Strony internetowe | Grudziądz, Toruń, Kwidzyn - Ostatnie wpisy - Blog - Strona 2

Kompendium wiedzy, czyli nasz blog firmowy, dzięki któremu dowiecie się m.in. jak budować i prowadzić strony internetowe oraz sklepy internetowe. Wyjaśniamy również wszelkie kwestie związane z promocją witryn, czy też poprawą ich widoczności w wyszukiwarce Google, a konkretnie mówiąc - na czym polega pozycjonowanie.

Czy blog jest skuteczną reklamą firmy?

Prowadzisz firmę i słowo blog kojarzyło Ci się do tej pory tylko z pamiętnikami hobbystów? Błąd. Firmowy blog może Ci przynieść sporą reklamę w internecie.

Blog firmowy przestrzenią dla contentu

Coraz częściej wśród świadomych właścicieli stron słyszymy "Content is king". To znak, że stali się beneficjentami swojej ciężkiej pracy, czyli publikowali wartościowe treści, dzięki którym z czasem zaczęła się zwiększać liczba klientów.

Oczywiście content na stronie internetowej jest uzależniony m.in. od tego, jak wygląda szata graficzna, jakie prezentujemy umiejętności w pisaniu, a także jak witryna wygląda pod kątem technicznym. Z reguły jednak wizerunek profesjonalisty można budować poprzez wspomniany blog, a także np. opisy produktów, czy wypełnione treściami podstrony firmowej strony. Te dwie ostanie opcje mają jednak określone ramy przejrzystości, liczby znaków i tematów, dlatego idealnym rozwiązaniem na nieograniczoną przestrzeń rozwijania wizerunku biznesu pod kątem merytorycznym jest blog, gdzie nie tylko można pisać o swoich usługach, ale i tematach z życia firmy, czy też nowościach w samej branży.

Blog wspiera pozycjonowanie

Pozycjonowanie to jeden z kluczowych elementów marketingu internetowego firmy, na który w dużej mierze składa się tworzenie contentu na blogu. Wartościowe treści, włącznie z elementami filmowymi, graficznymi, czy zdjęciowymi, przyczynia się do poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwarki Google.

Publikowane treści - tworzone w zgodzie z wytycznymi Google - mogą być po jakimś czasie promowane przez algorytmy wyszukiwarki, jako wartościowe wiadomości dla odbiorców, co poskutkuje nie tylko awansem na liście wyszukiwań konkretnego tematu, ale również całej strony. Im więcej wyższych pozycji w Google na wybrane frazy kluczowe na pierwszych stronach, tym naturalnym zjawiskiem będzie zwiększający się ruch użytkowników na stronie internetowej firmy. Kolejnym efektem - jeśli serwis stanie się popularny - będzie cytowanie (z umieszczeniem linku) Twojej strony przez użytkowników na innych witrynach, czy forach, co będzie wzmacniało jeszcze reputację domeny. Linki zewnętrzne są bowiem kolejnym ważnym elementem pozycjonowania strony.

Jak poprawnie zbudować menu strony internetowej?

Nawigacja jest ważną kwestią przy budowie strony internetowej, niezależnie od tego, czy jest oparta o gotowy CMS, prosty szablon, czy autorskie rozwiązanie.

O czym trzeba pamiętać, żeby menu witryny było odpowiednie zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki?

Menu strony internetowej jest jej kluczowym elementem, jeśli chodzi o nawigację. Ma zadanie wspomóc odbiorcę przy odnajdywaniu interesujących go treści i oczywiście usprawnić całe poruszanie się po witrynie.

Choć zasady UX są priorytetem podczas projektowania, to niestety nadal w wielu przypadkach firmy nie potrafią przenieść tego na rzeczywiste, dobre odczucia odbiorcy.


Architektura informacji

Przy stronach internetowych architekturą informacji można określić system jej budowy, wedle którego umieszczone treści są czytelne i uporządkowane, dzięki czemu internauta jest w stanie znaleźć to, co go interesuje w danej chwili. Chodzi zatem o m.in.:

Jak pozyskiwać opinie klientów?

Powszechnie wiadomo, że zadowoleni klienci swoje pozytywne opinie wyrażają znacznie rzadziej, niż ci niezadowoleni. Jak zatem pozyskiwać pozytywne opinie od swoich klientów?

Nieszczęśliwi odbiorcy są znaczeni bardziej otwarci, jeżeli zakupy lub zrealizowane usługi nie poszły po ich myśli, dlatego wykorzystują każdą okazję, aby swoje niezadowolenie gdzieś wyrazić. Negatywne oceny mają też za zadanie ostrzec potencjalnych kolejnych klientów danej firmy.

Dobre zdanie o przedsiębiorcy znacznie ciężej jest "wyciągnąć", dlatego celem firmy powinna być koncentracja na pozyskiwaniu jak największej liczby opinii od zadowolonych kontrahentów, aby potwierdzić innym swoją wartość usług i przysłonić ewentualne potknięcia.


Jak zdobywać pozytywne opinie klientów i dlaczego?

Rekomendacje od klientów to zachowanie społeczne, które wyraźnie pomaga zainteresowanym w podjęciu decyzji odnośnie jakiegoś zakupu. Oczywiście nie mówimy w tym przypadku o wielkich markach, gdzie jakość jest wszystkim doskonale znana, ale przy mniejszych, albo całkowicie nieznanych brandach, którym każda dobra opinia pomaga zdobywać nowych odbiorców usług i towarów. Klienci, jeśli trafią na zagadkową firmę, najpierw szukają opinii, aby nabrać do niej zaufania. Jakość asortymentu, obsługa klienta, ogólny czas realizacji zamówienia - wszystko to ma znaczenie.

Dla działalności, zwłaszcza usługowej, opinie to ważny segment walki o klienta, wśród zwiększającej się konkurencji. Warto zaznaczyć, że na rekomendacje spoglądają nie tylko mali klienci detaliczni, ale również inne firmy przed zleceniem sporego projektu.

Mobile-First Index - co to jest?

Urządzenia mobilne to dzisiaj narzędzie pierwszej ręki przy wyszukiwaniu informacji w sieci. Korzystamy z mediów społecznościowych, komunikujemy się, przeglądamy wiadomości. Stąd też Google postanowiło wprowadzić algorytm Mobile-First Index. Co to takiego?

Mobile-First Index - co to jest?

2015 rok był w pewnym sensie kluczowy, jeśli chodzi o kierunek rozwoju internetu. Wtedy bowiem średnia liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych okazała się wyższa, niż generowana z laptopów oraz komputerów stacjonarnych. Google zdecydowało się zatem na uaktualnienie zasad indeksowania stron, dodając w 2018 roku Mobile-First Index.

Roboty wyszukiwarki analizują strony internetowe, w tym ich kod pod kątem umieszczonych treści. Algorytmy na podstawie zgromadzonych danych (w tzw. indeksie) tworzą zestawienie i kolejność wybranych serwisów w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiedniej frazy przez użytkownika.

Wdrożenie Mobile-First Index stało się kluczową kwestią, bo to od istnienia i kondycji mobilnej wersji witryny swoje analizy rozpoczynają roboty Google. Jeżeli strona na telefonach nie będzie dobrze zbudowana, to nawet najlepszy projekt komputerowy będzie miał problem z nadrobieniem strat w ocenie całej domeny.

Wprowadzenie tego aspektu do indeksu jest oczywiście następstwem ogromnej liczby wyświetleń w urządzeniach mobilnych. To skłoniło właścicieli witryn do szczególnego nacisku nie tylko na wersje stron dla komputerów, ale i na dostosowanie swoich treści do najmniejszych narzędzi multimedialnych. Wszystko po to, aby wygoda przeglądania informacji była tak samo duża, co na deskoptowych witrynach.

Przekierowania strony internetowej. Kiedy je stosować?

Przekierowania są jednym z najpopularniejszych wariantów, jakie stosuje się np. przy zmianach w strukturze adresów strony internetowej.

Taki zabieg mogą również wymusić błędy związane z usuwaniem podstron, czy też duplikacją materiałów na różnych adresach, po wdrożeniu certyfikatu SSL. Jeżeli w takim układzie nie będzie szybkiej reakcji, to roboty Google mogą ocenić witrynę negatywnie, a dodatkowo utrudnione przeglądanie wpływa na popularność wśród użytkowników.

Przyjazne linki URL są priorytetem w budowaniu zaufania i zachęcania do odwiedzania serwisu internetowego. Również robotom wyszukiwarek coraz sprawniej wychodzi analizować i przeglądać wszelkie materiały, tak jak robią to ludzie. To dzięki m.in. technologii sztucznej inteligencji - wszystko co sprzyja przeciętnemu oglądającemu, odpowiednio wynagradzają też algorytmy.

Rynek ewoluuje i dotyczy to zwłaszcza branży e-commerce, gdzie zmiany w asortymencie są największe. Często automatycznie tworzone adresy URL w panelach CMS mogą pozostawiać wiele do życzenia, dlatego administratorzy cały czas muszą być czujni, aby jak najbardziej ułatwiać dostęp swoich klientom do swojej oferty.

W kontekście samych CMS-ów, sporo pracy czeka sklepy przy migracji między różnymi systemami, które generują różne adresy URL, albo inaczej budują menu oraz kategorie. W tym przypadku również pomocne są przekierowania przy ewentualnych błędach 404. Wróćmy jednak do początku.

Strony internetowe i błędy językowe, czyli kultura pisania w sieci

​Błędy językowe to stały element, jaki widzimy chociażby na portalach społecznościowych. Niestety, także strony internetowe doświadczają tego problemu.Czy kondycję używania języka ojczystego w naszym kraju można uznać za dobrą? Serwis "Nadwyraz", który jest marką promującą poprawną polszczyznę, opublikował wyniki swojej analizy.W raporcie uwzględni...

Paginacja stron internetowych - co to jest?

​Strony internetowe, a zwłaszcza sklepy online, muszą w swojej strukturze stosować stronicowanie, aby roboty Google odpowiednio odczytały witrynę. Na czym dokładnie polega paginacja? Paginacja stron - co to jest? Stronicowanie to inaczej paginacja, a więc dzielenie udostępnionych materiałów, wyświetlanych na osobnych podstronach. Takim podział...

Na jaki typ ruchu wpływa pozycjonowanie?

Fakt rozpoczęcia pozycjonowania strony internetowej zawsze jest związany z możliwością poprawy pozycji w wyszukiwarce Google i jej wynikach organicznych.Jak wiemy, ruch na stronie można zyskać nie tylko poprzez Google, ale również media społecznościowe, wizyty bezpośrednio z przeglądarki, jak i np. z linków na forach czy blogach internetowych. Czy ...

Toruń - czy adwokaci i notariusze mają strony internetowe?

Sprawdziliśmy, czy kancelarie odpowiednio dbają o reklamę poprzez swoje strony internetowe. Czy klienci mogą nabrać zaufania, przeglądając wizytówki prawników z Torunia?W naszej bazie firm zapisaliśmy około 140 adresów, które znajdziemy na jedną lub więcej z następujących fraz kluczowych:adwokat toruńkancelaria adwokacka toruńkancelaria prawnicza t...

Toruń - strony internetowe w branży zarządzania nieruchomościami

Nadzorowaniem budynkami często zajmują się zewnętrzne podmioty. Sprawdziliśmy, jak wyglądają strony internetowe firm zarządzających nieruchomościami w Toruniu. W naszej analizie znalazło się blisko 30 przedsiębiorstw oraz instytucji, które dbają o organizację i dobre funkcjonowanie nieruchomości na toruńskich osiedlach. To odrębna grupa podmiotów o...

Co to jest landing page?

Landing page to witryna, której celem jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Co zatem powinna powinna posiadać?

Landing page (w polskim języku występują również inne określenia dosłowne - strona docelowa, strona lądowania - oczywiście rzadko używane, do tego globalne słowa microsite i micropage). Tego typu serwisy zazwyczaj są stawiane jako część kampanii reklamowej danej firmy.

Głównym kierunkiem akcji reklamowych jest oczywiście promocja produktu, zwiększenie sprzedaży i samej świadomości marki wśród klientów. Jednym z narzędzi jest zatem mikrostrona, lub też landing page stworzony w ramach głównej strony internetowej firmy.

Jakie zatem cele może przyświecać budowa serwisu w rodzaju landing page? Wszystko zależy od potrzeb i możliwości:

  • reklama usług oraz produktów, celem zwiększenia sprzedaży,
  • promocja organizowanych imprez,
  • publikacja i udostępnienie materiałów, np. edukacyjnych, bądź raportów.

Landing page często ukierunkowany jest na pozyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów i poznanie ich preferencji.

Pozycjonowanie lokalne dla małych firm - zalety

Pozycjonowanie lokalne jest ukierunkowane zwłaszcza na promocję mniejszych firm, które chcą dotrzeć ze swoją ofertą do klientów z najbliższego im regionu.

Czy jest jakaś różnica w porównaniu z ogólnym pozycjonowaniem? Absolutnie nie, działania są po prostu zintensyfikowane na konkretny region - miasto, grupę miejscowości wokół danej lokalizacji, czy też całe województwa. Jeśli zatem prowadzisz swój biznes i Twoim celem jest np. Grudziądz, Kwidzyn, Toruń, Malbork, Świecie, itp., to warto skorzystać z usługi pozycjonowania lokalnego, gdzie uwaga zostanie skupiona na regionalnych odbiorcach.


Frazy lokalne - co to jest i jak je wybrać?

Frazy lokalne - jak już można się domyślać - to słowa kluczowe z dodatkami regionalnymi, a więc lokalizacjami priorytetowymi dla firmy. Za przykład możemy tutaj przedstawić chociażby lokalną frazę "strony internetowe Toruń", a więc do ogólnej frazy kluczowej "strony internetowe", zastosowany jest regionalny odpowiednik, skierowany na miasto Toruń. W ten sposób klientom łatwiej jest znaleźć firmy, które zajmują się projektowaniem firmowych witryn.

Pozycjonowanie lokalne - zalety

Odpowiednio zbudowana i zoptymalizowana strona internetowa pod lokalne frazy, może przynieść podobne efekty, co płatne kampanie reklamowe Google Ads. Z tą różnicą, że kampania jest czasowa, natomiast rezultaty pozycjonowania mogą utrzymać się na bardzo długi okres.

Do pozycjonowania lokalnego zaliczamy także obecność firmy na mapie Google. Klienci bowiem bardzo często szukają usług "w pobliżu" właśnie tam, a dopiero w następnej kolejności spoglądają na wyniki organiczne.

Czy kolorystyka strony internetowej ma wpływ?

Wiele mówimy o tym, że strony internetowe - aby odnieść sukces - muszą postawić na pozycjonowanie i widoczność w wynikach wyszukiwania. Nie można jednak zapomnieć m.in. o kolorystyce swojego serwisu.

Na zdobycie klienta w internecie składa wiele czynników. Wspomniane pozycjonowanie jest tylko jednym z nich. Świetne wyniki w wyszukiwarce Google mogą jednak ostatecznie zostać zaprzepaszczone, jeśli już w pierwszej chwili kolory na stronie internetowej wpłyną na użytkownika negatywnie. Aspekt psychologii kolorów trzeba bardzo poważnie wziąć pod uwagę.


Strony internetowe - znaczenie barw

Oczywiście ilu jest na świecie ludzi, tyle jest gustów, więc nie ma takiej możliwości, aby każdego potencjalnego klienta zadowolić doborem kolorów przy swoich produktach. Nawet najlepiej wybrane barwy mogą przegrać z gustami, czy przekonaniami kulturowymi, na każdym kontynencie poszczególne odcienie również mogą ściśle oznaczać zupełnie co innego. Psychologia koloru to z jednej strony określone i udokumentowane zachowania, ale z drugiej również nieodgadniony w stu procentach odbiór. W walce o klienta można jednak w pewnym stopniu dopasować się kolorystycznie do wybranej grupy docelowej.

Strony internetowe - jak dopasować kolory do grupy docelowej?

Priorytetową kwestią przy budowaniu serwisu internetowej firmy, jest dopasowanie kolorystyczne zgodne z tym, co widnieje w logo przedsiębiorstwa. Mówimy tutaj o całej identyfikacji wizualnej i jednolitym brandingu, czyli foncie i kilku podstawowych kolorach, jakich używa się do wszelkich materiałów związanych z marką. Są również przypadki, że przez błędy z przeszłości należy najpierw zmienić logo, bowiem dotychczasowe nie wkomponuje się w żadne materiały reklamowe, w tym w stronę internetową. Najczęściej pod lupę brany jest kolor czerwony - czyli agresywny, mogący swoją intensywnością odrzucać odbiorców, jeśli stanie się wiodącą barwą w sieci.

Ponadto przy wyborze odpowiedniej kolorystyki decyduje też konkretna branża i grupy docelowe - np. czy produkty dotyczą kobiet czy mężczyzn. W przypadku żeńskiej części zazwyczaj mogą dominować lekkie, pastelowe kolory, z kolei grupa męska woli bardziej zdecydowane, ciemniejsze barwy. Oczywiście nie jest to obowiązek, podobnie jak nie trzeba zawsze stawiać na pierwszym miejscu koloru żółtego, tak bardzo skojarzonego z branżą budowlaną. Kwestia wyczucia i trendów.

Migracja strony internetowej - jak uniknąć kłopotów?

Migracja strony internetowej może dotyczyć zarówno zmiany CMS'a, hostingu, jak i domeny. Każdą gruntowną zmianę analizują później algorytmy Google, a ich ocena wiąże się z widocznością strony w wyszukiwarce.

Migracja strony internetowej

Przy migracji strony internetowej priorytetem jest opracowanie szczegółowego planu działań i precyzja w każdym ruchu. Jeśli w trakcie pracy zabraknie nawet najmniejszego szczegółu, skutki mogą być bardzo odczuwalne. Warto zatem analizować i pogłębiać swoją wiedzę, ponieważ utrata danych czy błędne decyzje przyniosą znacznie więcej wydatków, niż było to planowane. Od samego początku trzeba mieć na uwadze chociażby tematy SEO.

Tak naprawdę, przed rozpoczęciem jakiejkolwiek migracji strony internetowej wskazane jest określenie kierunku zmian i jakie rezultaty przyniesie np. przeprojektowanie treści w serwisie. Najczęściej chodzi o migrację CMS - CMS, albo domena - domena.


Migracja pomiędzy CMS'ami

Zwykle ten proces tyczy się sklepów internetowych, dla których dotychczasowe rozwiązania okazują się już niewystarczające - najczęściej to efekt sporego rozrostu biznesu i coraz większej liczby zamówień. Zdarzają się również sytuacje, że wdrożony niegdyś CMS nie jest w stanie sprostać wymogom technicznym, optymalizacji, czy też po prostu obsługa klienta przez autorów CMS'a była na niskim poziomie. Jeżeli nie ma już innego wyjścia i decyzja o zmianie zapadła, na początku trzeba być w pełni świadomym tego, jaką pracę trzeba wykonać, która polega nie tylko na przekierowaniach URL. Ważnym aspektem jest czasochłonne przenoszenie wszelkich treści i optymalizacja.

Przechodzenie na inny rodzaj CMS wiąże się ze zmianą prowadzenia strony oraz prezentowania zawartości, stąd też wskazane jest już wcześniejsze zapoznanie się z systemem zarządzania treści, aby przyzwyczaić się do wszelkich zalet, wad i ewentualnych niedogodności, aby po wdrożeniu nie zostać niczym zaskoczonym.

Toruń - strony internetowe w branży hotelarskiej

Toruń to popularne turystyczne i studenckie miasto, w którym znajduje się nieźle rozwinięta baza hotelowa. Czy dobrze prezentują się również strony internetowe w tej branży?

Miejscowość Mikołaja Kopernika zamieszkuje ponad 200 tysięcy osób, jest to też jeden z lepszych ośrodków gospodarczych i handlowych północnej Polski.

W naszej analizie jakości stron internetowych wzięliśmy pod uwagę blisko sto lokalizacji, które służą turystom i gościom. W naszym zestawieniu znalazły się 24 hotele, 55 ofert apartamentów oraz hostele, motele i pensjonaty. Jak zatem te miejsca wyglądają w sieci?


Hotele w Toruniu i ich strony internetowe

W Toruniu 29% hoteli posiada stronę internetową, która stoi na niezłym poziomie wizualnym oraz technicznym, spełniająca wymagania użytkowników. W tej grupie znalazły się jednak tylko trzy adresy, będące wydajne na urządzeniach mobilnych. Łącznie projekty zebrały średnio 47 punktów na 100 możliwych w skali Google.

Niestety, wśród hoteli zdecydowaną większość stanowią serwisy, których działanie raczej nie pomaga w dobrym odbiorze przez potencjalnych gości. Niektóre najprawdopodobniej zostały zbudowane 5-10 lat temu, osiągając teraz ledwo 30 punktów w klasyfikacji wydajności. Doszukaliśmy się też jednej lokalizacji, która w ogóle nie ma swojej wizytówki w sieci, a posiłkuje się wyłącznie zewnętrznymi systemami rezerwacji.

Włamanie na stronę internetową - co zrobić?

Zapewne nie raz widziałeś strony internetowe, na których znajdowały się niepożądane treści, lub w wyszukiwarce został do adresu przypisany komunikat ostrzegający o zagrożeniu. Co zrobić, jeśli to Ty padniesz ofiarą hakerów?

Temat włamań na strony internetowe jest dość często poruszany, zwłaszcza jeśli dotyczy poważnych serwisów wielkich firm, czy też systemów bankowych, lub takich, które przechowują wrażliwe dane, np. portale rządowe. Większość zagrożeń - tych mniejszych (czyt. mało medialnych) dotyczy jednak włamań przez roboty, które na serwerze umieszczają złośliwe pliki, wysyłają SPAM, bądź zmieniają na samej stronie treści, celem przekierowania użytkownika na inne, spreparowane serwisy, aby np. uzyskać ważne dane dostępowe.

Po co hakerzy włamują się na strony internetowe?

Złośliwe roboty są zaprogramowane przez hakerów w taki sposób, aby skuteczne odnajdywały luki w systemach zabezpieczeń stron internetowych, dzięki którym dochodzi do procesu złamania blokady. Stąd też uczula się właścicieli witryn, aby na bieżąco aktualizowali oprogramowanie.

W sieci każdy narażony jest na ataki. Jak zorientować się, że serwis został zhakowany? Najbardziej zauważalne będą oczywiście zmiany bezpośrednio w publikowanych treściach. Nieco trudniej jest wpaść na inne czynności, prowadzone bezpośrednio z serwera, a ostateczną oznaką o wrogim działaniu będzie zniknięcie z wyszukiwarki. Ten ostatni przypadek najczęściej jest jednak poprzedzony wielotygodniowymi komunikatami w SERP'ach, że "Ta witryna mogła paść ofiarą ataku hakerów", lub też "Ta strona może wyrządzić szkodę na Twoim komputerze". Takie informacje skutecznie odstraszają potencjalnych użytkowników do odwiedzania, w obawie przed zawirusowaniem komputera. Efektem jest zatem zmniejszy ruch, obniżenie pozycji w Google i spadek sprzedaży.

Jak rozpoznać zainfekowanie strony internetowej?

W przypadku zainfekowania strony, pomocne może okazać się przeprowadzenie analizy np. w Google Search Console, czy też kontrola indeksacji witryny. Umieszczenie szkodliwych treści może objawić się też w postaci rosnącej liczby podstron, zwłaszcza przy sklepach internetowych. Roboty Google same dość szybko powinny wykryć zagrożenie, informując o tym fakcie stosownymi komunikatami. Jeśli mimo tego strona internetowa przez dłuższy czas nie zostanie oczyszczona ze złośliwego kodu, Google może ukarać nałożeniem filtrów, a w najgorszym przypadku - usunięciem z wyników wyszukiwań. Ataki hakerskie wymagają zatem szybkiej interwencji administratorów.

Jak prowadzić bloga i zdobyć użytkowników?

Blog firmowy to dzisiaj "must have" na stronach internetowych. Jeśli go nie masz, to odbierasz sobie wiele możliwości promocji biznesu.

Sporo mówi się o tym, że blog może budować wizerunek marki i przyciągać nowych klientów z wyszukiwarki Google. Samo jego posiadanie - czyli identycznie jak w przypadku strony internetowej - nie wystarczy. Trzeba jednak o te wszystkie narzędzia dbać i regularnie ich używać.

W ostatnich latach jakość publikowanych materiałów na wielu firmowych stronach internetowych poprawia się. Wymusiły to wymagania i coraz większa świadomość użytkowników, a także algorytmy największe wyszukiwarki na świecie, które coraz baczniej obserwują to, co dzieje się z witrynami. Kładzie się nacisk na wartościowe teksty, które mogą generować coraz większy ruch, konwersję i finalnie sprzedaż. Pomaga w tym prowadzenie bloga, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą rywalizować z konkurencją o miano eksperta w swojej branży. Inwestowanie w bloga to wielotorowe korzyści, bowiem prócz wcześniej wspomnianej roli eksperta, sam serwis może piąć się w górę w wynikach wyszukiwania w Google. Jak zatem prowadzić bloga, żeby wyszło to na dobre?


Jak prowadzić bloga?

1. Publikuj wartościowe treści

Podawanie ogólników i kopiowanie z innych źródeł już minęło. Teraz liczy się unikalny, wartościowy content, który może zaciekawić użytkownika, będący dla niego wartością dodaną. Bierze się to z tego, że odbiorcy stali się bardziej świadomi i wymagający. Jeśli wiesz jakich informacji poszukują klienci, to Twoja pozycja na rynku wkrótce może się znacząco poprawić.

2. Analizuj dane

Wszystkie Twoje ruchy można po jakimś czasie zacząć analizować poprzez dane statyczne, jakie ukazują się w Google Analytics oraz Google Search Console. Dzięki narzędziom zobaczysz, jakie publikacje cieszą się największą popularnością, a także czy w wyszukiwarce poprawiają się liczby wyszukiwań, włącznie ze wskazówki dotyczącymi kierunku zagadnień, których oczekują odbiorcy. W ten sposób będzie można ocenić, czy prowadzone działania przynoszą skutek.

Projektowanie logo firmy

 Jak powstaje logo firmy? Czy tworzenie logotypu to łatwy, niewymagający sporej ilości czasu proces? Jakie aspekty są brane pod uwagę przez grafików-specjalistów?

Logo firmy jest podstawowym elementem spójnego brandingu i budowy marki, oczywiście razem z nazwą. Jak jednak podejść do sprawy, aby projekt był idealny?

Logo powstaje w głowie

Pomysł na logotyp - a w zasadzie jego ogólny zarys - powinien się ukształtować już w fazie planowania powstawania firmy, ponieważ jest to jeden z fundamentów pod budowę i promocję swojej działalności. Grafika musi być ściśle związana z ideą, wartościami, czy też drogą, jaką obierze Twój biznes. Bardzo pomocne może okazać się poszukiwanie inspiracji w swoim otoczeniu, konkurencyjnych firmach, albo w innych branżach, które nakreślą motyw przewodni. Rozglądanie się w kilku kierunkach powinno przynieść bardzo ciekawe efekty.

Projektowanie logo firmy

Faza pomysłów, inspiracji i wzorców stoi generalnie po stronie właściciela danej marki, ale już samo zlecenie stworzenia logotypu, powinno być rolą specjalisty graficznego. Profesjonalny grafik zwróci uwagę na wiele czynników, nie tylko w zakresie samego powstania znaku, ale też i jego znaczenia, co ważne jest w brandingu firmy.

Dzisiejsze trendy stawiają na minimalizm i estetykę. Najlepiej sprzedają się projekty graficzne, które nie przeszkadzają w odbiorze nadmierną ilością elementów. Firma finalny projekt logo otrzymuje także w kilku wersjach kolorystycznych - w tym czarno-białej, ponieważ daje to pole do zastosowania na nieograniczonej ilości nośników. Szczegółowa specyfikacja dostępna jest na specjalne zamówienie w tzw. księdze znaku, z której korzystają przede wszystkim większe firmy. To wyczerpujący temat dokument, gdzie zamieszczone są wszelkie wymiary, cele, znaczenia, palety kolorów, odległości między znakami, wysokości oraz szerokości elementów graficznych, pole ochronne, wytyczne dotyczące drukowania na różnych materiałach itp.

Jak tworzyć tytuły na firmowym blogu?

Czy nazwa publikacji może przekonać do jego przeczytania? Podpowiadamy, jak należy tworzyć tytuły Twoich wpisów na firmowym blogu.

Największe portale informacyjne stosują skuteczny zabieg psychologiczny. Przekonują do przeczytania newsów, stosując tytuły kontrowersyjne, chwytliwe i często niejasne. Jakie natomiast tytuły wchodzą w grę na blogu Twojej firmy?

Trzeba wziąć pod uwagę kilka aspektów. Pisząc artykuł warto wczuć się w rolę czytającego, jego reakcje oraz oczekiwania. Jeżeli chcesz, aby Twój artykuł został przeczytany, musisz zainteresować go tytułem, bez podawania w nim puenty, czyli odpowiedzi znajdującej się w całym tekście. Oczywiście błędem jest stosowanie podobnych zabiegów z największych internetowych mediów, ale muszą być na tyle dynamiczne oraz kreatywne, że użytkownik tych treści nie pominie.


Tytuł na blogu - chwytliwy, kreatywny, kontrowersyjny?

Na przykładzie sportowym, lepszym tytułem będzie np. "Wisła zatopiła kolejnego przeciwnika", niż "Wisła wygrała kolejny mecz". Z kolei w kategorii odzieżowej lepiej brzmi "10 najmodniejszych sukienek w 2020 roku", niż np. "Galeria z tegorocznymi sukienkami".

Tytuły, w których zawarte są wyliczenia, czy też wskazania konkretnych okazji dotyczących poszczególnych produktów, (np. płaszcze, buty, spodnie, elektronika itp.), zwiększa szansę na dodatkowych użytkowników, niż ma to miejsce w przypadku zwykłych nazw.

10 najpopularniejszych rowerów górskich

5 argumentów, które przekonają do content marketingu

Marketing to nadal bardzo niechętnie widziany temat w wielu firmach. Jak jednak przekonać właścicieli, żeby poszli w kierunku marketingu treści?

Niezauważalne szybkie efekty promocyjnych działań (zwłaszcza w formie zysku finansowego) są bardzo często skutecznym pretekstem do znacznego ograniczenia budżetu marketingowego. Jak zatem przekonać szefów firmy, by zainwestowali w marketing treści, czyli edukowali klientów i zwiększali rozpoznawalność swojej marki?


Content marketing - powołaj się na konkurencję

Jednym ze sposobów - często najskuteczniejszym - jest po prostu oznajmienie, że takie rozwiązania promocji stosuje już konkurencja, co przyciąga do nich coraz większą liczbę klientów, przy jednocześnie rozwija się i liczy zyski. Rzecz jasna trzeba posłużyć się przy tym konkretnymi przykładami działań, ale już sam fakt wspomnienia o konkurencji zmienia tok myślenia.

Content marketing pozwala realizować cele biznesowe

Prowadzenie odpowiedniej strategii content marketingu często kojarzy się jedynie z wprowadzeniem treści na firmowego bloga po to, aby jak najbardziej nasycić strony internetowe słowami kluczowymi. To jest oczywiście główna korzyść, jaka wpływa na SEO, jednak specjaliści zwracają uwagę na szereg innych aspektów, które stają na wyższym poziomie przy okazji rozwoju treści. Najważniejszym czynnikiem jest budowanie wizerunku eksperta w branży, a także zwiększanie świadomości oraz rosnący wizerunek danej marki wśród odbiorcy. Klienci dzięki temu stają się coraz bardziej świadomi wielu zagadnień produktowych, a wzrost zaangażowania użytkowników przekłada się na rosnącą społeczność wokół firmy. Im większa liczba publikowanych treści, tym większa szansa na progres i skuteczne pozycjonowanie serwisu internetowego marki, a więc też zwiększanie ruchu organicznego. Większa świadomość i ruch z kolei ma wpływ na lejki sprzedażowe, czyli pozyskiwanie kolejnych klientów i sprzedaż usług. Śmiało można zatem znaleźć nawet ponad 10 celów, na których rezultaty wpływa content marketing.

Content marketing to różnorodność narzędzi

Do realizacji zadań w marketingu treści można wdrożyć wiele form przekazu. W zależności od celów czy grup odbiorców, firma może docierać do klientów poprzez informacje w formie graficznej, artykułami na firmowym blogu, materiałami video, albo np. podcastami. Każdy rodzaj to inny zakres angażowania użytkowników, dlatego trzeba ocenić, które staną się najefektywniejsze w promocji marki, co też wymaga nieco cierpliwości. Poniżej podajemy szczegółowe możliwości związane z content marketingiem:

Strony internetowe to dzisiaj jeden z najważniejszych, o ile nie najważniejszy aspekt, który decyduje o rozwoju biznesu. W zasadzie każda firma chcąca się rozwijać, powinna posiadać swoją stronę internetową i walczyć z konkurencją o jak największą liczbę klientów. Pamiętajmy jednak, że sam fakt posiadania witryny nie przyczyni się od razu do zwiększenia zysków. Aby tak się stało, wizytówka firmy w sieci musi być prawdziwą jej prezentacją - estetyczną, funkcjonalną, z odpowiednio dużą ilością merytorycznych treści. Wszystko po to, aby przyszły klient miał pewność, że skontaktuje się z profesjonalistami.

Ważnym argumentem w kontekście tego, czy firma zdecyduje się na prowadzenie swojej strony internetowej, jest nieporównywalnie zwiększony zasięg dotarcia do klienta. Działanie stacjonarne w pewnym sensie mocno ogranicza liczbę kontrahentów, przy czym działania w sieci mogą być motorem napędowym biznesu i docierać do odbiorców zainteresowanych usługą nie tylko w danym regionie, ale i w całym kraju, czy też z innych miejsc na świecie, jeśli witryna ma kilka wersji językowych.

Strony internetowe - możliwości rozwoju biznesu

Firmową stronę internetową można porównać do wirtualnego biura, w którym przyjmuje się potencjalnych klientów. Tak jak biuro stacjonarne może się prezentować wybornie - tak samo witryna powinna sprawiać wrażenie estetycznej i dawać poczucie profesjonalizmu oraz zaufania już od pierwszej sekundy po wpisaniu adresu. Im lepsze wrażenie, tym większa szansa na kolejnego klienta.

Strony internetowe - tak jak wspomnieliśmy, nie mogą być pozostawione same sobie. Przyjazna szata graficzna i aspekty techniczne to jedno, ale aby zapewnić sobie ruch użytkowników, konieczna jest ciągła praca wokół niej. Odpowiednią widoczność w wyszukiwarce Google można w naturalny sposób wypracować poprzez pozycjonowanie, czyli m.in. umieszczanie unikalnych, wartościowych treści, powiązanych bezpośrednio z branżą, w jakiej działa dana firma. Jednym z wielu rozwiązań publikacji contentu jest blog firmowy, dzięki któremu przedsiębiorca jest w stanie budować swój wizerunek i pozycję eksperta w branży.

Dlaczego warto nam zaufać?
Ponieważ podejdziemy do Ciebie indywidualnie
a także dlatego, że jesteśmy dobrzy w tym co robimy

Kontakt

Telefon: 666 667 113
Telefon: 666 668 113
Telefon (UK): + 44 075 918 510 48
E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Strony internetowe

Studio 113 Ltd., 85 Great Portland Street, First Floor, W1W 7LT London, England Company number: 11283105 Share capital 1.000,00 GBP