Skip to main content

Czy strona internetowa może sama się wypozycjonować w Google bez procesu SEO?

Liczba stron internetowych zarówno w Polsce, jak i w innych miejscach świata, regularnie się zwiększa. Nie oznacza to jednak zmiany ilości witryn na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google. Generalnie czołowe pozycje powinny zajmować te adresy, które najlepiej poradziły sobie z wszelkimi wytycznymi wyszukiwarki oraz idealnie trafiają w zapytania, ale czy zawsze tak jest? Czy na pierwszych miejscach w każdym przypadku znajdziemy te najlepsze strony internetowe, czy najlepiej wypozycjonowane?

W rzeczywistości nie ma ścisłego dostępu do informacji, w jaki sposób działają algorytmy wyszukiwarki. Nawet sami pracownicy Google nie wiedzą w pełni, jak te mechanizmy funkcjonują i na czym się opierają, aby określić pozycję danej witryny. Można się zatem opierać na ogólnych założeniach publikowanych przez Google i reagować na zasób aktualizacji, wdrażanych co jakiś czas.

Najlepsza strona internetowa, czy najlepiej wypozycjonowana?

Założenia Google wprawdzie wskazują, że wartościowa strona internetowa jest w stanie sama się pozycjonować, to jednak żaden mechanizm czy taktyka nie są idealne. Strony internetowe, które nie zostały wypozycjonowane, mają marne szanse na uzyskanie kiedykolwiek rezultatów na poziomie pierwszej strony wyników wyszukiwań. Wyjątkiem mogą być jedynie mało popularne tematy oraz frazy. Teksty należy pisać w zgodzie z zasadami SEO, bowiem w przeciwnym razie nigdy ich nie ujrzymy w czołówce. Będą rzecz jasna obecne w wyszukiwarce, jednak znacznie dalej, niż byśmy tego chcieli.

Teoretycznie istnieje pozycjonowanie samoistne, bez świadomej ingerencji odpowiednimi procesami. Algorytmy wyszukiwarki są na tyle zaawansowane, że potrafią wykryć wartościowy content, włącznie z linkami, które będą do danego materiału prowadziły, a zostaną umieszczone naturalnie przez innych odbiorców. W takim przypadku powinno wystarczyć, że informacje będą unikalne, wysokiej jakości.

Dlaczego to jednak tak nie działa?

Rzeczywistość weryfikuje jednak wszelkie plany i zamierzenia, których oczekuje zarówno właściciel serwisu, jak i samo Google. Bardzo często świetne materiały są zwyczajnie pomijane na rzecz dobrze zoptymalizowanych stron. Algorytmy nie zawsze potrafią odpowiednio sklasyfikować napotkanie domeny, dlatego jednym z kluczy zwiększających szansę na promocję, jest pisanie również pod SEO.

Studio113 partnerem Stali Grudziądz

Studio113 zostało partnerem biznesowym Stali Grudziądz, w której trenuje spora liczba młodych zawodników z miasta i okolic.

Klub Sportowy Stal Grudziądz swoją historię pisze od 1948 roku. Jej prezesem jest Zenon Różycki, a obecnie dwiema wiodącymi sekcjami są piłka nożna oraz siatkówka, w których trenuje bardzo duża liczba dzieci i młodzieży, mogących rozwijać swoje umiejętności i aktywnie wykorzystywać czas wolny. Od niedawna z klubem związany jest m.in. Jacek Linowski, który jako trener-koordynator ma za zadanie rozwijanie sekcji piłkarskiej, zarówno wśród zdecydowanie liczniejszej, młodej społeczności Stali, jak i zespołu seniorów.

W drugiej z wymienionych sekcji, od 2015 roku funkcjonuje Akademia Siatkówki, szkoląca przyszłych zawodników i zawodniczki już od najmłodszych lat. Grudziądzkie ekipy z powodzeniem występują w różnych, ogólnopolskich turniejach.

Studio113 Ltd zostało partnerem biznesowym grudziądzkiego klubu, w ramach której Stal będzie mogła również pozyskać dodatkowe środki na swoje funkcjonowanie i dalsze szkolenie zawodników. Nasze logo pojawi się nie tylko na obiektach przy ul. Sportowców, ale i na strojach piłkarzy, siatkarzy i siatkarek.

Cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę z klubem, bowiem sport jest nam szczególnie bliski. Od lat jesteśmy związani ze środowiskiem, starając się pomagać zarówno klubom sportowym, jak i federacjom, czy agencjom menadżerskim.

Studio113 zostało partnerem kilku firm

W ostatnim czasie do grona partnerów naszej agencji dołączyło kilka firm - Auto Spa Grudziądz oraz grudziądzkie oddziały sklepów - Żabka oraz Groszek.

Strony internetowe z rabatem

W ramach współpracy, klienci tych trzech podmiotów do swoich zakupów mogą otrzymać specjalny voucher o wartości 500 złotych, upoważniający do rabatu przy zleceniach budowy strony internetowej, albo sklepu online. Otrzymany kupon będzie można wykorzystać do 31 grudnia 2020 roku.

Auto Spa Grudziądz to salon zajmujący się luksusową pielęgnacją aut. Mieści się przy ul. Narutowicza 27C (wjazd od ul. Rejtana).

10 zasad tworzenia treści na stronie internetowej

Piszesz artykuły na swoją stronę internetową, albo tworzysz opisy produktów w sklepie internetowym, jednak nie jesteś pewien, czy robisz to dobrze? Wskazujemy, jakie wytyczne trzeba mieć na uwadze, aby teksty były zoptymalizowane m.in. pod kątem SEO.

Nie zawsze wystarczy sama zdolność pisania, czyli tzw. "lekkie pióro". Na skuteczność wpisów wskazują chociażby wskaźnik CTR i wejścia organiczne z wyszukiwarki. Nie warto jednak tracić nadziei po kilku miesiącach, tylko przeanalizować dotychczas opublikowany materiał.

Treści dla klientów za każdym razem powinny mieć tak ułożoną formę, aby były zarówno ciekawe dla potencjalnie zainteresowanego usługami, jak i skutecznie oddziaływały na algorytmy wyszukiwarki - czyli poniekąd również dla klienta po raz kolejny, bowiem to z Google trafia większość czytelników. Publikacja musi zatem zawierać elementy marketingowe, techniki perswazji oraz czynniki optymalizujące pod kątem SEO - odpowiednie tytuły, nagłówki, akapity, linkowanie itp. Choć nie są to stałe reguły, to warto zaznajomić się z zasadami, aby później móc płynnie tworzyć materiały dla odbiorców.

SEO friendly

Raczej nie jest już zaskoczeniem, że Google stara się jak najlepiej dobierać te strony internetowe, które wyróżniają się wartościowym contentem. Nie jest wystarczającym również umieszczanie w swoich artykułach najbardziej popularnych, konkurencyjnych fraz kluczowych, bowiem często znacznie lepszą sytuacją jest tzw. długi ogon, a więc pozyskanie świadomych, zdecydowanych użytkowników poprzez bardziej rozbudowane zapytania, aniżeli zwroty składające się z dwóch lub trzech słów. Internauci korzystają z wyszukiwarki w szerszym zakresie, wpisując np. pełne zapytanie, mające nawet i około 8 słów. Efektem popularności bardziej rozbudowanych fraz może być m.in. wprowadzenie głosowego wyszukiwania w oparciu o Asystenta Google.

Jak zoptymalizować treść pod pozycjonowanie?

1. Planer słów kluczowych

Do ustalenia ważnych dla Ciebie i Twojej firmy fraz kluczowych przyda się planer. Tak jak już wcześniej wskazaliśmy, zakres czynności nie powinien ograniczać się do ustalenia krótkich i konkurencyjnych fraz, bowiem praca skupiająca wyłącznie tę grupę słów zajmie znacznie więcej czasu, aniżeli publikowanie treści również pod rozszerzone zapytania, czyli tzw. long tail (długi ogon). Zaleta długiego ogona jest taka, że i tak posiada zazwyczaj tę konkurencyjną frazę, np. "Jaki wybrać zimowy szal podczas wyższej temperatury".

Wpływ UX na SEO, czyli doświadczenie użytkownika a pozycja w wyszukiwarce

Razem z rozwojem technologii w górę idą też wymagania odbiorców. Internauci są bardziej świadomi i lepiej określają swoje potrzeby, co oznacza równocześnie, że wzrastają ich oczekiwania wobec wszystkich wokół. Wymagania użytkowników wpłynęły też m.in. na poziom algorytmów, które weryfikują wszystkie materiały, aby móc dostarczyć najbardziej wartościowe wyniki w wyszukiwarce.

User Experience (UX), czyli doświadczenie użytkownika

Choć określenie "user experience" stało się w branży IT popularne stosunkowo niedawno, to nie jest pojęciem nowym. W rzeczywistości pojawiło się już w latach 70-tych. Teraz w marketingu internetowym oraz całej branży IT znajduje się w grupie priorytetowych pojęć. UX ma niejedną definicję, jednak najczęściej wskazuje na doświadczenia i preferencje użytkownika w stosunku do komputerów, stron internetowych oraz ich obsługę, czy funkcjonowanie.

Jak w kilku słowach można wytłumaczyć istotę user experience, w odniesieniu do cech usług, czy produktów?

  • atrakcyjność,
  • użyteczność,
  • pozytywne wrażenia.

Jeżeli strony internetowe są zbudowane w zgodzie z zasadami i dobrymi praktykami UX, a więc ogólnie rzecz biorąc są przyjazne użytkownikowi, to jest zdecydowanie większa szansa, że takowy powróci i dokona kolejnych konwersji, np. zakupów, a ponadto zaproponuje skorzystanie z oferty swoim znajomym.

Wspólne działania UX i SEO

Tematyka SEO w ostatnich latach dokonuje stopniowego, ale dość wyraźnego przeobrażenia i teraz w wyszukiwarce Google są przede wszystkim promowane strony internetowe, którym zależy na UX, odpowiadając swoim działaniem na zapytania użytkownika. Można więc powiedzieć, że SEO oraz UX to dobrana para, ze wspólnymi zainteresowaniami, których cel jest taki sam - pomoc i pokazanie poszukującym ważnych oraz wartościowych treści. Priorytetem SEO jest naprowadzenie odbiorców na odpowiedni content, z kolei cechy UX zachęcają do dokonania konwersji, czyli np. zdecydowanie się na usługę, albo kupno produktu. To pokazuje, że zarówno jedno, jak i drugie gra do jednej bramki - skoncentrowanie się na jak największej konwersji, a więc liczby wizyt na stronie internetowej, zwiększającej sprzedaż, wypełnienia formularzy kontaktowych itp.

Angażujące teksty. Jak zachęcić użytkownika?

Lekkie pióro jest ważną umiejętnością przy tworzeniu różnego rodzaju tekstów. Co jednak zrobić, aby poprzez treści sprzedać czytelnikowi produkt?

Wiele czynników decyduje o tym, czy odbiorca będzie zainteresowany Twoim contentem. Nie wystarczy tylko dobrze pisać. Zawsze trzeba uwzględnić kilka szczegółów, aby uruchomić machinę wykonania zamierzonego ruchu przez drugą stronę. W zależności od branży te praktyki się nieco różnią, ale sprawdźmy, jakie są podstawowe wytyczne, na których powinny opierać się interesujące teksty i jak wkupić się w łaski oraz preferencje potencjalnych klientów.

Jak przekonać odbiorcę do przeczytania tekstu?

Tytuł

Kontakt odbiorcy z artykułem, czy jakąkolwiek inną treścią, rozpoczyna się od tytułu. Jeżeli nagłówek nie zostanie odpowiednio skomponowany, to czytelnik na tym fragmencie poprzestanie przeglądanie, ponieważ nie został nim zainteresowany. Nie będzie miało żadnego znaczenia to, że treści w środku są bardzo wartościowe i z pewnością byłyby przydatne, bowiem wzrok zainteresowanego już tam nie dotrze.

W tytule warto spróbować ujawnić niewielką część korzyści, jaka będzie wynikała z zapoznania się z opisem, a także późniejszym skorzystaniem z oferty. Nagłówki w tekstach powinny być wyraźne, oddzielone od reszty materiału, tj. najczęściej stosuje się je poprzez system wartości podtytułów (H2 lub H3) - wyróżniają się wielkością i grubością czcionki oraz interlinią.

Grafika

Podobnie jak treści, również materiały graficzne mają służyć zwróceniu uwagi czytelnika. Grafika umożliwia wizualizację produktu, ukazać zastosowanie, ewentualne problemy i oczywiście szczegółowe informacje. Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego zdjęcia oraz elementy grafiki muszą prezentować się estetycznie, a dla tworzącego treści (np. copywritera) to bardzo ważny dodatek, bowiem przerywniki wizualne zdecydowanie dodają czytelności i mogą być magnesem dla przyszłego klienta.

Jak eliminować wewnętrzną duplikację treści?

Duplikacja treści jest czynnikiem, który źle wpływa na pozycjonowanie strony i ogólną jej ocenę jakości. Plagiat nie tylko pojawia się na niezależnych od siebie witrynach, ale i nieświadomie wewnątrz jednej! Jak nie popełniać tego błędu?

Kopie np. opisów wewnątrz witryny powstają zazwyczaj przez niedoświadczenie, albo niedopatrzenie właściciela, który zajmuje się jej prowadzeniem. Zdarzają się również przypadki, że niektóre fragmenty treści się powtarzają na poszczególnych podstronach, z uwagi na brak czasu stworzenia kolejnych, unikalnych. Za każdym razem jest to jednak tego samego kalibru błąd, mogący być potraktowany przez algorytmy Google jak tzw. duplicate content.

Jak kontrolować swój content, w których miejscach może pojawić się duplikacja treści i jak ją wyeliminować? Jest na to kilka sposobów.


Duplikacja treści z uwagi na różne adresy URL

Do błędów technicznych, z których wynikać może duplikacja treści wykryta przez roboty Google, należą różne adresy URL strony głównej, tj. np.:

  • adres.pl
  • adres.pl/index.html

W takim przypadku podane adresy są rozpoznane jako kompletnie różne w oczach wyszukiwarki - jeden będzie oznaczony jako ten główny, natomiast kolejne jako kopie. Aby uniknąć takich sytuacji należy usprawnić struktury serwisu tak, aby nie powstały podobne adresy tych samych podstron, zainicjować przekierowanie 301 na prawidłową stronę główną, bądź też wskazać link kanoniczny.

Korzyści prowadzenia bloga firmowego

Media społecznościowe są ogromnymi i bardzo popularnymi platformami. Do tego grona w pewnym stopniu dołączyły również firmowe blogi.

Stały kontakt z klientem, możliwości przekazania lub dotarcia do bieżących informacji czy opinii - to niewątpliwe atuty serwisów typu Facebook, Twitter, czy Instagram. Przed nimi sporą rolę odgrywały osobiste blogi, które po latach posuchy dokonały w pewnym sensie przeobrażenia zainteresowania, teraz w postaci blogów prowadzonych przez firmy.

W niektórych aspektach blog firmowy jest zdecydowanie lepszą opcją, aniżeli wyżej wspomniane serwisy, na których nie da się przekazać contentu w pełnym zakresie, włącznie z infografikami, czy innego rodzaju materiałami multimedialnymi. Potrzebna jest do tego strona internetowa firmy i wdrożony blog - miejsce pewnych wiadomości i profesjonalizmu.

Od kilku lat wzrasta liczba prowadzonych blogów hobbystycznych i eksperckich, wśród których są w sporej grupie blogi firmowe. Poniżej odpowiemy na podstawowe pytanie - dlaczego warto je zakładać?


Zalety prowadzenia firmowego bloga

Korzyści, jakie mogą płynąć z rzetelnego prowadzenia bloga, można uzbierać bardzo dużo. Dzielą się na kilka rodzajów - od budowania swojego wizerunku, poprzez rozwijanie widoczności w sieci, po wzrost liczby czytelników.

Czynniki rankingowe w Google. Jak wpłynąć na wyszukiwarkę?

Chciałbyś być na pierwszym miejscu w wyszukiwarce Google, ale nie wiesz od czego w zasadzie to wszystko zależy? Jak można wpłynąć na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania?

Zestaw pytań, analiz, czy testów od wielu lat gości na biurkach oraz w systemach specjalistów, jak i mniej wprawionych administratorów. Czynników jest bowiem tyle, że określenie tego konkretnego, który bezpośrednio działa na pozycję danej witryny, jest ciężkim zadaniem. Sprecyzowanie danych komplikuje fakt, że z roku na rok poziom algorytmów wzrasta i regularnie dokonywane są zmiany w analizach i obliczeniach.

Czynniki rankingowe wskazują właścicielom stron, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę, aby funkcjonować zgodnie z wytycznymi w Google i dać sobie szansę na dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. Wskazówek jest sporo, dotyczą różnych elementów i działań, ale możliwe jest ich wyróżnienie na dwie odrębne grupy, tj.:

  • czynniki wewnątrz strony internetowej,
  • czynniki na zewnątrz strony internetowej.

Wśród tych wszystkich czynników jest oczywiście też kwestia samego odpowiedniego zaprojektowania witryny, będącej w zgodzie z wymaganiami największej wyszukiwarki na świecie i ich robotów. Google zwraca uwagę nawet na najmniejsze szczegóły, dlatego postaramy się przedstawić obszary, w których działania są bardzo ważne.

Czynniki rankingowe wpływają na miejsce strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, na wybrane frazy kluczowe.

Czy blog jest skuteczną reklamą firmy?

Prowadzisz firmę i słowo blog kojarzyło Ci się do tej pory tylko z pamiętnikami hobbystów? Błąd. Firmowy blog może Ci przynieść sporą reklamę w internecie.

Blog firmowy przestrzenią dla contentu

Coraz częściej wśród świadomych właścicieli stron słyszymy "Content is king". To znak, że stali się beneficjentami swojej ciężkiej pracy, czyli publikowali wartościowe treści, dzięki którym z czasem zaczęła się zwiększać liczba klientów.

Oczywiście content na stronie internetowej jest uzależniony m.in. od tego, jak wygląda szata graficzna, jakie prezentujemy umiejętności w pisaniu, a także jak witryna wygląda pod kątem technicznym. Z reguły jednak wizerunek profesjonalisty można budować poprzez wspomniany blog, a także np. opisy produktów, czy wypełnione treściami podstrony firmowej strony. Te dwie ostanie opcje mają jednak określone ramy przejrzystości, liczby znaków i tematów, dlatego idealnym rozwiązaniem na nieograniczoną przestrzeń rozwijania wizerunku biznesu pod kątem merytorycznym jest blog, gdzie nie tylko można pisać o swoich usługach, ale i tematach z życia firmy, czy też nowościach w samej branży.

Blog wspiera pozycjonowanie

Pozycjonowanie to jeden z kluczowych elementów marketingu internetowego firmy, na który w dużej mierze składa się tworzenie contentu na blogu. Wartościowe treści, włącznie z elementami filmowymi, graficznymi, czy zdjęciowymi, przyczynia się do poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwarki Google.

Publikowane treści - tworzone w zgodzie z wytycznymi Google - mogą być po jakimś czasie promowane przez algorytmy wyszukiwarki, jako wartościowe wiadomości dla odbiorców, co poskutkuje nie tylko awansem na liście wyszukiwań konkretnego tematu, ale również całej strony. Im więcej wyższych pozycji w Google na wybrane frazy kluczowe na pierwszych stronach, tym naturalnym zjawiskiem będzie zwiększający się ruch użytkowników na stronie internetowej firmy. Kolejnym efektem - jeśli serwis stanie się popularny - będzie cytowanie (z umieszczeniem linku) Twojej strony przez użytkowników na innych witrynach, czy forach, co będzie wzmacniało jeszcze reputację domeny. Linki zewnętrzne są bowiem kolejnym ważnym elementem pozycjonowania strony.

Jak poprawnie zbudować menu strony internetowej?

Nawigacja jest ważną kwestią przy budowie strony internetowej, niezależnie od tego, czy jest oparta o gotowy CMS, prosty szablon, czy autorskie rozwiązanie.

O czym trzeba pamiętać, żeby menu witryny było odpowiednie zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki?

Menu strony internetowej jest jej kluczowym elementem, jeśli chodzi o nawigację. Ma zadanie wspomóc odbiorcę przy odnajdywaniu interesujących go treści i oczywiście usprawnić całe poruszanie się po witrynie.

Choć zasady UX są priorytetem podczas projektowania, to niestety nadal w wielu przypadkach firmy nie potrafią przenieść tego na rzeczywiste, dobre odczucia odbiorcy.


Architektura informacji

Przy stronach internetowych architekturą informacji można określić system jej budowy, wedle którego umieszczone treści są czytelne i uporządkowane, dzięki czemu internauta jest w stanie znaleźć to, co go interesuje w danej chwili. Chodzi zatem o m.in.:

Jak pozyskiwać opinie klientów?

Powszechnie wiadomo, że zadowoleni klienci swoje pozytywne opinie wyrażają znacznie rzadziej, niż ci niezadowoleni. Jak zatem pozyskiwać pozytywne opinie od swoich klientów?

Nieszczęśliwi odbiorcy są znaczeni bardziej otwarci, jeżeli zakupy lub zrealizowane usługi nie poszły po ich myśli, dlatego wykorzystują każdą okazję, aby swoje niezadowolenie gdzieś wyrazić. Negatywne oceny mają też za zadanie ostrzec potencjalnych kolejnych klientów danej firmy.

Dobre zdanie o przedsiębiorcy znacznie ciężej jest "wyciągnąć", dlatego celem firmy powinna być koncentracja na pozyskiwaniu jak największej liczby opinii od zadowolonych kontrahentów, aby potwierdzić innym swoją wartość usług i przysłonić ewentualne potknięcia.


Jak zdobywać pozytywne opinie klientów i dlaczego?

Rekomendacje od klientów to zachowanie społeczne, które wyraźnie pomaga zainteresowanym w podjęciu decyzji odnośnie jakiegoś zakupu. Oczywiście nie mówimy w tym przypadku o wielkich markach, gdzie jakość jest wszystkim doskonale znana, ale przy mniejszych, albo całkowicie nieznanych brandach, którym każda dobra opinia pomaga zdobywać nowych odbiorców usług i towarów. Klienci, jeśli trafią na zagadkową firmę, najpierw szukają opinii, aby nabrać do niej zaufania. Jakość asortymentu, obsługa klienta, ogólny czas realizacji zamówienia - wszystko to ma znaczenie.

Dla działalności, zwłaszcza usługowej, opinie to ważny segment walki o klienta, wśród zwiększającej się konkurencji. Warto zaznaczyć, że na rekomendacje spoglądają nie tylko mali klienci detaliczni, ale również inne firmy przed zleceniem sporego projektu.

Mobile-First Index - co to jest?

Urządzenia mobilne to dzisiaj narzędzie pierwszej ręki przy wyszukiwaniu informacji w sieci. Korzystamy z mediów społecznościowych, komunikujemy się, przeglądamy wiadomości. Stąd też Google postanowiło wprowadzić algorytm Mobile-First Index. Co to takiego?

Mobile-First Index - co to jest?

2015 rok był w pewnym sensie kluczowy, jeśli chodzi o kierunek rozwoju internetu. Wtedy bowiem średnia liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych okazała się wyższa, niż generowana z laptopów oraz komputerów stacjonarnych. Google zdecydowało się zatem na uaktualnienie zasad indeksowania stron, dodając w 2018 roku Mobile-First Index.

Roboty wyszukiwarki analizują strony internetowe, w tym ich kod pod kątem umieszczonych treści. Algorytmy na podstawie zgromadzonych danych (w tzw. indeksie) tworzą zestawienie i kolejność wybranych serwisów w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiedniej frazy przez użytkownika.

Wdrożenie Mobile-First Index stało się kluczową kwestią, bo to od istnienia i kondycji mobilnej wersji witryny swoje analizy rozpoczynają roboty Google. Jeżeli strona na telefonach nie będzie dobrze zbudowana, to nawet najlepszy projekt komputerowy będzie miał problem z nadrobieniem strat w ocenie całej domeny.

Wprowadzenie tego aspektu do indeksu jest oczywiście następstwem ogromnej liczby wyświetleń w urządzeniach mobilnych. To skłoniło właścicieli witryn do szczególnego nacisku nie tylko na wersje stron dla komputerów, ale i na dostosowanie swoich treści do najmniejszych narzędzi multimedialnych. Wszystko po to, aby wygoda przeglądania informacji była tak samo duża, co na deskoptowych witrynach.

Przekierowania strony internetowej. Kiedy je stosować?

Przekierowania są jednym z najpopularniejszych wariantów, jakie stosuje się np. przy zmianach w strukturze adresów strony internetowej.

Taki zabieg mogą również wymusić błędy związane z usuwaniem podstron, czy też duplikacją materiałów na różnych adresach, po wdrożeniu certyfikatu SSL. Jeżeli w takim układzie nie będzie szybkiej reakcji, to roboty Google mogą ocenić witrynę negatywnie, a dodatkowo utrudnione przeglądanie wpływa na popularność wśród użytkowników.

Przyjazne linki URL są priorytetem w budowaniu zaufania i zachęcania do odwiedzania serwisu internetowego. Również robotom wyszukiwarek coraz sprawniej wychodzi analizować i przeglądać wszelkie materiały, tak jak robią to ludzie. To dzięki m.in. technologii sztucznej inteligencji - wszystko co sprzyja przeciętnemu oglądającemu, odpowiednio wynagradzają też algorytmy.

Rynek ewoluuje i dotyczy to zwłaszcza branży e-commerce, gdzie zmiany w asortymencie są największe. Często automatycznie tworzone adresy URL w panelach CMS mogą pozostawiać wiele do życzenia, dlatego administratorzy cały czas muszą być czujni, aby jak najbardziej ułatwiać dostęp swoich klientom do swojej oferty.

W kontekście samych CMS-ów, sporo pracy czeka sklepy przy migracji między różnymi systemami, które generują różne adresy URL, albo inaczej budują menu oraz kategorie. W tym przypadku również pomocne są przekierowania przy ewentualnych błędach 404. Wróćmy jednak do początku.

Strony internetowe i błędy językowe, czyli kultura pisania w sieci

Błędy językowe to stały element, jaki widzimy chociażby na portalach społecznościowych. Niestety, także strony internetowe doświadczają tego problemu. Czy kondycję używania języka ojczystego w naszym kraju można uznać za dobrą? Serwis "Nadwyraz", który jest marką promującą poprawną polszczyznę, opublikował wyniki swojej analizy. W raporcie uwzględn...

Paginacja stron internetowych - co to jest?

Strony internetowe, a zwłaszcza sklepy online, muszą w swojej strukturze stosować stronicowanie, aby roboty Google odpowiednio odczytały witrynę. Na czym dokładnie polega paginacja? Paginacja stron - co to jest?  Stronicowanie to inaczej paginacja, a więc dzielenie udostępnionych materiałów, wyświetlanych na osobnych podstronach. Takim podział...

Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Fakt rozpoczęcia pozycjonowania strony internetowej zawsze jest związany z możliwością poprawy pozycji w wyszukiwarce Google i jej wynikach organicznych. Jak wiemy, ruch na stronie można zyskać nie tylko poprzez Google, ale również media społecznościowe, wizyty bezpośrednio z przeglądarki, jak i np. z linków na forach czy blogach internetowych. Czy...

Toruń - czy adwokaci i notariusze mają strony internetowe?

Sprawdziliśmy, czy kancelarie odpowiednio dbają o reklamę poprzez swoje strony internetowe. Czy klienci mogą nabrać zaufania, przeglądając wizytówki prawników z Torunia? W naszej bazie firm zapisaliśmy około 140 adresów, które znajdziemy na jedną lub więcej z następujących fraz kluczowych: adwokat toruńkancelaria adwokacka toruńkancelaria prawnicza...

Toruń - strony internetowe w branży zarządzania nieruchomościami

Nadzorowaniem budynkami często zajmują się zewnętrzne podmioty. Sprawdziliśmy, jak wyglądają strony internetowe firm zarządzających nieruchomościami w Toruniu. W naszej analizie znalazło się blisko 30 przedsiębiorstw oraz instytucji, które dbają o organizację i dobre funkcjonowanie nieruchomości na toruńskich osiedlach. To odrębna grupa podmiotów o...

Co to jest landing page?

Landing page to witryna, której celem jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Co zatem powinna powinna posiadać?

Landing page (w polskim języku występują również inne określenia dosłowne - strona docelowa, strona lądowania - oczywiście rzadko używane, do tego globalne słowa microsite i micropage). Tego typu serwisy zazwyczaj są stawiane jako część kampanii reklamowej danej firmy.

Głównym kierunkiem akcji reklamowych jest oczywiście promocja produktu, zwiększenie sprzedaży i samej świadomości marki wśród klientów. Jednym z narzędzi jest zatem mikrostrona, lub też landing page stworzony w ramach głównej strony internetowej firmy.

Jakie zatem cele może przyświecać budowa serwisu w rodzaju landing page? Wszystko zależy od potrzeb i możliwości:

  • reklama usług oraz produktów, celem zwiększenia sprzedaży,
  • promocja organizowanych imprez,
  • publikacja i udostępnienie materiałów, np. edukacyjnych, bądź raportów.

Landing page często ukierunkowany jest na pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów i poznanie ich preferencji.

FaLang translation system by Faboba
Pozycjonowanie
© Studio113 Ltd. All rights reserved.