Pingdom Tools (tools.pingdom.com) również jest dość znanym narzędziem SEO na rynku. Służy do monitorowania witryn internetowych pod kątem wydajności, biorąc pod uwagę wiele kryteriów, w tym rozmiar i czas ładowania.

Pingdom Tools analizuje również funkcjonowanie stron na urządzeniach mobilnych i może objąć audyt w zakresie wydajności transakcji oraz serwera. Pingdom Tools oferuje swoim klientom różny zakres dostępu i prócz darmowych opcji, jest możliwość wykupienia rocznego abonamentu, maksymalnie do 240 dolarów.


Dareboost

Dareboost (dareboost.com) jest znanym narzędziem SEO, służącym testowaniu i analizowaniu prędkości ładowania witryn. Testy odbywają się z użyciem faktycznych przeglądarek, dzięki czemu wyniki są dokładne. Darmowa wersja pozwala kilkukrotnie przeanalizować strony.


GiftOfSpeed

GiftOfSpeed (giftofspeed.com) to narzędzie, dzięki któremu także sprawdzimy wydajność i prędkość ładowania się strony internetowej. Mamy tam do wyboru 8 różnych lokalizacji ze świata - Nowy Jork, Londyn, San Francisco, Amsterdam, Toronto, Frankfurt, Singapur i Bangalore.


Loader

Loader (loader.io) - wydajności serwisu przyjrzymy się poprzez to narzędzie SEO. W swojej ofercie ma ograniczoną opcję za darmo, jak i nielimitowaną do 100 dolarów miesięcznie. Działanie aplikacji internetowych sprawdza się poprzez struktury oparte na chmurze.


SEO SpyGlass

SEO SpyGlass (seospyglass.com) to wartościowe narzędzie SEO z punktu widzenia linków. Możemy dzięki niemu np. przeanalizować wartość linków na witrynach konkurencyjnych do naszej, co usprawni budowanie wartości swojej domeny. Ograniczona wersja programu jest darmowa, natomiast nielimitowane skanowanie otrzymamy po wykupieniu pakietu za 99, albo 199 dolarów.


ScrapeBox

Scrapebox (scrapebox.com) swoje najlepsze lata ma już najpewniej za sobą, ale nadal funkcjonuje na rynku narzędzi SEO. Został poznany przede wszystkim przy budowaniu swojego linkowania poprzez masowe dodawanie postów na forach, jednak nadal może się przydać przy zbieraniu słów kluczowych. Pełna wersja oprogramowania waha się w przedziale 100-200 dolarów.


Xenu's Link Sleuth

Xenu's Link Sleuth (home.snafu.de/tilman/xenulink.html) - Xenu to narzędzie niemieckiej produkcji, służące kontroli wszystkich linków na swojej stronie internetowej. Potrafi odnaleźć m.in. ustawione przekierowania, jak i martwe linki. Oprogramowanie jest darmowe.


ZennoLab

ZennoLab (zennolab.com/en) jest rosyjską produkcją narzędzi, które mogą się przydać w procesach SEO. Każde z oferowanych opcji kosztuje co najmniej kilkadziesiąt dolarów.


Unbounce

Unbounce (unbounce.com) jest platformą dla osób, które chcą szybko do sieci wypuścić witrynę typu landing page. Działa na zasadzie kreatora stron, a więc dla wszystkich obsługa projektu powinna być łatwa oraz intuicyjna. Platforma oferuje 14-dniowy okres próbny, natomiast same pakiety kosztują od 90 do 225 dolarów za miesiąc.


Instapage

Instapage (instapage.com) jest jednym z wielu rozwiązań do stworzenia serwisu w postaci landing page'a. Firma z tą platformą swoje korzenie ma w USA, jednak grupa specjalistów pracuje również w Polsce. Pakiety rozwiązań są dostępne od 199 dolarów miesięcznie.


Convert

Convert (convert.com) jest natomiast platformą, dzięki której umożliwia się testowanie. Jak zapewniają autorzy, klienci mogą liczyć na zaawansowane testy i szybkie rezultaty, związane np. ze swoim sklepem, podnosząc tym samym wiedzę o jakości swoich produktów.


VWO

VWO (vwo.com) - nad optymalizacją odczuć użytkowników i końcowej konwersji na stronie internetowej, można popracować również przy użyciu tego narzędzia. Z platformy tej korzysta wiele różnych marek. Jest dostępnych sporo pakietów, a cena ustalana indywidualnie.


Brightlocal

Brightlocal (brightlocal.com) jest firmą zapewniającą szereg narzędzi do lokalnego SEO, w tym monitorowania pozycji oraz wykonywania audytów. Zainteresowani mogą najpierw skorzystać z 14-dniowego okresu próbnego, a później wybrać jeden z pakietów, do maksymalnie 80 dolarów miesięcznie.


Whitespark

Whitespark (whitespark.ca) jest z kolei platformą, których narzędzia przydają się w kontroli pozycjonowania strony internetowej i sprzedaży na lokalnym rynku. Pełne możliwości są w tej kanadyjskiej produkcji dostępne odpłatnie.


Georanker

Georanker (georanker.com) jest wartościowym narzędziem SEO z punktu widzenia pozycjonowania lokalnego. Dzięki niemu można monitorować słowa kluczowe i ich aktualne pozycje w wynikach wyszukiwania, dla konkretnych lokalizacji. Cennik - w zależności od pakietu możliwości - rozpoczyna się od 99 dolarów za miesiąc.


Rebrandly

Rebrandly (rebrandly.com) jest narzędziem SEO, dzięki któremu skrócimy wybrany adres URL, aby móc bez problemu udostępnić go np. w mediach społecznościowych, bez marnowania znaków (zwłaszcza na Twitterze, gdzie liczba znaków na jeden wpis jest ograniczona). Co ważne, poprzez Rebrandly nie tracimy w adresie nazwy swojej domeny. Darmowa wersja narzędzia umożliwia ma limit do 1000 adresów, natomiast wersje płatne to widełki od 29 do 500 dolarów.


Hemingway

Hemingway (hemingwayapp.com) to z kolei narzędzie, które przyda się wszystkich piszącym treści, m.in. na stronach internetowych. Dzięki niemu sprawdzimy poziom czytelności danego tekstu.


EWWW Image Optimizer

EWWW Image Optimizer to wtyczka do Wordpressa - znanej platformy CMS. Komponent ten służy do optymalizacji zdjęć na stronach internetowych, a więc istotnej czynności w zakresie SEO. Wtyczka posiada 28 wersji językowych i na bieżąco jest aktualizowana. Rozszerzona wersja narzędzia wymaga wykupienia pakietu.


PlagSpotter

Plagspotter (plagspotter.com) to narzędzie SEO, z pomocą którego w łatwy sposób odnajdziemy ewentualną duplikację treści na stronie internetowej. Skanerowi wystarczy podać adres URL, aby móc uzyskać ewentualne kopie tekstów w innych źródłach.


Plagiarism Checker

Plagiarism Checker (smallseotools.com/plagiarism-checker) to jedno z wielu narzędzi do sprawdzenia plagiatów treści w sieci. Na tej stronie sprawdzimy, czy dany materiał nie jest zduplikowany zarówno poprzez podanie adresu URL, jak i za pomocą wklejenia tekstu. Wersja darmowa ma swoje ograniczenia, natomiast płatne pakiety to koszt 9-60 dolarów.


Text Tools

Text Tools (text-tools.net) jest narzędziem SEO, umożliwiającym nam sprawdzenie jakości tekstu oraz dobranie najlepszych fraz kluczowych dla danego tekstu, czyli jego optymalizację względem wyszukiwań użytkowników. To płatne oprogramowanie, a poszczególne pakiety kosztują 10-70 dolarów.


SEO Plugin Squirrly

SEO Plugin Squirrly (plugin.squirrly.co) to dodatek do stron postawionych na Wordpressie i służy optymalizacji treści na podstronach. Narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, posiadające wiele składowych do konfiguracji narzędzia SEO.


Ntopic

Ntopic (ntopic.org) to narzędzie ukierunkowane do Wordpressa, a także jako wtyczka do przeglądarki Chrome. Umożliwia sprawdzenie, czy dany materiał tekstowy został napisany odpowiednio pod wybrane słowa kluczowe. Sprawdzimy to w wersji darmowej, jednakże dostępna jest też opcja płatna.


LSIGraph

LSIGraph (lsigraph.com) jest narzędziem SEO, pozwalającym na wybranie semantycznych słów kluczowych, a więc stworzyć grupę synonimów bezpośrednio powiązanych z frazą główną, mogących wpłynąć na widoczność strony internetowej. Płatne pakiety tego systemu kosztują między 27 a 55 dolarów.


Textmetrics

Textmetrics (textmetrics.com) to platforma służąca optymalizacji oraz analizie słów kluczowych, jakie mają zostać użyte w treści.


URL Profiler

URL Profiler (urlprofiler.com) to przydatne narzędzie SEO, które pomaga znaleźć backlinki prowadzące do naszej witryny. Co ciekawe, oprogramowanie to może połączyć się też z kontami w Google Analytics, Ahrefs, czy Majestic. Dodatkowo URL Profiler posiada narzędzia do skanowania treści w razie ewentualnej duplikacji, jak i samej oceny jakości tekstów. Ceny pakietów tej platformy to przedział 10-40 dolarów rocznie.


Check My Links

Check My Links jest wtyczką do przeglądarki Chrome, pozwalającą na przeskanowanie wybranej witryny pod kątem wszystkich znajdujących się linków. W ten sposób możliwe jest wyszczególnienie wszystkich przekierowań oraz - co ważne - ewentualnych martwych linków.


WebMeUp Backlink Tool

WebMeUp Backlink Tool (webmeup.com) jest narzędziem SEO, służącym do analizy linków. Uzyskamy z niego informacje chociażby o profilu linków, linków "używanych" przez konkurencję, czy też tworzeniu zestawień szkodliwych backlinków, aby je później zneutralizować w oczach Google (Disavow).


Open Link Profiler

Open Link Profiler (openlinkprofiler.org) to serwis, gdzie możemy sprawdzić linki zewnętrzne dowolnej witryny, wraz z określeniem, kiedy dane backlinki się pojawiły oraz jaka jest ich jakość. Ponadto ujrzymy takie zestawienia jak domeny, anchor texty, czy też kraje, z których pochodzą adresy linkujące do wybranej strony. Ograniczona wersja narzędzia jest darmowa, natomiast płatne pakiety mają swoją cenę - od 70 do nawet 1000 euro za jeden miesiąc, dla klientów wymagających dokładnej analizy ogromnej liczby adresów.


Cognitiveseo

Cognitiveseo (cognitiveseo.com) to zbiór narzędzi SEO, umożliwiających monitorowanie swojej witryny i opracowywanie strategii działań. Dzięki nim będziemy w stanie zoptymalizować treści dzięki analizie słów kluczowych, monitorować pozycje, wykonać audyt strony, jak i odnaleźć linki zwrotne, umieszczone w sieci. Jest to dość przydatne w kontekście dbania o kondycję strony internetowej i widoczności w wynikach wyszukiwania. Podstawowe narzędzia są dostępne za darmo, z kolei bardziej zaawansowane wymagają pozyskania odpowiedniego pakietu, których ceny są w przedziale 130-500 dolarów za miesiąc.


Meet Link Explorer

Meet Link Explorer (moz.com/link-explorer) to narzędzie z grupy produktów marki MOZ, pozwalającej na skanowanie sieci i odnalezienie backlinków wybranej witryny. Rozbudowane opcje platformy dadzą nam szerszy obraz sytuacji, razem z wykryciem martwych linków, linków złej jakości, linków utraconych, czy też anchorów.


Linkody

Linkody (linkody.com) to narzędzie do budowania i kontroli swojego profilu linków zewnętrznych. Dzięki niemu możemy odnaleźć szkodliwe backlinki, analizować zbiór wszystkich domen linkujących, czy też być na bieżąco z pozyskanymi, bądź utraconymi linkami. Prócz 30-dniowej wersji trial, dla klientów dostępne są pakiety od 14 do 140 dolarów za miesiąc.


Link Research Tools

Link Research Tools (smart.linkresearchtools.com) to platforma, dzięki której pod kontrolą będziemy mieli zestawienie pozyskanych linków, a pod lupę możemy również dać witryny konkurencji. Jednym z ważniejszych punktów tego narzędzia SEO jest ostrzeganie przed szkodliwymi odnośnikami. Zaawansowany serwis do kontroli linków ma jednak swoją cenę. Zestaw poszczególnych systemów to koszt od 500, do nawet 3000 dolarów za 1 miesiąc.


Rmoov

Rmoov (rmoov.com) jest serwisem umożliwiającym sprawdzanie i kontrolowanie jakości linków przychodzących do danej domeny. W razie zagrożenia karami od algorytmów, narzędzie to pomaga pozbyć się niechcianych backlinków. Prócz darmowego zakresu użytkowania, istnieją także bardziej zaawansowane poziomy - od 50 do 400 dolarów za miesiąc.


Remove'em

Remove'em (removeem.com) to narzędzie przydające się likwidacji znaczenia szkodliwych linków dla wybranej witryny, jakie ewentualnie pojawiły się w sieci. Pakiety dostępu do rozbudowanego projektu to przedział od 99 do 900 dolarów.


Ontolo

Ontolo (ontolo.com) należy do wielofunkcyjnych narzędzi SEO, dzięki którym można oprzeć strategię i czynności związane z pozycjonowaniem. Miesięcznie należy się liczyć z wydatkiem rzędu 97-297 dolarów, natomiast możliwy jest pozapakietowy dostęp do danych, wyceniany indywidualnie.


Disavow.IT

Disavow.IT (disavow.it) jest włoskim projektem, którego użytkownicy mają możliwość sprawdzenia profilu linków swojej strony i stworzyć listę backlinków, które mogą osłabiać reputację, by na końcu zrzec się ich w Google Search Console.


Dibz

Dibz (dibz.me) to narzędzie SEO nakierowane na odnajdywanie backlinków i eliminowanie marnej jakości źródeł. Koszt korzystania z narzędzia to wydatek rzędu 25-270 dolarów.


Wordtracker

Wordtracker (wordtracker.com) to znany serwis na rynku, służący do wyszukiwania słów kluczowych. Otrzymamy więc dane dotyczące konkretnych zapytań w wyszukiwarce, ich liczebności, jak i konkurencyjności. Miesięczny koszt - w zależności od pakietu - 27-99 dolarów.


Term Explorer

Term Explorer (termexplorer.com) to płatne narzędzie SEO do wyszukiwania słów kluczowych oraz analizowania pod tym kątem konkurencji. Dzięki niemu można stworzyć szeroką bazę słów. Term Explorer jest udostępniony do przetestowania za darmo, z kolei płatne plany ustalone są na poziomach 100-500 dolarów za miesiąc.


Seed Keywords

Seed Keywords (seedkeywords.com) to serwis internetowy, pozwalający zainteresowanym odnaleźć wartościowe słowa kluczowe, wpisywane przez internautów w wyszukiwarce. Narzędzie potrafi tworzyć możliwe scenariusze, czyli przypuszczenia zapytań w konkretnej sprawie.


SECockpit

SECockpit (secockpit.com) jest kolejnym z wielu systemów, stworzonych do wyszukiwania najpopularniejszych słów kluczowych oraz fraz z rodzaju long tail. Znajdziemy w nim liczbę wyszukiwań danej frazy, frazy podobne, konkurencyjność, czy też przybliżoną wartość reklamową. SECockpit można wypróbować bezpłatnie, natomiast pakiety płatne to wydatek na poziomie 39-99 dolarów za miesiąc.


Power Suggest Pro

Power Suggest Pro (powersuggestpro.com) - przy frazach kluczowych można pracować również z tym narzędziem, zwłaszcza że oferuje kilka różnych wyszukiwarek w swoich zasobach, w tym Amazon i Youtube. Płatna licencja na korzystanie z tego systemu to koszt około 100 dolarów.


SEO Scout

SEO Scout (seoscout.com) to narzędzie do analizy swojej strony internetowej, a także optymalizacji i wyboru grupy słów kluczowych, które będą najlepsze dla wybranej witryny i opublikowanych treści. SEO Scout to również śledzenie pozycji, analizowanie linków wewnętrznych, określanie wydajności witryny pod kątem SEO, czy też wyszukiwanie ewentualnej kanibalizacji słów kluczowych. Wszystko to w pakietach od 49 do 199 dolarów za miesiąc.


Keyword Revealer

Keyword Revealer (keywordrevealer.com) jest wielowątkowym narzędziem SEO, przede wszystkim z nastawieniem na wyszukiwanie słów kluczowych. Prócz tego istnieje możliwość śledzenia pozycji oraz analizowanie konkurencji i linków zewnętrznych, prowadzących do swojej strony. Ograniczona wersja platformy udostępniona została za darmo, natomiast szersze pakiety wiążą się z wydatkiem od 7 do 30 dolarów miesięcznie.


Jaaxy

Jaaxy (jaaxy.com) to platforma internetowa, na której również będziemy mogli zebrać informacje dotyczące słów kluczowych, wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkach Google, czy Bing. Narzędzie jest bezpłatne.


iSpionage

iSpionage (ispionage.com) to serwis udostępniający narzędzia wyszukiwania i analizowania fraz kluczowych konkurencyjnych witryn. Są trzy pakiety dla użytkowników, w cenach 60-300 dolarów za miesiąc, a także plan niestandardowy, wyceniany indywidualnie.


Grepwords

Grepwords (grepwords.com) jest jednym z cenionych narzędzi, służących analizie słów kluczowych. Pozwala na budowę grup fraz w różnych językach. Ten zaawansowany system wymaga wykupienia pakietu dostępowego za 149 dolarów miesięcznie.


Long Tail Pro

Long Tail Pro (longtailpro.com) to narzędzie SEO specjalnie ukierunkowane na frazy długiego ogona. Dzięki niemu można zatem wnikliwie przeanalizować grupy słów kluczowych z rodzaju long tail, jakie wpisują internauci w różnych krajach. Aby korzystać z odpowiedniego pakietu danych, należy liczyć się z miesięcznymi wydatkami od 37 do 147 dolarów.


Buzzsumo

Buzzsumo (buzzsumo.com) jest platformą nastawioną na pomoc w zakresie publikowania treści oraz wyszukiwania aktualnych trendów, m.in. poprzez monitoring mediów społecznościowych. Narzędzia te na Buzzsumo to koszt od 100 do 300 dolarów miesięcznie.


Serpmetrics

Serpmetrics (serpmetrics.com/flux) to narzędzie lubujące się w prezentowaniu wahań pozycji stron, na określoną frazę w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach Google oraz Bing. To zawsze ciekawe zestawienie, bowiem można je porównać np. ze zmianami algorytmów.


AccuRanker

AccuRanker (accuranker.com) to dynamiczne, szybkie narzędzie do sprawdzania pozycji wybranych witryn w wynikach wyszukiwania. Jest również przyjazne programistom, dzięki bezproblemowemu dostępowi do API, a początkujący użytkownicy nie powinni mieć kłopotów z platformą monitorującą miejsca. Prócz tego, zainteresowani mogą śledzić konkurencję, badać słowa kluczowe i kontrolować zmiany widoczności na swojej stronie.

AccuRanker jest w pełni konfigurowalny z najpopularniejszymi platformami danych, w tym z Google Analytics. Pula sprawdzanych fraz kluczowych jest bardzo duża, we wszystkich dostępnych językach w Google oraz w Bing. Aby móc korzystać z dobrodziejstw tych narzędzi SEO, należy liczyć się z wydatkiem około 100 euro za miesiąc.


Whatsmyserp

Whatsmyserp (whatsmyserp.com) jest nieskomplikowanym miejscem, z pomocą którego zainteresowani mogą śledzić pozycje w wynikach wyszukiwania Google, w wielu językach. Najważniejsze informacje są dostępne za darmo, natomiast delikatne udogodnienie za drobną opłatą.


Wincher

Wincher (wincher.com) jest narzędziem SEO do śledzenia pozycji domen w wyszukiwarce Google, na wybrane słowa kluczowe. System dostarcza szczegółowe informacje rankingowe - od pozycji, poprzez wolumen wyszukiwań, po historię miejsc. Miesięczne pakiety danych to koszt 29-249 euro.


SERPWoo

SERPWoo (serpwoo.com) jest kolejnym z grupy narzędzi SEO, pozwalających na śledzenie pozycji w wynikach organicznych. Publikuje także miejsca konkurencyjnych witryn, dzięki czemu możliwe jest dokonywanie głębszych analiz o trendach, czy zmianach w zestawieniu. Jest to dość rozbudowana platforma, stąd też cena jedna z wyższych - od 50 do 300 dolarów za miesiąc.


Serpfox

Serpfox (serpfox.com) także umożliwia monitoring pozycji witryny na określonych frazach kluczowych. Konfiguracja narzędzia jest prosta, a plany dostępowe to koszt rzędu 10-50 dolarów za miesiąc.


SEO Rank Monitor

SEO Rank Monitor (seorankmonitor.com) to narzędzie analityczne polskiego autorstwa i dotyczy monitorowania pozycji stron internetowych w wynikach wyszukiwania, na wybrane frazy. Miesięcznie trzeba wyciągnąć z portfela od 19 do 199 dolarów.


Rival IQ

Rival IQ (rivaliq.com) to platforma zajmująca się dostarczaniem informacji analitycznych z mediów społecznościowych, pomagających w skutecznym rywalizowaniu z konkurencją. Dostęp do narzędzi to koszt od 239 do 519 dolarów za miesiąc.


Rank Ranger

Rank Ranger (rankranger.com) jest kompleksowym systemem narzędzi. Uzyskamy tam przede wszystkim wiadomości na temat pozycji swojej witryny w wynikach oraz tego, jak widoczne są strony konkurencji, wraz z różnymi opcjami porównań i szczegółów technicznych, w tym z możliwością przeprowadzenia audytu SEO. Miesięczne plany dostępy są bardzo bogate, a widełki cenowe opiewają na poziomie 79-2700 dolarów.


Pro Rank Tracker

Pro Rank Tracker (proranktracker.com) jest serwisem, przy pomocy którego zadbamy o bieżące informacje o pozycji swojej witryny w sieci. Tracker zapewnia szczegółowe raporty rankingowe dla wyników wyszukiwania w różnych językach. Pakiety dostępowe to koszt od 13 do 180 dolarów za miesiąc.


Advanced Web Ranking

Advanced Web Ranking (advancedwebranking.com) jest narzędziem SEO do śledzenia pozycji witryny w wyszukiwarce. Uzyskane informacje mogą być podzielone na bardziej szczegółowe, takie jak wskaźniki lokalne, czy urządzenia mobilne oraz pozycje względem konkurencji. Ceny dostępu do narzędzi mieści się w widełkach 49-499 dolarów miesięcznie.


Agency Analytics

Agency Analytics (agencyanalytics.com) jest platformą, dzięki której można optymalizować i integrować tworzenie, jak i wyświetlanie raportów z danymi, w tym. m.in. z informacjami dotyczącymi SEO. W serwisie możliwe jest wdrożenie Google Ads, Ahrefsa, Google Analytics, Google Search Console, Majestic, Semrush, czy Google Lighthouse. Koszt dostępu nie jest zbyt wygórowany - od 10 dolarów miesięcznie.


Hotjar

Hotjar (hotjar.com) jest narzędziem monitorującym witrynę pod kątem zachowania użytkowników. Raportowanie rezultatów (np. mapa kliknięć) pomoże ustalić, co wpływa na konwersję i jakie czynniki należy zoptymalizować, aby wyniki sprzedażowe poprawić. Koszt dostępu - w zależności od pakietu - od 39 do 311 dolarów. Z podstawowymi możliwościami można natomiast zapoznać się bezpłatnie.


Page Speed Grader

Page Speed Grader (pagespeedgarder.com) to narzędzie, dzięki któremu zainteresowani mogą sprawdzić wydajność oraz prękość ładowania danych na swojej stronie internetowej, wraz z określeniem elementów mogących wpływać na ogólną ocenę serwisu.


Nibbler

Nibbler (nibbler.silktide.com) jest serwisem mogącym szczegółowo przeanalizować najważniejsze czynniki wybranej strony internetowej. W raporcie znajdziemy kluczowe elementy SEO - od struktury URL, poprzez nagłówki, wiek domeny, tagi, pliki graficzne, czy wskazanie poprawności tytułów.


Website Grader

Website Grader (website.grader.com) to narzędzie SEO korzystające z zasobów Google Lighthouse, a więc możliwe jest uzyskanie danych o istotnych czynnikach wydajności witryny.


Brightedge

Brightedge (brightedge.com) - produkty tej marki umożliwiają m.in. analizowanie widoczności witryn w wyszukiwarce, jak i dokonać sprawdzenia stron pod kątem technicznym, czy contentowym.


Rob Hammond

Rob Hammond (robhammond.co/tools) to wielowątkowy dostęp do narzędzi SEO, obejmujący m.in. SEO Crawler, analizę stanu przekierowań, błędów 404, obecności map witryny, kondycję adresów URL, monitoring linków zewnętrznych, czy też sprawdzenie szybkości strony oraz wiele innych. Korzystanie z nich jest darmowe.


Find Broken Links

Find Broken Links (internetmarketingninjas.com/seo-tools/google-sitemap-generator/) jest jednym z wielu narzędzi SEO, oferujących analizę struktury linków na swojej stronie internetowej, wskazanie martwych URL'i oraz błędów w indeksowaniu poszczególnych podstron.


SoloSEO

SoloSEO (soloseo.com) to platforma ułatwiająca dotarcie do odpowiednich dla swojej witryny słów kluczowych, kierując dzięki temu do poprawnej optymalizacji treści, jak i budowy poprawnej struktury linków. Raporty SEO uwzględniają m.in. pozycje rankingowe w wyszukiwarce.


Zazdroweb SEO Audytor

Zazdroweb SEO Audytor (zadroweb.com) jest narzędziem analizującym witryny m.in. pod kątem dziesięciu czołowych słów kluczowych, na które jest widoczna domena, sprawdza także anchor text, title, keywords, pliki robots.txt czy sitemapę oraz ocenia strukturę linków i nagłówków.


Map Broker XML Validator

Map Broker XML Validator (ipullrank.com/tools/map-broker/) jest w stanie przeanalizować stan mapy witryny i poprawność linków, jakie zostały w niej wdrożone. Narzędzie oczywiście jest darmowe.


LinkPatrol

LinkPatrol (linkpatrolwp.com) jest narzędziem SEO, przeznaczonym w formie wtyczki pod Wordpressa. Zajmuje się wyszukiwaniem backlinków oraz anchor textów, umożliwiając ich kontrolę i ewentualne wykluczanie. Witryna posiada kilka pakietów - od 50 do 200 dolarów.


Botify

Botify (botify.com) jest platformą ułatwiającą stworzenie dla klienta audytu SEO, ze szczegółowymi informacjami o danej witrynie, w tym m.in. o uszkodzonych linkach, wydajności serwisu, czy też jego wadze. Narzędzie to jest dostępne w językach angielskim oraz japońskim i oferuje kilka pakietów dostępowych.


Bing Webmaster Tools

Bing Webmaster Tools (bing.com/webmasters/about) to narzędzie dla webmasterów, umożliwiające analizowanie, raportowanie, oraz dopasowywanie swojej witryny do wytycznych SEO, mających na celu poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Bing.


Raven Tools

Raven Tools (raventools.com) to szereg narzędzi SEO, dzięki którym łatwiej będzie przechodzić przez proces pozycjonowania witryny. Platforma udostępnia chociażby wyszukiwanie słów kluczowych oraz śledzenie pozycji w wyszukiwarkach, jak i monitorowanie linków przychodzących do strony. Raven Tools to też możliwość wykonania audytu SEO. Dostęp do narzędzi można uzyskać poprzez wykupienie jednego z kilku pakietów - cena od 39 do 399 dolarów za miesiąc.


Monitor Backlinks

Monitor Backlinks (monitorbacklinks.com) jest propozycją pod kątem tematyki zdobywania oraz budowania profilu linków. Dzięki tym narzędziom znajdziemy backlinki, ocenimy ich jakość, czy też otrzymamy informację o linkach utraconych. Nad rzetelnością danych czuwa synchronizacja ze znanymi narzędziami SEO, które m.in. odnoszą się do linków zewnętrznych. Dostęp do platformy możliwy jest od 25 dolarów za miesiąc użytkowania.


Sistrix

Sistrix (sistrix.com) jest kompleksową platformą z narzędziami, które pomogą m.in. przy SEO. Znajdziemy tam chociażby analizę widoczności witryn, wyszukiwanie słów kluczowych, porównanie widoczności w zakresie mobile oraz desktop, czy też monitoring linków przychodzących. Pakiety cenowe dla użytkowników są ustalone od kwoty 99 do 599 euro za miesiąc.


SEO PowerSuite

SEO PowerSuite (seopowersuite.com) jest oprogramowaniem, mającym pomóc w organizacji procesu SEO. To pakiet narzędzi, których celem jest osiągnięcie czterech podstawowych punktów - oszczędność czasu, zadowolenie klientów, poprawienie widoczności i oczywiście wzrost konwersji. Autorzy udostępniają m.in. monitorowanie pozycji, analizę linków, wyszukiwania słów kluczowych oraz audyt witryny. Część zasobów jest dostępna za darmo, natomiast płatne pakiety to koszt kilkuset dolarów rocznie.


WebCEO

WebCEO (webceo.com) to dostęp do szeregu SEO, usystematyzujących pracę nad pozycjonowanie stron. Mowa tutaj zatem chociażby o możliwości wykonania audytu witryny, wyszukiwaniu słów kluczowych, śledzeniu pozycji w wyszukiwarce, monitoringu linków przychodzących, wraz z oceną ich jakości, czy serwisowaniu publikowanych treści. W cenniku znajdziemy kilka pakietów - od 37 do 299 dolarów za miesiąc.


Meta SEO Inspector

Meta SEO Inspector to aktualizowana wtyczka do przeglądarki Chrome, dzięki której istnieje możliwości łatwiejszej kontroli stanu meta tagów w kodzie wybranej strony internetowej. Może okazać się wartościowa zwłaszcza w przypadku optymalizacji witryn.


SimilarWeb

SimilarWeb (similarweb.com) jest narzędziem nastawionym przede wszystkim na statystyki oraz dane analityczne. Pozwala podglądać, jak wygląda sytuacja konkurencji i czyje witryny są najpopolarniejsze w danej branży.
Dodatkowo serwis umożliwia pozyskanych danych o ruchu organicznym, źródłach tego ruchu oraz lokalizacji odwiedzających. Użytkownicy mogą korzystać zarówno z darmowej wersji, jak i płatnej - rzędu kilkuset dolarów miesięcznie.


SEO Check

SEO Check to aplikacja na smartfony, dostępna w Google Play. Jest to przydatne narzędzie, analizujące wszystkie zasoby dowolnie wybranej podstrony danej witryny. W raporcie uzyskamy wiadomości na temat m.in.: title, meta description, objętości contentu, optymalizacji obrazów, certyfikatu bezpieczeństwa, czy struktury nagłówków.


Redirect Path

Redirect Path to wtyczka do przeglądarki, sprawdzająca kilka kluczowych aspektów witryny. Rozszerzenie wyświetla informacje o ewentualnych przekierowaniach (301, 302), błędach (404, 500), rodzaju serwera, czy IP serwera. Inne, podobne narzędzia odnajdziemy w Google pod frazami "redirect checker", "SSL server test" oraz "http status".


Keywords Toaster

Keywords Toaster (keywordstoaster.worldofsolomon.com) to proste, aczkolwiek praktycznie narzędzia pod kątem kampanii reklamowych Google Ads. Wpisując w jednej kolumnie wybrane słowa kluczowe, otrzymuje się komplet formatów, w jakich dana kampania reklamowa może zostać przeprowadzona, przy użyciu tych słów, bez ręcznego wpisywania i korygowania.


Broken Link Building

Broken Link Building (brokenlinkbuilding.com) jest serwisem pomagającym w pozyskiwaniu linków. Konkretnie chodzi o wyszukiwanie na wybranej przez siebie witrynie martwych linków, aby móc później zbudować podobną podstronę contentowo do tej niedostępnej i zgłosić się z nią do właściciela w celu zamiany.


Advanced Web Ranking

Advanced Web Ranking (advancedwebranking.com) to zestaw narzędzi SEO rodem z Rumunii, co na rynku nie jest zbyt częste. Autorzy mają natomiast kilka produktów, które są przydatne w procesach optymalizacji oraz pozycjonowania - m.in. śledzenie pozycji stron w wyszukiwarce, wyszukiwanie słów kluczowych, analizy konkurencji, czy też raportowanie danych. Narzędzia te nie należą do najtańszych, bowiem za miesięczny dostęp trzeba zapłacić od 49 do 499 dolarów, w zależności od wyboru jednego z czterech zestawów.


Link Explorer

Link Explorer (moz.com/link-explorer) jest produktem opublikowanym przez firmę MOZ, do skanowania sieci pod kątem linków zwrotnych. Autorzy mają w swoim indeksie ponad 40 trylionów linków, co gwarantuje uzyskanie jak najszerszej bazy, dotyczącej konkretnych domen. Darmowy dostęp pozwala na analizę do 10 zapytań. Odnalezienie backlinków to oczywiście prosta droga, aby naprawić ewentualne martwe linki, czy też ocenić jakość swojego profilu linków.


SEOquake

SEOquake (seoquake.com) to jedna z najpopularniejszych wtyczek do przeglądarek, umożliwiająca analizę witryn w zakresie SEO. Poprzez ten dodatek możemy sprawdzić title, meta description, adresy kanoniczne, nagłówki, dane strukturalne, mapę witryny, plik robots, zagęszczenie słów kluczowych, czy też linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne.


SEO Minion

SEO Minion (seominion.com) to wtyczka do przeglądarek internetowych, dzięki której można w szybki sposób sprawdzić kilka informacji, tj. meta title, meta description, jak i nagłówki H1-H6. Pomoże również w innych kwestiach optymalizacyjnych, m.in. w uszkodzonych linkach, wyszukiwaniu słów kluczowych, czy też linkowaniu.


Link Redirect Trace

Link Redirect Trace to wtyczka przeznaczona jako dodatek dla przeglądarek, która analizuje na stronach internetowych wdrożone przekierowania, adresy kanoniczne, plik robots, czy tagi indeksowania.


Netpeak Checker

Netpeak Checker (netpeaksoftware.com/checker) to rozwiązanie skierowanie ku zbieraniu danych do audytu SEO i porównaniu witryn względem konkurencji - ruchu organicznego, wieku domeny, czy słów kluczowych. Narzędzie to korzysta również ze statystyk największych platform SEO. Prócz darmowej części dostępowej, można otrzymać bardziej zaawansowane pakiety od 26 do 69 dolarów za miesiąc.


Serprobot.com

Serprobot.com (serprobot.com) jest oprogramowaniem z rodzaju SERP Trackingu, a więc standardowego monitoringu pozycji stron internetowych, na wybrane frazy kluczowe. 14 dni testowania serpbota jest darmowe, z kolei później mamy dostęp do wielu płatnych pakietów, w zależności od zapotrzebowania - od 5 dolarów za miesiąc.


GA Checker

GA Checker (gachecker.com) to proste rozwiązanie, z których chętni mogą skorzystać i sprawdzić, czy wybrana witryna albo podstrona posiada w swoim kodzie wdrożony system Google Analytics, monitorujący wszystkie wejścia na stronę.


Keyword Discovery

Keyword Discovery (keyworddiscovery.com) to platforma z narzędziami SEO, dzięki którym istnieje możliwość chociażby wyszukiwania słów kluczowych, wraz z sezonowością danych fraz, czy innych danych analitycznych. Autorzy pozwalają na użycie wersji trial, natomiast płatne pakiety to koszt rzędu nawet kilkuset dolarów za miesiąc.

 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
Gość
poniedziałek, 23 maj 2022
Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy
Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP