Blog

Kompendium wiedzy, czyli nasz blog firmowy, dzięki któremu dowiecie się m.in. jak budować i prowadzić strony internetowe oraz sklepy internetowe. Wyjaśniamy również wszelkie kwestie związane z promocją witryn, czy też poprawą ich widoczności w wyszukiwarce Google, a konkretnie mówiąc - na czym polega pozycjonowanie.

Lekkie pióro jest ważną umiejętnością przy tworzeniu różnego rodzaju tekstów. Co jednak zrobić, aby poprzez treści sprzedać czytelnikowi produkt?

Wiele czynników decyduje o tym, czy odbiorca będzie zainteresowany Twoim contentem. Nie wystarczy tylko dobrze pisać. Zawsze trzeba uwzględnić kilka szczegółów, aby uruchomić machinę wykonania zamierzonego ruchu przez drugą stronę. W zależności od branży te praktyki się nieco różnią, ale sprawdźmy, jakie są podstawowe wytyczne, na których powinny opierać się interesujące teksty i jak wkupić się w łaski oraz preferencje potencjalnych klientów.

Jak przekonać odbiorcę do przeczytania tekstu?

Tytuł

Kontakt odbiorcy z artykułem, czy jakąkolwiek inną treścią, rozpoczyna się od tytułu. Jeżeli nagłówek nie zostanie odpowiednio skomponowany, to czytelnik na tym fragmencie poprzestanie przeglądanie, ponieważ nie został nim zainteresowany. Nie będzie miało żadnego znaczenia to, że treści w środku są bardzo wartościowe i z pewnością byłyby przydatne, bowiem wzrok zainteresowanego już tam nie dotrze.

W tytule warto spróbować ujawnić niewielką część korzyści, jaka będzie wynikała z zapoznania się z opisem, a także późniejszym skorzystaniem z oferty. Nagłówki w tekstach powinny być wyraźne, oddzielone od reszty materiału, tj. najczęściej stosuje się je poprzez system wartości podtytułów (H2 lub H3) - wyróżniają się wielkością i grubością czcionki oraz interlinią.

Grafika

Podobnie jak treści, również materiały graficzne mają służyć zwróceniu uwagi czytelnika. Grafika umożliwia wizualizację produktu, ukazać zastosowanie, ewentualne problemy i oczywiście szczegółowe informacje. Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego zdjęcia oraz elementy grafiki muszą prezentować się estetycznie, a dla tworzącego treści (np. copywritera) to bardzo ważny dodatek, bowiem przerywniki wizualne zdecydowanie dodają czytelności i mogą być magnesem dla przyszłego klienta.

Negatywne opinie o firmie mogą być prawdziwym zagrożeniem dla jej wizerunku, zwłaszcza jeśli był budowany przez bardzo długi czas. Jak reagować na pojawiające się nieprzychylne komentarze w wizytówce Google i na innych portalach? Kiedy je ignorować, a kiedy odpowiadać, bądź usuwać?

Wraz z rozwojem firm w sieci, proporcjonalnie wzrastała również popularność komentowania i wystawiania opinii z ich działalności przez klientów, dlatego na krytykę narażeni są wszyscy. Nadmiar złych opinii może niekorzystnie wpłynąć na reputację prowadzonych biznesów, czy też osób wymienionych z imienia i nazwiska, a co za tym idzie - pogorszyć też sprzedaż. Wyważona reakcja na poszczególne opinie jest w cenie. Jak zatem na nie reagować?


Od kogo pochodzą negatywne komentarze?

W internecie wyróżniamy kilka rodzajów opiniotwórców, bądź powodów, przez które można otrzymać nieprzychylne komentarze:

1. Krytyka usług firmy

Pod tym kątem każda opinia dotyczy bezpośrednio działania biznesu - czy to w kontekście wadliwości proponowanych usług lub towarów, jak i poziomu obsługi klienta. Jest to typ komentarzy w odniesieniu do sytuacji, które faktycznie mogły mieć miejsce w rzeczywistości.

Powszechnie wiadomo, że zadowoleni klienci swoje pozytywne opinie wyrażają znacznie rzadziej, niż ci niezadowoleni. Jak zatem pozyskiwać pozytywne opinie od swoich klientów?

Nieszczęśliwi odbiorcy są znaczeni bardziej otwarci, jeżeli zakupy lub zrealizowane usługi nie poszły po ich myśli, dlatego wykorzystują każdą okazję, aby swoje niezadowolenie gdzieś wyrazić. Negatywne oceny mają też za zadanie ostrzec potencjalnych kolejnych klientów danej firmy.

Dobre zdanie o przedsiębiorcy znacznie ciężej jest "wyciągnąć", dlatego celem firmy powinna być koncentracja na pozyskiwaniu jak największej liczby opinii od zadowolonych kontrahentów, aby potwierdzić innym swoją wartość usług i przysłonić ewentualne potknięcia.


Jak zdobywać pozytywne opinie klientów i dlaczego?

Rekomendacje od klientów to zachowanie społeczne, które wyraźnie pomaga zainteresowanym w podjęciu decyzji odnośnie jakiegoś zakupu. Oczywiście nie mówimy w tym przypadku o wielkich markach, gdzie jakość jest wszystkim doskonale znana, ale przy mniejszych, albo całkowicie nieznanych brandach, którym każda dobra opinia pomaga zdobywać nowych odbiorców usług i towarów. Klienci, jeśli trafią na zagadkową firmę, najpierw szukają opinii, aby nabrać do niej zaufania. Jakość asortymentu, obsługa klienta, ogólny czas realizacji zamówienia - wszystko to ma znaczenie.

Dla działalności, zwłaszcza usługowej, opinie to ważny segment walki o klienta, wśród zwiększającej się konkurencji. Warto zaznaczyć, że na rekomendacje spoglądają nie tylko mali klienci detaliczni, ale również inne firmy przed zleceniem sporego projektu.

Sprawdziliśmy, czy kancelarie odpowiednio dbają o reklamę poprzez swoje strony internetowe. Czy klienci mogą nabrać zaufania, przeglądając wizytówki prawników z Torunia?W naszej bazie firm zapisaliśmy około 140 adresów, które znajdziemy na jedną lub więcej z następujących fraz kluczowych:adwokat toruńkancelaria adwokacka toruńkancelaria prawnicza t...
Nadzorowaniem budynkami często zajmują się zewnętrzne podmioty. Sprawdziliśmy, jak wyglądają strony internetowe firm zarządzających nieruchomościami w Toruniu. W naszej analizie znalazło się blisko 30 przedsiębiorstw oraz instytucji, które dbają o organizację i dobre funkcjonowanie nieruchomości na toruńskich osiedlach. To odrębna grupa podmiotów o...

Toruń to popularne turystyczne i studenckie miasto, w którym znajduje się nieźle rozwinięta baza hotelowa. Czy dobrze prezentują się również strony internetowe w tej branży?

Miejscowość Mikołaja Kopernika zamieszkuje ponad 200 tysięcy osób, jest to też jeden z lepszych ośrodków gospodarczych i handlowych północnej Polski.

W naszej analizie jakości stron internetowych wzięliśmy pod uwagę blisko sto lokalizacji, które służą turystom i gościom. W naszym zestawieniu znalazły się 24 hotele, 55 ofert apartamentów oraz hostele, motele i pensjonaty. Jak zatem te miejsca wyglądają w sieci?


Hotele w Toruniu i ich strony internetowe

W Toruniu 29% hoteli posiada stronę internetową, która stoi na niezłym poziomie wizualnym oraz technicznym, spełniająca wymagania użytkowników. W tej grupie znalazły się jednak tylko trzy adresy, będące wydajne na urządzeniach mobilnych. Łącznie projekty zebrały średnio 47 punktów na 100 możliwych w skali Google.

Niestety, wśród hoteli zdecydowaną większość stanowią serwisy, których działanie raczej nie pomaga w dobrym odbiorze przez potencjalnych gości. Niektóre najprawdopodobniej zostały zbudowane 5-10 lat temu, osiągając teraz ledwo 30 punktów w klasyfikacji wydajności. Doszukaliśmy się też jednej lokalizacji, która w ogóle nie ma swojej wizytówki w sieci, a posiłkuje się wyłącznie zewnętrznymi systemami rezerwacji.

Często zastanawiacie się, czego Wam brakuje, aby systematycznie budować wizerunek w sieci. Mamy kilka wskazówek.

Kiedy idziesz do kina na nowy film chcesz, żeby czymś Ciebie zaskoczył. Jeśli kupujesz nowy sprzęt masz nadzieję, że będzie wyraźnie lepszy, niż poprzedni. Podobnie jest z budową strony internetowej i Twoją prezencją w sieci. Klienci wymagają jakości i publikowania wartościowych, unikatowych treści. W ten sposób masz szansę na zwiększenie rozpoznawalności swojej marki.

Jakość ma swoją wartość

W każdym aspekcie naszego życia wymagamy dobrej jakości. Jeśli po zakupach, w jednym ze stałych sklepów, będziemy rozczarowani wykonaniem produktów, zapewne poszukamy innego producenta. Zachowania te są takie same zarówno w rzeczywistości, jak i w świecie wirtualnym. Każdy z nas ma swoje ulubione serwisy informacyjne, doceniając ich wiarygodność oraz rzetelność, ale jeśli poziom prowadzenia danej strony zacznie windować w dół, także i nasza obecność stanie się coraz rzadsza. Dla właściciela serwisu sytuacja jest gorsza zwłaszcza w przypadku, jeśli odwiedziliśmy ją pierwszy raz i od razu nasza ocena była negatywna. Wówczas nie dość, że my sami jej nie będziemy już chcieli przeglądać, to naszą opinię możemy przekazać np. swoim znajomym. Musisz być świadomy faktu, że wszystkie materiały, jakie publikujesz w swoim serwisie, wpływają na reputację i wizerunek firmy. Warto zatem być starannym i pokazać, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie.

Jak budować wizerunek w internecie?

  • Twórz unikalne treści - dzisiaj unikalne artykuły uwielbiają zarówno użytkownicy, jak i sama wyszukiwarka. Pozwala to nie tylko na zatrzymanie stałych czytelników, ale i pozyskiwanie nowych w sposób naturalny, ponieważ Google premiuje wyższymi pozycjami strony, które przekazują wartościowe informacje. Oczywiście można inspirować się tekstami z innych stron, ale nie mogą to być plagiaty (duplicate content), a dodatkowo napisz coś nowego, czego nie można znaleźć nigdzie indziej!
  • Spójrz na użytkowników - niegdyś dość mocno w sprzeczności stały ze sobą dobre teksty z takimi, które akceptowały algorytmy Google. Teraz ta granica się zaciera, dlatego warto pisać normalnym językiem dla internautów, a nie wyłącznie pod SEO, bowiem internauta tego nie zaakceptuje.
  • Angażuj odbiorców - w swoich artykułach wywołuj czytelników do odpowiedzi! Bądź ciekawy, jaką mają opinię w danym temacie i podejmuj z nimi merytoryczną dyskusję. W ten sposób nie tylko uzyskasz zdanie drugiej strony, ale jest szansa, że nawiąże się głębsza więź między firmą, a klientami, a co za tym idzie - zyska sam wizerunek marki.
  • Twórz branżowe analizy - ciekawą opcją na pozyskiwanie nowych czytelników i zwiększanie reputacji firmy, jest przeprowadzanie branżowych analiz i dzielenie się wynikami w swoim serwisie. Autorskie badania mogą w tym znacznie pomóc!
  • Aktualizuj wiadomości - staraj się, aby treści na firmowej stronie internetowej były zawsze aktualne i pojawiały się systematycznie. Jeśli nie umieścisz tego w swojej piramidzie priorytetów na ważnej półce i zapomnisz o kontakcie z klientami, to w ich myślach pojawi się pytanie, czy firma jeszcze istnieje? Jeśli regularnie będzie publikował informacje branżowe lub z życia firmy, to odbiorcy będą cały czas nią zainteresowani, chcąc dowiedzieć się czegoś nowego.
  • Bądź ekspertem - na pewno chciałbyś, żebyś Ty i Twoja firma była kojarzona wyłącznie z pełnym profesjonalizmem. Bądź zatem ekspertem w swojej dziedzinie. Zdobywaj cenne kontakty, pojawiaj się na targach tematycznych, uczestnicz w konferencjach i ciągle się rozwijaj. Kolejnym krokiem jest możliwość dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i opiniami, z gronem zainteresowanych w sieci. To dobra droga do budowania reputacji.

Kontakt z klientami - to kluczowy aspekt, aby budować wizerunek swojej firmy i stać się w oczach wielu osób prawdziwym ekspertem danej branży. Nawet jeśli w tym momencie działasz lokalnie, to z czasem dzięki temu możesz wypłynąć na znacznie szersze wody i zainteresowani coraz częściej będą korzystali z Twojej oferty. Jeśli brakuje jednak czasu na pisanie artykułów, albo po prostu nie czujesz się w tym dobrze, bo np. jesteś dobrym rozmówcą w bezpośrednim kontakcie twarzą w twarz, możesz rozpocząć współpracę z zewnętrzną agencją. Cokolwiek zdecydujesz - nie zapominaj o "wirtualnej publice".

 

ZAPYTAJ O WYCENĘ POZYCJONOWANIA STRONY

Z Facebooka korzysta ok. 12 milionów Polaków, a swój profil firmowy na największym portalu społecznościowym posiada co druga firma. Czy to oznacza, że powinno się - a przynajmniej można - skupić tylko na tym medium?

Gdy na przełomie dekady Facebook zaczął na dobre wkraczać do życia firm i gdy każdy biznes musiał mieć swój profil, pojawiły się pierwsze pomysły, by właśnie tam przenieść całe centrum komunikacji z klientami. Argumenty za firmowym profilem były niebagatelne:

  • globalna marka
  • prosta droga do pozyskania odbiorców swojej firmy
  • skuteczna reklama darmowymi postami, które lubiły łapać zasięg i docierać do tysięcy odbiorców
  • za darmo

Oczywiście już wtedy eksperci od wizerunku alarmowali, że to nie jest najlepsza forma wizytówki własnego biznesu, a największe bolączki to:

  • brak własnej domeny (w końcu to domena Facebook.com, a nie MojaDomena.pl)
  • brak kontroli nad wyglądem strony (zmiana logo, zdjęcia w tle, czy numeru telefonu to nie jest kontrola nad witryną)
  • brak wiedzy i narzędzie do śledzenia ruchu na profilu
  • zdanie się na pomysły i decyzje portalu - to nie od Ciebie zależy kształt i rozwój serwisu
  • niemożliwy lub bardzo trudny proces pozycjonowania takiej strony w wyszukiwarce Google

I choć trudno w to uwierzyć, to nie wszyscy mają tam swój profil, a to oznacza, że nie każdy potencjalny odbiorca może (i chce) zobaczyć Twoją stronę na Facebooku.

Głosy alarmujące zostały jednak zasypane przez rozentuzjazmowany tłum chwytający się Facebooka. I trudno się temu dziwić. Tysiące firm prężnie rozwinęło swoje profile, zdobyło fanów, trafiło z reklamami do ludzi - i to wszystko bezpłatnie.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP