Blog

Kompendium wiedzy, czyli nasz blog firmowy, dzięki któremu dowiecie się m.in. jak budować i prowadzić strony internetowe oraz sklepy internetowe. Wyjaśniamy również wszelkie kwestie związane z promocją witryn, czy też poprawą ich widoczności w wyszukiwarce Google, a konkretnie mówiąc - na czym polega pozycjonowanie.

Black Hat SEO, czyli nieczysta walka o pozycje

Pozycjonowanie strony internetowej to czasochłonna praca. Aby osiągnąć zadowalające efekty, trzeba wykonać szereg zabiegów. Niektórzy próbują iść na skróty i chcą oszukać Google. Czym jest Black Hat SEO?

Aby w przyszłości mieć jak najlepsze pozycje w wyszukiwarce, warto wykonywać zestaw działań nie tylko na swojej stronie, ale i poza.

Głównym wątkiem, razem z SWL (Systemem Wymiany Linków) oraz farmami linków, są słowa kluczowe. Na pierwszy rzut oka do głowy mógłby przyjść pomysł, że najskuteczniejszą formą będzie użycie w tekście jak największej ilości słów kluczowych, a także wklejanie odnośnika do strony internetowej wszędzie, gdzie tylko w sieci się da, by zrealizować i zdobyć dobre miejsca w Google. W ten sposób można sobie jednak dość szybko narobić problemów. Roboty Google są znakomicie zaprogramowanymi mechanizmami, wychwytującymi takie zagrania. Co to jest Black Hat SEO i jak pracować nad stroną, by nie narazić się na kary?

Biały i czarny kapelusz SEO

Tak jak już wcześniej wspomnieliśmy, zadania SEO dzielą się na te wykonywane w obrębie swojego serwisu (onsite), ale też i w innych miejscach internetu (offsite). Ten drugi rodzaj to chociażby link building, natomiast same techniki pozycjonowania dzielone są na trzy segmenty.

Pierwszą kategorią jest White Hat SEO - rodzaj obejmujący w 100% zasady zgodne z etyką i techniką wykonywania oraz prowadzenia stron. Są to procesy wymagające zarówno bardzo dużo czasu, jak i cierpliwości, natomiast rezultaty są też najbardziej widoczne i trwałe. Wypracowane schematy akceptują algorytmy wyszukiwarek, ale też są praktyczne dla samych użytkowników. Krótko mówiąc oznacza to, że prezentowane materiały w witrynie są wartościowe. Serwisy z "białym kapeluszem" nie są w żaden sposób kojarzone ze spamerskimi, a rzetelny content internauci chętnie czytają i polecają innym osobom, co Google monitoruje i podwyższą ocenę serwisu. Nie tylko zawartość wpływa na pozytywny oddźwięk. W parze z tym musi iść również optymalizowanie strony, przyjazne linki URL i sama struktura.

Cechy dobrej strony internetowej

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Średni wskaźnik odrzuceń w niektórych branżach dochodzi nawet do 60%, czyli tylu użytkowników było tylko na stronie głównej. Jak zachęcić ich do większego ruchu?

Wskaźnik odrzuceń to statystyka, która oznajmia nam, ilu odbiorców pojawiło się na naszej stronie oraz przemieściło się na którąś z podstron. Jeśli dane brzmią np. 40%, to oznacza, że 4 z 10 użytkowników dość szybko zamknęło nasz serwis. To i tak jest przyzwoity przykład. Przejdźmy jednak do kilku cech, które decydują o tym "pierwszym wrażeniu".

Cechy dobrej strony internetowej

Najlepiej jest wcielić się w postać zwykłego użytkownika zainteresowanego usługą, lub po prostu sprawdzić serwisy z Twojej branży. Po wejściu postaw sobie kilka pytań.

1. Czy ta strona sprawia wrażenie wiarygodnej?
2. Czy patrząc na stronę można uznać, że firma jest stabilnym i profesjonalnym podmiotem?
3. Czy poszczególne elementy serwisu są dla Ciebie czytelne?

Wystarczy chwila, by podświadomie ocenić i odpowiedzieć sobie na poszczególne pytania, decydujące o naszym pierwszym wrażeniu. To rodzi się w głowie każdego odbiorcy i w ciągu kilku sekund określamy, czy zostajemy na stronie, czy przechodzimy gdzieś indziej.

Budując nową stronę www trzeba mieć te aspekty na uwadze i robić wszystko w kierunku tego, by internauta uznał, że jesteś godny zaufania.

Ile trwa pozycjonowanie?

Pozycjonowanie strony docelowo ma przynieść wzrost zysków firmy. W niektórych przypadkach zdarzają się bardzo szybkie efekty, ale z reguły potrzeba na to wielu godzin (miesięcy) pracy. Od czego zatem zależy ten proces?

Najważniejszy jest czas. Pierwszych rezultatów zwykle trzeba się spodziewać dopiero po kilku miesiącach, co oczywiście w międzyczasie u właścicieli firmy może spotkać się z negatywnymi reakcjami, ale w tym mechanizmie wskazana jest cierpliwość.

Co wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?

1. Branża

  • To jest być może nawet najważniejszy wątek. Wiele bowiem zależy od tego, z jak dużą konkurencją muszą zmierzyć się specjaliści SEO, aby wypozycjonować daną firmę i to, jak wysoko będzie postawiona poprzeczka trudności, by na wybranych frazach znalazł się serwis internetowy.
  • Jeśli produkt czy usługa jest mniej dostępna, to praca nad dobrymi pozycjami w wyszukiwarce będzie nieco łatwiejsza. Rzecz jasna w tym wszystkim znaczenie ma także obszar - promocja lokalna, czy ogólnokrajowa.

2. Strategia

  • Umiejętności osób pozycjonujących są ważne, ale istotną rzeczą jest też sama strategia działania. Inny schemat należy obrać w przypadku szybkich awansów na wyższe pozycje, a inny w momencie kierunku na pozycjonowanie szerokie. Musimy mieć jasno określony cel, bowiem wtedy można wybrać plan pracy.

3. Działania konkurencji

Pozycjonowanie strony internetowej

Dobra pozycja strony poprawia sprzedaż, generuje ruch i zwiększa konwersję, a co za tym idzie - buduje rozpoznawalność. Trzeba jednak zadbać o pozycjonowanie strony internetowej.

Prowadzenie firmy jest obecnie równoznaczne z działaniem serwisu w sieci, ale samo jego posiadanie nie jest gwarantem sukcesu. Co zrobić, aby wśród ogromnej konkurencji, potencjalny klient to właśnie u nas znalazł interesujące go produkty lub usługi, a nie pod innym adresem?

Rzecz jasna istotny wpływ ma rozpoznawalność danej marki, ale to, na których pozycjach znajduje się wynikach wyszukiwarki Google, w sporej części decyduje wiele innych czynników. Umiejętna praca może znacząco zwiększyć wartość oraz pozycję strony na konkretnych frazach, a tym samym stworzyć ruch. Oczywiście nie wszyscy internauci, przeglądający naszą wizytówkę, skorzystają oferty, ale często bywa tak, że regularnie ją obserwują.

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

SEO (Search Engine Optimization) jest optymalizowaniem serwisu internetowego zarówno pod kątem technicznym, treści, jak i pozyskiwania wejść z innych stron.

Kondycja witryny, czyli jej budowa zgodnie z wytycznymi Google, jest jednym z podstawowych punktów, jakie należy uwzględnić na starcie walki o użytkowników. Responsywna, szybko ładująca się strona, bez ciężkich plików i zbędnych elementów, to najlepsza droga do pozytywnej oceny wykonania.

Strony internetowe - Świecie. Analiza wizerunku firm w sieci

Świecie solidnie prezentuje się pod względem przemysłowo-gospodarczym, w porównaniu z sąsiednimi regionami. Jak natomiast firmy wizerunkowo odnajdują się w internecie?


Miejscowość z województwa kujawsko-pomorskiego liczy około 25 tysięcy mieszkańców. W rankingu zamożności miast powiatowych w Polsce, jest bardzo blisko ścisłej czołówki, w okolicy 20. miejsca. Duża w tym zasługa m.in. kilku dużych, dobrze rozwiniętych zakładów przemysłowych i całego środowiska gospodarczego. Wiele firm świadczy usługi i eksportuje towary do innych krajów Europy, w tym Niemiec, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoch, czy Danii.

Spora liczba przedsiębiorców funkcjonuje bardzo prężnie, ale czy równie dobrze prezentują się strony internetowe firm? Postanowiliśmy sprawdzić, jak rynek pod tym kątem wygląda.

Strony internetowe w Świeciu

Rezultaty naszej analizy wskazują, że nie w każdym przypadku właściciele poszczególnych podmiotów zwracają uwagę na promocję w sieci. W internecie nie znaleźliśmy bowiem blisko 50% aktywnych biznesów. Nie jest to bardzo zły wynik, patrząc na wyniki innych regionów, jednak nie zmienia to faktu, że wiele lokalizacji może się jeszcze rozwinąć.

W naszym zestawieniu jedną z najmniej promowanych jest branża budowlana, gdzie blisko 60% firm nie posiada swojej strony internetowej. Nieco mniej, ale nadal sporo - 50%, nie znajdziemy szczegółowych informacji na temat działalności spedycyjnej i transportowej, podobnie jak np. gastronomii oraz - co ciekawe - placówek medycznych. Tradycyjnie w internecie na ekranach monitorów, czy na urządzeniach mobilnych, doszukamy się wszystkich miejskich instytucji i placówek oświatowych, jednak w większości przypadków są to stare serwisy lub mało estetyczne i warto byłoby zastanowić się nad ich poprawą.

Grupę tych przedsiębiorców, którzy w mniejszym lub większym stopniu postawili niegdyś na wizytówki, oceniliśmy pod względem technicznym i graficznym. W naszej ocenie, ponad 60% stron internetowych świeckich firm jest w niezbyt dobrej kondycji, co nie przyciąga oka potencjalnego klienta i nie przekonuje do skontaktowania się, bądź złożenia zamówienia.

Kończąc nasz artykuł, jesteśmy przekonani, że biznes w Świeciu może jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła, jeśli właściciele przekonają się, że przyszłością jest internet. Świadome, przygotowane działania mogą bowiem przynieść dobre rezultaty, nie tylko te wizerunkowe, ale i w postaci zwiększenia przychodów. Wiarygodność trzeba budować również w sieci, ponieważ teraz to tam większość usług skupia się na zdobywaniu klientów, również spoza najbliższego regionu.

 

ZAPYTAJ O WYCENĘ BUDOWY STRONY

Strony internetowe - Kwidzyn. Analiza widoczności firm w sieci

Kwidzyn jest jednym z lepiej rozwiniętych regionów na południu województwa pomorskiego, pod względem przemysłowo-gospodarczym. Czy równie dobrze prezentują się strony internetowe firm?

Miejscowość z województwa pomorskiego liczy około 40 tysięcy mieszkańców. Wiele firm reprezentuje tutaj kapitał zagraniczny, w wielu przypadkach są to oddziały dużych korporacji, ale także główne biura przedsiębiorstw oraz spora liczba ogólnokrajowych, czy lokalnych biznesów. W całym powiecie kwidzyńskim funkcjonuje kilka tysięcy podmiotów gospodarczych, a głównym sektorami są tutaj elektronika, elektrotechnika, przemysł celulozowo-papierniczy, drzewny i przetwórstwo warzyw oraz owoców. W stolicy Powiśla działa też Kwidzyński Park Przemysłowo-Technologiczny, pomagający w rozwijaniu potencjału wielu firm i promujący energię odnawialną.

Tak jak wspomnieliśmy, wiele branż funkcjonuje bardzo sprawnie, ale czy w parze z tym idą strony internetowe poszczególnych podmiotów? Przeanalizowaliśmy sytuację w sieci.

Strony internetowe w Kwidzynie

Wyniki wyraźnie nam pokazały, że na polu promocji firm i pozyskiwania klientów, w Kwidzynie jest jeszcze bardzo duże pole do popisu. Uwzględniając wszystkie branże, aż 57% firm nie posiada swojej strony internetowej! Najwięcej braków zauważamy w branży budowlanej, gdzie blisko 70% lokalizacji ciężko odnaleźć w internecie. W spedycji i usługach transportowych rezultat oscyluje w okolicach 50%, czyli mniej więcej podobnie jak sklepy, hurtownie, lokale gastronomiczne, zakłady instalacji i ośrodki nauki jazdy. Najlepiej pod względem dostępności informacji wyglądają miejskie instytucje, ponieważ wszystkie posiadają swoje serwisy internetowe.

Wśród podmiotów z działającą wizytówką w sieci, przypisaliśmy także wskaźnik jakości wykonania. Ponad połowa stron - 63%, jest w słabej kondycji technicznej i wizualnej, co nie zachęca potencjalnego klienta do kontaktu. Wynika to z kilku względów, ale przede wszystkim dotyczy to wiekowości projektów i braku aktualizacji.

Dlaczego warto dbać o design swojej strony?

Wyobrażasz sobie dzisiejszy internet bez zdjęć? Estetyczne grafiki, animacje, czy materiały video mogą sprawić, że Twoja strona w całym natłoku wiadomości przyciągnie wzrok klientów i zostanie w ich głowie na dłużej, niż tylko kilka sekund.

Jak to zrobić? Trzeba na bieżąco monitorować zachowania odbiorców i postępować zgodnie z obowiązującymi zasadami budowy stron, a także publikować odpowiedni content w sieci. To zdecydowanie pomaga w działaniach marketingowych firmy oraz optymalizacji treści.

Klienci, którzy poszukują interesujących ich produktów lub wykonawców usług, nie wybierają firmy pierwszej z brzegu, tylko zwracają uwagę na wiele aspektów. Wszyscy kierujemy się swoim gustem, korzystając z takiego producenta, który spełnia nasze oczekiwania, już nie tylko pod kątem dostępności i ceny, ale również i tym wizualnym. Atrakcyjna szata graficzna znacznie zwiększa możliwość pozyskania klienta, ponieważ świadczy ona o zaangażowaniu i poziomie usług.

Wygląd strony internetowej

Podczas budowania strony internetowej trzeba pamiętać o szczegółach, mogących mieć wpływ na dokonanie ruchu (konwersji) przez klienta, który odwiedzi nasz serwis. Jednym z głównych punktów jest czas ładowania się strony, zarówno gdy włączymy ją na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych - telefonie, czy tablecie. Aby nie było kłopotów z wyświetlaniem informacji na tym mniejszym sprzęcie, nasza witryna internetowa powinna być responsywna. Pozwala to naszemu klientowi mieć możliwość swobodnego zapoznania się z proponowaną ofertą o każdej porze, bez względu na fakt, z jakiego urządzenia w danym momencie korzysta.

Każda dobrze zarządzana marka ma swój unikalny styl. Graficzna spójność dotyczy nie tylko samego designu strony internetowej, ale także materiałów na niej umieszczanych i podobnego kierunku w social mediach, czy materiałach promocyjnych.

Co to jest domena internetowa? Jaką wybrać?

Jeśli planujesz zbudować stronę internetową swojej firmy, to jedną z pierwszych decyzji będzie wybór domeny, czyli unikalnego adresu, pod którym klienci będą szukali informacji.

Adres internetowy odgrywa znaczącą rolę w budowie wizerunku i rozpoznawalności marki. Trzeba przemyśleć, czy poprzez domenę chcemy być bezpośrednio kojarzeni z daną branżą, czy może wystarczy, że będziemy kierować się nazwą firmy? W tym artykule podpowiemy, co należy przeanalizować.

Domena internetowa – co to jest?

Domena to unikalny adres, pod którym znajdziemy Twoją stronę internetową. Najczęściej pracuje też jako znak rozpoznawczy firmy, dlatego warto się zastanowić nad odpowiednim wyborem, by taki znacznik wpadł na stałe do głowy klientów. Aby odnaleźć np. nasz serwis, w przeglądarce trzeba wpisać https://studio113.pl/. Każda domena przypisana jest do jednego serwisu, jednak sam serwis może posiadać wiele adresów. Czy ktoś inny może daną domenę wykorzystać do swoich celów? Nie. Właściciel może się zmienić tylko w przypadku braku płatności za przedłużenie działania, albo dobrowolnego przekazania danych/sprzedaży innej osobie.

Dlaczego domena to jedna ze strategicznych kwestii? Sama w sobie już jest wizytówką, widoczną w pasku internetowej przeglądarki. Poprzez nią klienci będą szukali oferty i informacji o Twojej firmie, a także polecali innym odbiorcom. Wpływa to na świadomość i budowanie wizerunku marki, ponieważ dobrze dobrana nazwa zapada w pamięć.

Technicznie każda domena rozpoczyna się od określenia protokołu. Użytkownik nie musi o nim pamiętać, ponieważ w przeglądarce ładuje się automatycznie, po wpisaniu prawidłowej nazwy serwisu. Najpopularniejszymi protokołami są http, a także https. Różnica w obu polega na jakości zabezpieczenia. Http nie jest zabezpieczona, tj. przesyłane dane pomiędzy przeglądarką, a serwerem mogą być przechwycone przez nieodpowiednich użytkowników, bądź niepożądane mechanizmy. Przy https kładzie się już nacisk na bezpieczeństwo, a dodatkowo serwisy z takim protokołem są lepiej ocenianie w sieci, ponieważ posiadają tzw. certyfikat bezpieczeństwa SSL.

Dlaczego warto mieć stronę internetową?

W Polsce zdecydowana większość osób na co dzień ma dostęp do internetu i aktywnie z niego korzysta, nie tylko przeglądając media społecznościowe, ale także wiele innych serwisów. Czy mając swój biznes, nawet ten dobrze prosperujący, można przymknąć oko na promocję w sieci?

Nie, każda firma powinna posiadać swoją stronę internetową. Wielokrotnie spotykamy się z opinią przedsiębiorców, że ich działalność funkcjonuje bardzo dobrze, mają zadowalające zyski, a nowi klienci znajdą ich bez problemu i promocja nie jest priorytetem. Oczywiście priorytetem być nie musi, jednak dlaczego świadomie odbierać sobie dodatkowe możliwości oraz przychody, a także oddawać pole konkurencji, która dotrzymuje kroku zmianom technologicznym oraz tendencjom na rynku?

W tym artykule postaramy się przedstawić argumenty, dlaczego serwis www jest niezbędny dla Twojej firmy.

Globalny zasięg

Wizytówka Twojej firmy obejmie zasięgiem cały świat, nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Jeśli swoje produkty kierowałeś do lokalnych odbiorców, w tym przypadku zwiększa się szansa na sprzedaż, ponieważ do oferty mogą dotrzeć klienci z całego kraju. W wyszukiwarce Google z pewnością znajdziesz też konkurencyjne firmy, więc dlaczego nie zacząć walczyć o dodatkowe zamówienia? Nie ma również przypadku w tym, gdy przedsiębiorcy decydują się na strony internetowe w kilku wersjach językowych. Zwielokrotnia to bowiem możliwości zarobku, poprzez kontakt z zagranicznymi odbiorcami.

Wiarygodność firmy

Obecnie z dużą konkurencją do czynienia mają firmy w praktycznie każdej branży. Ważną rolę odgrywa zatem wiarygodność i wizerunek poszczególnych podmiotów. Dzisiaj klienci zanim zdecydują się na kontakt i ewentualne skorzystanie z oferty, szukają w internecie opinii o przedsiębiorcy, a brak swojej witryny bardzo często odrzuca potencjalnego zainteresowanego. Odbiorcy na pierwszym miejscu stawiają tych, którzy posiadają atrakcyjną wizytówkę lub sklep internetowy z opisem produktów, ponieważ to podnosi wiarygodność przedsiębiorcy. Dobrze przygotowana strona, z przydatnymi informacjami, zdjęciami, danymi kontaktowymi, czy przykładowymi realizacjami, winduje w górę szanse na nowego kontrahenta. Można to porównać do biura lub sklepu stacjonarnego, dobrze zaprojektowanego i wyposażonego, które błyskawicznie pracuje na to pierwsze, najważniejsze wrażenie.

Studio 113 partnerem Olimpii Grudziądz

Miło nam poinformować, że dołączyliśmy do grona firm wspierających Olimpię Grudziądz - największy Klub Sportowy w Grudziądzu.

Jako partner technologiczny klubu piłkarskiego współpracujemy od 2012 roku. W tym roku postanowiliśmy dołączyć jako partner w Klubie Biznesu. W związku z tym na stadionie im. Bronisława Malinowskiego pojawiły się nasze dwa banery. Nasze partnerstwo to przede wszystkim wiedza agencji w działaniach informatycznych, umowa sponsorska dla Klubu, a także radość z bycia częścią biznesu wspierającego sport w Grudziądzu. Wierzymy, że nasza wieloletnia współpraca przyniesie dalsze korzyści obu stronom, a także pomoże wypromować nasze marki regionalnie oraz w Polsce.

Zarząd Studio 113 Ltd.

Dzień Bezpiecznego Internetu

Dzisiaj tj. 5 lutego obchodzimy międzynarodowe święto, mające na celu zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo dzieci, młodzieży, ale także każdego użytkownika podczas wędrówki po sieci. Dzień Bezpiecznego Internetu, bo właśnie o tym święcie mowa, z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, a przede wszystkim jest nam coraz bardziej potrzebny. Mimo że uważni podczas korzystania z internetu powinniśmy być każdego dnia, to jednak dzień taki przypomina nam o tym, a dodatkowo daje nam okazję do głębszego zapoznania się z tematem bezpieczeństwa w sieci. W internecie znajduje się mnóstwo poradników, artykułów, czy też kompendiów wiedzy na temat prawidłowego korzystania ze stron internetowych, które są w stanie pomóc nam w odnalezieniu się w tym globalnym świecie.

Nie od dziś wiadomo, że wszystko, co trafi do internetu, najprawdopodobniej zostanie w nim na zawsze, dlatego tak ważna jest rozwaga podczas zamieszczania w nim czegokolwiek. Szczególnie narażone na niechciane przez nas wykorzystywanie są dane osobowe. Mowa tu nie tylko o naszym imieniu, nazwisku czy dacie urodzenia. Chodzi o wszystko, począwszy od wyżej wymienionych, poprzez numery telefonów, adresy email, loginy i hasła do kont internetowych, po numery pesel, numery dokumentów osobowych, czy też danych bankowych, takich jak numery klienta lub numery kart kredytowych. Trzeba też pamiętać, że czyjeś dane osobowe powinny być przez nas tak samo chronione, jak nasze własne.

Powinniśmy pamiętać, że komunikacja drogą internetową praktycznie niczym nie różni się od tej, którą nawiązujemy będąc z kimś "twarzą w twarz". Mimo dobrej znajomości drugiej osoby nie zawsze dzielisz się z nią swoimi sekretami. W internecie również powinniśmy kierować się tą zasadą, a nawet powinniśmy się jej bardziej trzymać.

Coś, co udostępnimy w internecie, może trafić do każdego, nie tylko do osoby, z którą się dzielimy naszą "tajemnicą". W sieci jest mnóstwo osób i organizacji, które z przyjemnością przygarną część lub całość danych osobowych, na które trafią. Mogą wykorzystać je w celach komercyjnych, bo to im się najbardziej opłaca. Często możemy nie mieć na to wpływu, a co gorsza często możemy nie zdawać sobie z tego sprawy.

Oprócz utraty pieniędzy lub zaistnienia naszej osoby w miejscu, o którym nie mamy pojęcia z pomocą osoby posiadającej nasze dane, grożą nam również inne problemy typu prawnego. Dane można wykorzystywać w najróżniejsze sposoby, ogólnie rzecz biorąc możliwości są nieskończone. Po co kusić los, po co narażać się na niepotrzebne i nieprzyjemne problemy. Im mniej będzie można się o nas dowiedzieć z internetu, tym lepiej dla nas. Zachowamy pewnego rodzaju anonimowość. Tyczy się to również "social mediów", takich jak Facebook, Instagram czy jakichkolwiek innych. Imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, czy dzień obchodzonych przez nas urodzin nie należą do najbardziej narażonych na wykorzystanie danych osobowych, które możemy udostępnić. Musimy jednak pamiętać, że każda dodatkowa informacja udostępniona publicznie ujawnia o nas dodatkowe informacje. Sprawiają one, że ludzie są w stanie wiedzieć o nas dużo więcej, niż jest nam to potrzebne. Czy warto to robić, gdy konsekwencje mogą być różnego rodzaju i różnej wagi?

Popularny CMS (Joomla, WordPress) czy autorski system?

Witryny internetowe można śmiało podzielić na te stworzone na popularnych systemach (takich jak WordPress, czy Joomla) oraz na te autorskie (dedykowane). Które rozwiązanie wybrać?

Odpowiedź jest oczywiście prosta - takie, które będzie najlepsze dla Twojego biznesu. Zastanówmy się więc wspólnie, który system będzie dla Ciebie? Zanim jednak do tego przejdziemy przybliżę Tobie oba rozwiązania.

Popularne systemy CMS Open Source

Najważniejsze dwa systemy Open Source (a więc z otwartym kodem źródłowym) to Joomla oraz WordPress. W chwili obecnej, te dwa świetne narzędzia zgarniają ponad 30% rynku ogółem. Liderem jest WordPress, a oba darmowe systemy napędzają wg różnych statystyk blisko 100 milionów stron internetowych na całym świecie. Ich największą siłą jest społeczność, która tworzy sam silnik, jak i przeróżne dodatki liczone w dziesiątkach tysięcy. W sektorze sklepów internetowych dominują: PrestaShop oraz Magento.

Autorski system

Przez dedykowany system należy rozumieć napisane specjalnie dla Ciebie rozwiązanie webowe, które na swój sposób jest unikalne. Nie oznacza to jednak tego, że wszystkie rozwiązania są wymyślone specjalnie pod Ciebie. Najprościej rzecz ujmując jest to zebranie wszystkich możliwych danych o Twoim projekcie i wykorzystanie dostępnej technologii do napisania dedykowanej systemu, z funkcjonalnościami, które są w tym projekcie niezbędne.

Wydajność

W aspekcie wydajności i szybkości działania autorski system (oczywiście dobrze napisany) będzie zawsze przed popularnymi CMS-ami. Dedykowany system będzie się szybciej otwierał, szybciej wywoływał pożądane dane, szczególnie, gdy porównamy serwisy z setką tysięcy rekordów, które trzeba przetworzyć. Im większy portal, z większą ilością funkcjonalności, tym bardziej ta różnica będzie widoczna. Jeśli zaś mowa o prostych firmowych stronach, tzw. wizytówkach, to różnica w wydajności oraz szybkości jest praktycznie niezauważalna dla standardowego użytkownika sieci. W chwili obecnej Joomla oraz WP korzystają z najnowszego interpretera języka PHP 7.2, co daje im bardzo dobre wyniki w testach szybkości.

Czy warto prowadzić swoją stronę tylko na Facebooku?

Z Facebooka korzysta ok. 12 milionów Polaków, a swój profil firmowy na największym portalu społecznościowym posiada co druga firma. Czy to oznacza, że powinno się - a przynajmniej można - skupić tylko na tym medium?

Gdy na przełomie dekady Facebook zaczął na dobre wkraczać do życia firm i gdy każdy biznes musiał mieć swój profil, pojawiły się pierwsze pomysły, by właśnie tam przenieść całe centrum komunikacji z klientami. Argumenty za firmowym profilem były niebagatelne:

  • globalna marka
  • prosta droga do pozyskania odbiorców swojej firmy
  • skuteczna reklama darmowymi postami, które lubiły łapać zasięg i docierać do tysięcy odbiorców
  • za darmo

Oczywiście już wtedy eksperci od wizerunku alarmowali, że to nie jest najlepsza forma wizytówki własnego biznesu, a największe bolączki to:

  • brak własnej domeny (w końcu to domena Facebook.com, a nie MojaDomena.pl)
  • brak kontroli nad wyglądem strony (zmiana logo, zdjęcia w tle, czy numeru telefonu to nie jest kontrola nad witryną)
  • brak wiedzy i narzędzie do śledzenia ruchu na profilu
  • zdanie się na pomysły i decyzje portalu - to nie od Ciebie zależy kształt i rozwój serwisu
  • niemożliwy lub bardzo trudny proces pozycjonowania takiej strony w wyszukiwarce Google

I choć trudno w to uwierzyć, to nie wszyscy mają tam swój profil, a to oznacza, że nie każdy potencjalny odbiorca może (i chce) zobaczyć Twoją stronę na Facebooku.

Głosy alarmujące zostały jednak zasypane przez rozentuzjazmowany tłum chwytający się Facebooka. I trudno się temu dziwić. Tysiące firm prężnie rozwinęło swoje profile, zdobyło fanów, trafiło z reklamami do ludzi - i to wszystko bezpłatnie.

Strony internetowe to dzisiaj jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy aspekt, który decyduje o rozwoju biznesu. W zasadzie każda firma chcąca się rozwijać, powinna posiadać swoją stronę internetową i walczyć z konkurencją o jak największą liczbę klientów. Pamiętajmy jednak, że sam fakt posiadania witryny nie przyczyni się od razu do zwiększenia zysków. Aby tak się stało, wizytówka firmy w sieci musi być prawdziwą jej prezentacją - estetyczną, funkcjonalną, z odpowiednio dużą ilością merytorycznych treści. Wszystko po to, aby przyszły klient miał pewność, że skontaktuje się z profesjonalistami.

Ważnym argumentem w kontekście tego, czy firma zdecyduje się na prowadzenie swojej strony internetowej, jest nieporównywalnie zwiększony zasięg dotarcia do klienta. Działanie stacjonarne w pewnym sensie mocno ogranicza liczbę kontrahentów, przy czym działania w sieci mogą być motorem napędowym biznesu i docierać do odbiorców zainteresowanych usługą nie tylko w danym regionie, ale i w całym kraju, czy też z innych miejsc na świecie, jeśli witryna ma kilka wersji językowych.

Strony internetowe - możliwości rozwoju biznesu

Firmową stronę internetową można porównać do wirtualnego biura, w którym przyjmuje się potencjalnych klientów. Tak jak biuro stacjonarne może się prezentować wybornie - tak samo witryna powinna sprawiać wrażenie estetycznej i dawać poczucie profesjonalizmu oraz zaufania już od pierwszej sekundy po wpisaniu adresu. Im lepsze wrażenie, tym większa szansa na kolejnego klienta.

Strony internetowe - tak jak wspomnieliśmy, nie mogą być pozostawione same sobie. Przyjazna szata graficzna i aspekty techniczne to jedno, ale aby zapewnić sobie ruch użytkowników, konieczna jest ciągła praca wokół niej. Odpowiednią widoczność w wyszukiwarce Google można w naturalny sposób wypracować poprzez pozycjonowanie, czyli m.in. umieszczanie unikalnych, wartościowych treści, powiązanych bezpośrednio z branżą, w jakiej działa dana firma. Jednym z wielu rozwiązań publikacji contentu jest blog firmowy, dzięki któremu przedsiębiorca jest w stanie budować swój wizerunek i pozycję eksperta w branży.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP