Strony internetowe | Grudziądz, Toruń, Kwidzyn - Ostatnie wpisy - Blog - Strona 5

Kompendium wiedzy, czyli nasz blog firmowy, dzięki któremu dowiecie się m.in. jak budować i prowadzić strony internetowe oraz sklepy internetowe. Wyjaśniamy również wszelkie kwestie związane z promocją witryn, czy też poprawą ich widoczności w wyszukiwarce Google, a konkretnie mówiąc - na czym polega pozycjonowanie.

Popularny CMS (Joomla, WordPress) czy autorski system?

Witryny internetowe można śmiało podzielić na te stworzone na popularnych systemach (takich jak WordPress, czy Joomla) oraz na te autorskie (dedykowane). Które rozwiązanie wybrać?

Odpowiedź jest oczywiście prosta - takie, które będzie najlepsze dla Twojego biznesu. Zastanówmy się więc wspólnie, który system będzie dla Ciebie? Zanim jednak do tego przejdziemy przybliżę Tobie oba rozwiązania.

Popularne systemy CMS Open Source

Najważniejsze dwa systemy Open Source (a więc z otwartym kodem źródłowym) to Joomla oraz WordPress. W chwili obecnej, te dwa świetne narzędzia zgarniają ponad 30% rynku ogółem. Liderem jest WordPress, a oba darmowe systemy napędzają wg różnych statystyk blisko 100 milionów stron internetowych na całym świecie. Ich największą siłą jest społeczność, która tworzy sam silnik, jak i przeróżne dodatki liczone w dziesiątkach tysięcy. W sektorze sklepów internetowych dominują: PrestaShop oraz Magento.

Autorski system

Przez dedykowany system należy rozumieć napisane specjalnie dla Ciebie rozwiązanie webowe, które na swój sposób jest unikalne. Nie oznacza to jednak tego, że wszystkie rozwiązania są wymyślone specjalnie pod Ciebie. Najprościej rzecz ujmując jest to zebranie wszystkich możliwych danych o Twoim projekcie i wykorzystanie dostępnej technologii do napisania dedykowanej systemu, z funkcjonalnościami, które są w tym projekcie niezbędne.

Wydajność

W aspekcie wydajności i szybkości działania autorski system (oczywiście dobrze napisany) będzie zawsze przed popularnymi CMS-ami. Dedykowany system będzie się szybciej otwierał, szybciej wywoływał pożądane dane, szczególnie, gdy porównamy serwisy z setką tysięcy rekordów, które trzeba przetworzyć. Im większy portal, z większą ilością funkcjonalności, tym bardziej ta różnica będzie widoczna. Jeśli zaś mowa o prostych firmowych stronach, tzw. wizytówkach, to różnica w wydajności oraz szybkości jest praktycznie niezauważalna dla standardowego użytkownika sieci. W chwili obecnej Joomla oraz WP korzystają z najnowszego interpretera języka PHP 7.2, co daje im bardzo dobre wyniki w testach szybkości.

Czy warto prowadzić swoją stronę tylko na Facebooku?

Z Facebooka korzysta ok. 12 milionów Polaków, a swój profil firmowy na największym portalu społecznościowym posiada co druga firma. Czy to oznacza, że powinno się - a przynajmniej można - skupić tylko na tym medium?

Gdy na przełomie dekady Facebook zaczął na dobre wkraczać do życia firm i gdy każdy biznes musiał mieć swój profil, pojawiły się pierwsze pomysły, by właśnie tam przenieść całe centrum komunikacji z klientami. Argumenty za firmowym profilem były niebagatelne:

  • globalna marka
  • prosta droga do pozyskania odbiorców swojej firmy
  • skuteczna reklama darmowymi postami, które lubiły łapać zasięg i docierać do tysięcy odbiorców
  • za darmo

Oczywiście już wtedy eksperci od wizerunku alarmowali, że to nie jest najlepsza forma wizytówki własnego biznesu, a największe bolączki to:

  • brak własnej domeny (w końcu to domena Facebook.com, a nie MojaDomena.pl)
  • brak kontroli nad wyglądem strony (zmiana logo, zdjęcia w tle, czy numeru telefonu to nie jest kontrola nad witryną)
  • brak wiedzy i narzędzie do śledzenia ruchu na profilu
  • zdanie się na pomysły i decyzje portalu - to nie od Ciebie zależy kształt i rozwój serwisu
  • niemożliwy lub bardzo trudny proces pozycjonowania takiej strony w wyszukiwarce Google

I choć trudno w to uwierzyć, to nie wszyscy mają tam swój profil, a to oznacza, że nie każdy potencjalny odbiorca może (i chce) zobaczyć Twoją stronę na Facebooku.

Głosy alarmujące zostały jednak zasypane przez rozentuzjazmowany tłum chwytający się Facebooka. I trudno się temu dziwić. Tysiące firm prężnie rozwinęło swoje profile, zdobyło fanów, trafiło z reklamami do ludzi - i to wszystko bezpłatnie.

Strony internetowe to dzisiaj jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy aspekt, który decyduje o rozwoju biznesu. W zasadzie każda firma chcąca się rozwijać, powinna posiadać swoją stronę internetową i walczyć z konkurencją o jak największą liczbę klientów. Pamiętajmy jednak, że sam fakt posiadania witryny nie przyczyni się od razu do zwiększenia zysków. Aby tak się stało, wizytówka firmy w sieci musi być prawdziwą jej prezentacją - estetyczną, funkcjonalną, z odpowiednio dużą ilością merytorycznych treści. Wszystko po to, aby przyszły klient miał pewność, że skontaktuje się z profesjonalistami.

Ważnym argumentem w kontekście tego, czy firma zdecyduje się na prowadzenie swojej strony internetowej, jest nieporównywalnie zwiększony zasięg dotarcia do klienta. Działanie stacjonarne w pewnym sensie mocno ogranicza liczbę kontrahentów, przy czym działania w sieci mogą być motorem napędowym biznesu i docierać do odbiorców zainteresowanych usługą nie tylko w danym regionie, ale i w całym kraju, czy też z innych miejsc na świecie, jeśli witryna ma kilka wersji językowych.

Strony internetowe - możliwości rozwoju biznesu

Firmową stronę internetową można porównać do wirtualnego biura, w którym przyjmuje się potencjalnych klientów. Tak jak biuro stacjonarne może się prezentować wybornie - tak samo witryna powinna sprawiać wrażenie estetycznej i dawać poczucie profesjonalizmu oraz zaufania już od pierwszej sekundy po wpisaniu adresu. Im lepsze wrażenie, tym większa szansa na kolejnego klienta.

Strony internetowe - tak jak wspomnieliśmy, nie mogą być pozostawione same sobie. Przyjazna szata graficzna i aspekty techniczne to jedno, ale aby zapewnić sobie ruch użytkowników, konieczna jest ciągła praca wokół niej. Odpowiednią widoczność w wyszukiwarce Google można w naturalny sposób wypracować poprzez pozycjonowanie, czyli m.in. umieszczanie unikalnych, wartościowych treści, powiązanych bezpośrednio z branżą, w jakiej działa dana firma. Jednym z wielu rozwiązań publikacji contentu jest blog firmowy, dzięki któremu przedsiębiorca jest w stanie budować swój wizerunek i pozycję eksperta w branży.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP